Spännet på bindningen trasigt!

Kan man köpa ett nytt spänne till bindningen? Altså det främre som håller fast bootsen. armen som du använder för att tighta gick av, Detta spänna sitter dock pop-nitat så gott som jag kan se..

Blir förbannad om jag måste köpa ny bindning för detta skitfelet

Peace!

Ja.
Om du bara har kassa affärer i närheten får du väl laga den själv. Silvertejp kan göra underverk...

man får ju hoppas att du var full "alexanderpatriksson", det finns ingen vettig/vanlig människa som skriver ett foruminlägg på freeride kl 05:03.
Köp nya bindningar som håller eller sitt och ruttna i ett hörn.
Du behöver ju uppenbarligen nya bindningar, det handlar bara om att proritera och kanske skita i att köpa kondomer denna månad?!

magnusericsson sa:
man får ju hoppas att du var full "alexanderpatriksson", det finns ingen vettig/vanlig människa som skriver ett foruminlägg på freeride kl 05:03.
Du behöver ju uppenbarligen nya bindningar, det handlar bara om att proritera och kanske skita i att köpa kondomer denna månad?!
Är det mer vanligt/vettigt att skriva ett inlägg vid 9-Tiden?
Det är faktiskt så att jag jobbar till sjöss och hade jag sovit så hade jag begått lagbrott då det måste finnas en nautiker & en utkik vid resa i farvatten som tillhör land / stat. Så om du inte har något vettigt att komma med så kanske du kan hålla käften !?

Eller göra nått vettigt som att dra i din smutsiga, för närmare kondomanvänding lär du ju knappast komma!

Trevlig dag,

peace!

Senast ändrad:
Det går att köpa nya straps, det beror dock på vilken bindning du har om det passar eller ej. Burton säljer tex nya straps.

Ta med bindningen till en butik och be dom kolla på den.

Alexanderpatriksson sa:
magnusericsson sa:
Är det mer vanligt/vettigt att skriva ett inlägg vid 9-Tiden?
Det är faktiskt så att jag jobbar till sjöss och hade jag sovit så hade jag begått lagbrott då det måste finnas en nautiker & en utkik vid resa i farvatten som tillhör land / stat. Så om du inte har något vettigt att komma med så kanske du kan hålla käften !?

Eller göra nått vettigt som att dra i din smutsiga, för närmare kondomanvänding lär du ju knappast komma!

Trevlig dag,

peace!
Iom att "vanliga" människor börjar jobba 7-8 på morgonen.
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att du inte har någon humor.
Men om man kollar runt lite så skulle du veta att man kan köpa lösa straps.
Hoppas det löser sig ändå...!

Burtonbindningar = livstids garanti på straps.
Bara att ta med till vilken återförsäljare som helst så fixar de biffen.

jag hoppas inte att det löser sig, waaay to otrevlig ;P
Håller med magnusericsson, killen har ingen humor!

SleazyRider: Det är väl på baseplate och inget annat det är livstids garanti? Är det på strapsen + baseplate kommer jag börja göra 2-3 reklamationer på mina Cartel per säsong de närmsta 10 åren? Straps är ju förslitning.. Om det nu är på strapsen, vart mailar jag för att få nya lite nu och då?

Mvh
Peter

..att tillägga så menar jag inte att vara dryg utan är fullt allvarlig :-) Butiken tar definitivt inte 1 strap på reklamation utan kvitto i samma kedja och att man lämnar in kompletta bindningar med kartong, som med allt annat?

Mvh
Peter

Löste sig, Concrete löste ett spänne á 10kr. udéns sport fäste detta på Strapen á 0kr. Detta kallar jag service, Dock så kom jag förbi med lunch till killen som fixade spännet dagen efter.. men det var ju av egen fri vilja,

Tack ändå gûbbar

peace

Tillbaka
Topp