Soul Rider vs Bacon

telski

Ny medlem
Soul Rider vs Bacon
Hej,
Har kört telisar i 20+ år. Nuförtiden mest i våra svenska fjäll. För att fortsätta min utveckling men framförallt för att pumpa lite ny energi i åkningen letar jag nu efter ytterligare ett par nya skidor till säsongen. Hade igentligen tänkt åka upp till skidtestar helgen i Sälen men till men besvikelse blir det ingen chans att testa telisar i år heller.

Tar tacksamt emot förslag eller delade erfarenheter på en kul, poppig skida med pistkvaliteter. Själv står jag mellan Nordica soul rider eller Line, Sir Francis Bacon.

Vad tror ni?

Soul Rider vs Bacon
Kanske för sent att svara nu men här kommer det i alla fall. Köp en Nordica Enforcer 93, den har bättre pistkvaliteter än Soul Rider och funkar fint offpist.

Soul Rider vs Bacon
Hej Maglof,
Aldrig försent och stort tack för rekommendationen. Fick förmodligen hjärnsläpp i julas men införskaffade ett par Armada Edollo. Kanske inte alls på pappret vad jag var ute efter. Hursomhelst efter två veckor i skiftande Sälen förhållanden så är min uppfattning att det är dom roligaste, poppigaste och stabila skidorna jag åkt på länge. Fantastiskt bra bett i isiga och hårt preparerade pister. De bör fungera ännu bättre vid sidan av men det återstår att testa.

Har dock inte släppt ovan och tänker försöka testköra enforcer 93 vid nästa tillfälle.
Mvh

Soul Rider vs Bacon
Hej Andreos,
Tack, Ända rätta att försöka få tillfälle att testa. Men alltid bra med lite åsikter.
Vill ju inte hänga ut nån men vad väger herrn?

Soul Rider vs Bacon
Lugnt! Är 180 lång och väger 83 kg kanske. Kör på 184 cm, skulle säkert kunna tagit upp till 190 om det funnits.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp