Sponsor möjligheter

jeppenator

Aktiv medlem
Sponsor möjligheter
hej... jag har länge funderat hur det går till när man får en sponsor(nu menar jag inom jibbing, alltså ett företag som dynastar eller salomon)
ska man skicka en video med några minuters bra åkning eller tävla mycket?
vad är det som igentligen krävs och vad måste man göra för "företaget" som sponsrad åkare?
vet att man kanske inte borde satsa på dom stora företagen men förklara görna hur man går till väga.
svara gärna och berätta hur ni fick spons/försöker få

själv tror jag inte att jag har någon möjlighet för å få spons men det kan va kul att veta framöver!

Sponsor möjligheter
Kan börja med lite tips !

Se till o placera dej bland typ topp 3 på en tävling ( så haru nått o komma me ) sen ska du skriva ett härligt mail till dom med bilder o resultat planer o allt..

Annars så är du social på en tävling o så kanske du kommer i kontakt me ett märke ?

Själv använde ja mej av förslag nummer 1 när ja fick spons !

Lycka till

Extrem e de bästa ; D

Sponsor möjligheter
ok.. men ungefär vilka trick måste man klara då? då menar jag såklart me lite stil så man inte ser ut som en stel kråka i luften!

Sponsor möjligheter
viktigaste faktorn är ju om man kan öka företagets i fråga försäljning av produkt, det är trotsa allt det en teamåkare är till för. det ett företag först och främst kollar på är:

-kommer åkaren generera en ökning i försäljning hos den målgruppen företaget riktar sig till?

-kommer åkaren kunna representera företaget på rätt sätt och så mycket som möjligt?

-kommer företagets logotyp synas i samband med podiums, media-inslag och i skidfilmer?

kort sagt, åkarens uppgift är att fungera som en reklampelare och få folk att vilja köpa företagets grejer. det som de allra flesta företag bryr sig mest om just nu är de största tävlingarna, först och främst Xgames, då det är tv-sänt i hela nordamerika.

så, som slutsats kan sägas att det inte spelar roll om man kan snurra switch-10r på varenda hopp man ser, för i nuläget finns det så många osponsrade kids som kan göra detta. det handlar om att kunna utnyttja sin åkning till att kunna hantera press och vinna stora tävlingar, samt att vara en bra förebild för kidsen, för det är ofta inte de själva som köper skidorna, utan deras föräldrar.

J

Sponsor möjligheter
ok.. då vet man.. bara ut å bli bra på buissnies då!:P nä men skidåkning håller man på med för att de är kul.. får väl se om de blir nå spons sen då!

tack för tipsen

Sponsor möjligheter
Mitt tips är:
*bli typ 21-22 år
* åk till valfri skidort i västra USA lr i alperna. USA funkar bäst!
* Bli riktigt full på valfri krog i närheten till backen.
* Börja prata om Turbonegro med killen i oakleykläder och k2 mössa
* Spela upp Turbonegro från din mobil (alla har väl turbo som ringsignal??)
* häng med på efterfest.
* vakna upp på morgonen med att en amerikan undrar om du ska ut och åka lite.
* få bakfylle frossa på väg till backen och bjud amerikanen på frukost.
* säg att din snöskoter är på lagning när han frågar vart din "yamaha is".
* Åk upp på berget ta en återställare.
* Ta en till återställare och kasta dig utför en linje som går så fort att du inte vågar svänga av skräck för att om du stannar kommer du ramla.
* åk ner till botten där en kille står med papper och penna och skricker WOOOOOWWW YOu straitlined it!!!!

Så får man spons oavsett om man e jibber lr storabergs åkare! :D

Sponsor möjligheter
Tja mannen! Så klart vill alla ha Spons. nån dag. J hade en mycket bra förklaring på din fråga, men han skrev vad företaget vill ha med dig att göra.
Jag uppfattade det som att du undrade HUR man får spons. Skicka material du har foton, film, brev om dig själv etc. Försök få kontakt med företagets team manager eller så. Kan du åka och har skön attityd, så kommer du inom kort få ett sponsor ship...
Lycka till mannen!
Keep rippin' it!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp