spin to win

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
H

Hjalles

Guest
spin to win
Innan us open hade jag aldrig ens tänkt på att man kan snurra en switch 1440, men nu på us open drog ju sammy carlson en switch 12:a och alla känner väll till tj chillers switch 1440 nu.. Jag vet att det har varit mycket spin to win tidigare också men nu har det ju laggts till ett helt varv till!
vad tror ni ? kommer detta bli nåt man ser på alla tävlingar framöver.

spin to win
Det tror jag absolut, tyvärr skulle jag säga.. Tappat lite "flash" över skidåkningen nu när det gäller att snurra så mkt som möjligt för att vinna.. Jag hoppas att åkarna tillslut inser det dom också å försöker göra lite "flashigare" trick.. Så som vidareutveckla underflips, flatspins etc. där finns det potetnital (stavning?) gissar jag.. Men ja det är min personliga uppfattning, har skrivit detta i flera andra tråder också och jag e medveten om det..

spin to win
Jo, tyvärr kommer det nog bli så men jag tror även att det kommer bli rejäla utveckligar på dubbelvolter. Mike Wilson har ju sin wilsonflip, Karlström körde ju double backflip och så ska ju Jon hålla på att träna in dubbelvolter han med

spin to win
Rätt mycket tjat om det här med spin 2 win.. Faktum är att ju större snörr du gör ju svårare är svårighetsgraden men samtidigt kan du få till en segare snurr med såpass mycket stil att du ändå uppnår samma poäng - så ja.. Självklart kommer vi få se spin 2 win i all framtid?.......

spin to win
asså, 360 e ju faktiskt det (enligt mig) absolut snyggaste triket som finns, på ett enormt backcountry hopp såklart. men iallafall

spin to win
jag har aldrig varit en stor fan av spin to win, men som tididagre nämt så la schiller sin snurr med en sån sjuk stil så det gjrode fan inget att det var en 1440. något som är bra är att domarna under us open dömde högre poäng till stilrena snurrar även om det bara var en 360 eller 540. och det visar ju att vi kanske går mot en framtid där en switch cork 540 kan spöa en 1080 utan stil. man kan ju iaf hoppas

spin to win
SPIN TO WIN IN MY ASS, jag tycker att man ska ha olika "grenar" som i king ride innim brädsport, då 3 åkare genomgår 3 olika grenar
1 stil-svårighet 50-50
2snyggast inverterat
3svårighet

spin to win
Det beror väl lite på hoppen och tävlingsformatet också... Big air blir såklart tråkigare (mindre variation) än slopestyle

spin to win
givetvis lättare att få till ett-två snygga hopp i bigair än 4-5 hopp plus rails/boxar i slope, så mer credz o vinna slopestyle även om historiska 4 varv baklänges smäller oerhört högt. o c större trickutveckling på bigairgrenen eftersom fokuseringen sker på ett enda moment, men åas betydligt mer begränsade möjligheter för åkaren att visa prov på sin fantasi och mångsidighet. har hört me ngra åkare å slopestylebanan var inte på topp. halvdana hopp, svårt att snurra mkt upp på rails/boxar etc, problem att hitta flytet o rätt tempo etc.. håller man tag i skidan länge som charles å schiller m.flera så köper ja monstersnurrar men om man bara roterar för att rotera så ser ja helrre att man gör ngn specialvolt eller inverterar mer basicsliknande trick ännu mer, typ sw 7. ser hsh att framtiden innebär off axis i än högre grad än tidigare - mer gymnastik.

vore kul att se utvecklingen om flera likt dumont varit före detta gymnaster.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp