Splitboardbindning

ULRIKAL

Medlem
Splitboardbindning
Hej

Jag har en splitboard med voile fästen på brädan. Men jag saknar ett par bra bindningar till min splitboard. I dagsläget flyttar jag över mina bindningar av min vanliga pistbräda vilket inte känns helt optimalt. Letar efter ett par lättare, vad är det man ska ha? Märke? Tips?

Köpte splitboarden begagnad säsong -18/19 och då var det voile fästen på brädan. Finns det något lättare, nyare sätt att montera bindningar? Kan ibland känna att det är lite pilligt med voile att flytta från gå till åk läge.

Splitboardbindning
Har kikat in! Verkar riktigt bra. Men har dessvärre inte råd att lägga den pengen. Jag har tittat runt lite mer och tror jag behåller mina voile fästen och köper en ny bindning. Är det en spark bindning jag ska leta efter då?

Splitboardbindning
Beställde mina Spark direkt från Spark i USA då det inte fanns något kvar hos återförsäljare, blev tyvärr dyrt med tull mm... ☹️ men allt fungerade som det skulle med leverans mm, och mycket bra instruktion😄

Splitboardbindning
Beställde mina Spark direkt från Spark i USA då det inte fanns något kvar hos återförsäljare, blev tyvärr dyrt med tull mm... ☹ men allt fungerade som det skulle med leverans mm, och mycket bra instruktion😄
Ursäkta, behöver korrigera mig, det var bara tådel och hälhöjare jag köpte från Spark, själva bindningarna var från Phantom

Splitboardbindning
All Spark R&D bindings are compatible with Spark Pucks, Spark Canted Pucks, Voile Pucks (Regular or Canted) and Burton Channel Pucks, as well as Spark Solid Board Pucks and Spark Solid Board Canted Pucks mounting plates. Note: The use of Spark bindings on any other manufacturer’s puck system not listed here is not recommended and may void your warranty.

If you have Voile pucks check your puck installation and make sure the Inline Disc (One Slot) is on the heel side of your board and the Parallel Disc (Two Slot) is on the toe side. For stance angles between roughly -12° and 12° the “A” on the Inline Disc should point toward the board centerline. For steeper angles, the “B” should point toward the board centerline. This Board Setup page has suggestions for getting your board and bindings just right.

If you have Spark Pucks simply loosen the puck screws and use your guide or baseplate to adjust your position accordingly. There is a setup and user guide in the specs section of the Spark Pucks page.

Tillbaka
Topp