spänningsskruven tar ej

niklas104

Ny medlem
spänningsskruven tar ej
Jag har släppt på spänningen över sommaren och skulle nu skruva åt men skruven tar ej.(främre bindning ). Har jag lossat för mycket ? Men det känns som att man skall kunna skruva lös den och sätta dit den utan problem..

Någon som kan hjälpa mig

spänningsskruven tar ej
lite olika beroende på bindning men det låter som du skruvat ut "locket" så att det förlorat kontakten med gängorna.
så:
1. man kan behöva trycka in "locket" så att fjädern komprimeras litegrann för att "locket" skall komma åt att gripa i gängorna.
2. fjädern skall vara på plats i en försänkning (på andra sidan fjädern) för att "locket" skall greppa i gängorna.

Prova igen, lite mer hårdhänt.

spänningsskruven tar ej
Bra om du anger exakt vilken bindning du har. Svårt att råda nåt annars.
Visst, du kan ha skruvat ur ställskruven helt ur gängan. Det kan bli så på vissa modeller av bindningar om jag inte minns fel, t ex Look, Ross, salomon(?) m fl.
Prova att trycka på skruven samtidigt som du sakta och försiktigt och skruvar (högervarv), sannolikt hittar du gängan igen. Fjädren kan skicka ut skruven lite från gängan nämligen och måste tryckas ihop lite innan gängan "tar".
Prova!
/A

Senast ändrad:
spänningsskruven tar ej
Tack för lite hjälp , löste sig efter många om och men.Pillade bort glaset uppe på bindningarna och hjälpte till den vägen..

För övrigt så handlade det om atomic bindningar (barn)

Nu väntar vi in kyla och snö bara:)

spänningsskruven tar ej
Tips från coachen: Du behöver inte skruva ur bindningar över sommaren. Händer absolut inget med fjädern om den så står skruvad i botten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp