sponsor ?

• Trådstartare Trådstartare jibb_adam
  • Start datum Start datum
sponsor ?
Holga sa:
Nas-NOT sa:
whaat sa:
eee typ 540 mute det fick ju alla fall epuset 5 sponsorer av
player h8er!! han kan ju mer än de.. e'pou är grym
haha dagens bästa som alla andra fula friirajders säger epousette e inte grym han e översponsrad
översponsrad?

många verkar inte fatta.. Spons är överskattat alltihopa, att ha spons är ju alltid kul.. visst
men de är inte bara så att man får lite saker av ett företag för att man kan tex 900.. isåfall skulle skidvärlden och sponsring aldrig funka.

Spons går ut på att ett företag och en åkare sammarbetar, dom tjänar på att hjälpa varandra.. det är inte bara från sponsorernas sida att dom ger ut saker utan att vinna på det..

mitt enda tips, kanske de bästa tipset du kan få om du vill ha spons och verkligen är seriös med det är att du får se till att synas mycket, de är de sponsorerna vill.. deras grejer ska synas, å för att dom ska göra de så ska du som åkare självklart synas!
sen hur man går tillväga är ju olika.. men det är de dom vill ha, inte nån som sätter sw 10, det är för många som kan idag för att de ska funka så.

så se till att synas, ha bra argument för varför du och företaget du vill ha spons av ska sammarbeta och varför dom ska ha just dig i sitt team och ingen annan random skidåkare.. stå ut ur mängden.

over and out

sponsor ?
i ljuset av min senaste forskning har jag kommit fram till att för att bli sponsrad måste man kunna sätt sw 2160 octo. sätt detta å alla sponsorer kommer att vilja plocka upp dig :) lycka till ;) !!!!111

sponsor ?
Det första dom kollar på är stil.
Det viktiga är att du kan göra tricken cleant och
att det ser säkert ut.

Det andra dom kollar på är hur aktiv du är (hur mycket
du syns). Om du vill ha spons av ett stort märke
behöver du åka runt på tävligar överallt, inte bara i
din hemort.

Efter det här kommer en massa saker som du säkert
kan lista ut själv. Vilka trick du sätter kommer långt
ner på listan men spelar såklart också roll.

Det finns i princip 2 sätt att få spons på. Det första är
att du är sjukt bra och aktiv helt enkelt. Det andra är
att du är en sånn som alltid ställer upp för ditt märke
och lägger ner mestadelen av din tid till att jaga foto
sessions eller åker runt på tävlingar och events.
Du behöver inte vara bäst men om du inte är det gäller
det att ligga i som fan och vara med på så mycket som
möjligt (foto sessions, tävlingar, allt som syns).

Är ganska säker på att jag har glömt hur mycket som
helst. Men om du ska söka någongång ska du;

*Skriv en lista på vilka märken du skulle kunna tänka
dig att få spons av. Det är viktigt att du inte bara
skickar till alla märken du vet och hoppas på att
någon ska svara. Du vill ju ha gratis saker som du
tycker om, inte bara få för att det är gratis.

*Skriv ett brev/mail där du berättar om dig själv.
Det bör innehålla så mycket som möjligt om
precis allt i ditt liv i princip. Ju mer desto bättre.
Skriv också varför du vill ha spons av just det
märket. Du borde ha en massa bra anledningar
eftersom du bara bör söka spons hos märken
du tycker om.

*Gör en film som du skickar med ditt brev.
Hitta en park med 4 hopp på rad.
Kör alla 3or (sw fs, sw bs, bs, fs).
sen samma sak med 5, 7 och om du kan
annat ska du såklart lägga in det också.
Dom är inte intresserade av 2 a4 papper
med en lista på alla trick du kan, eftersom
det dom letar efter är stilen.

*Skriv vad du kan bidra med till märket och
också vad du vill ha utav märket.

Om du nu skulle få spons av något märke ska
du såklart använda sakerna. Om du inte gör det
kommer dom förr eller senare på det och då är
det rätt kört för dig i framtiden med andra märken
också eftersom du har fått ett dåligt rykte.

Lär ha glömt massa saker här också. Tänk
lite själv, det är bättre att skriva för mycket än
för lite.

sponsor ?
eevez sa:
vafan kan folk tänka på ngt annat eller!!!!!!!!!!!!??????? är det ända ni tänker på!??!?!??!?!??!!?!? inget jävla märke vill sponsra ngn som bara tänker på att vara ball eller ngt. det går inte bara på trick, man ska ha en bra attityd å vara lite unic!!!!! inse de era äckel!!!!! varför åker ni ens skidor???????? för att bli sponsrad???? fyfan ni borde inte ens få åka lift!! eller ni borde inte få köpa kläder heller för märkerna vill inte ha dumma ungar som reppar dom. aaaaa shit jag får ryck i pannan!!!!!! folk klagar på att de e dålig stämning i bräcke men fattar ni varför eller???? nej för ni tänker bara på att claima å verka bra. alla bara tänker på att imponera hit å dit med de e fan ingen som blir impad av det!!!! skaffa ett jävla liiiiiv som ni tycker är kul. ni bara förstör för alla andra genom att börja bete er såhär. man söker inte spons, det är något man får. är man tillräckligt bra så upptäcker märket eller nångting dig!!!!! man kan väl fan åka skidor utan att vara sponsrad? ööh nee för de e pinsamt??? det är ju cleanast att vara unknown å rippa helt sjukt utan sponsorer!!! kan folk fatta att man ska ha kul???? nej för alla är helt tappade på den här hemsidan!!!!!!!!!!
haha så ja lille vän, andas!

sponsor ?
..ja huller ha sponzez för at ja e så fattig o inte har råd med skidor annars!., åka gör åkare för at ha kul - number one!!!! åkare som typ hharlaut o oscarsherlinn ä r två personer som är tillrekkligt sponsrade - orsak därför att företagen tror på dem som synliga åkare nu o i framtiden..! men svär på at de åker edast för at ha roligt o må bra. at göra ett speciellt trikk för at bli söndersponsradd låter ju inte vettigt!!!!! styyyle och ansikte represent för et företag/märke är ju det som räknass!! det är inte så klokt at lägga ner för mkt tid o kraft m pengar på at söka sponsoreer, är du tillrekklit dutti så kommer du nån gång säkert få nån slags spons!! om det nu är sån bekräftelse du letar efter, man är inte sponsradd för at va xtra ball i bakken, utan för att få hjälp ut i branshen och ha e chans at lyckas. suport och push helt enkelt. då dagen kommer då en man har riktigt tunga sponsorer..... typ likt Tanner Hall,,, så är saken sedlar och leverbröd inblandat. JOYH!!

sponsor ?
Ajsak sa:
att det ser säkert ut.

din hemort.

du tycker om.

för lite.
hur osäker och desperat är man om man ägnar så mycket tid på att tigga spons!
träna o tävla!

"eveez" word!

sponsor ?
Kära barn, är det någon av er som funderat på att skaffa ett extrajobb och sedan gå och köpa de prylar ni vill ha istället för att sitta och sukta efter spons?

sponsor ?
Shitt give the kid a break!

Klart du ska söka spons om du vill ha spons, om du känner att du blir en bättre åkare och att det betyder mycket för dig. behöver inte bara vara känslomässigt utan kan vara ekonomiskt. Om du kan åka mer skidor om du får spons, så finns det ingen tvekan om det. Sök!
Tycker många har fel när de säger. "Träna träna och träna förr eller senare kommer någon att hitta dig." Varför ska du lita på det. Det finns inga garantier för det. Hjälp dig själv så mycket du kan och lita inte på att någon annan kan göra någonting för dig. Klart att du ska utnyttja kontakter, kontakter är ofta det bästa sättet att få in en fot.
Fixa material om dig själv bilder, foto etc som du kan skicka iväg till sponsorerna med en grundlig text till vem du är, vad du gjort, vad du kan erbjuda etc så är du redan långt före de flesta i det här forumet. Sen tycker jag inte alls som Ajsak. Skicka iväg mailet till alla. Om vi tar skidmärken som exempel. Skicka till alla företag som producerar skidor. Desto fler du skickar till desto större är chansen till ett ja. Är skidorna inte så bra då vet du att du ska söka nytt till nästa gång, eller hjälpa dem att utveckla skidan. Kan det även hända att du får spons av ett skidmärke som du aldrig har hört för att de inte har lika mycket pengar som armada att lägga ner på pr och ett grymt team men gör grymma skidor ändå? Att få ett ja från Extream eller Liberty är nog ofantligt större än att få ett ja från Armada. Kan ju bara säga av egna erfarenheter att dont even mind trying.
Skicka informationen till deras team manager, sponsorkontakt och om de har någon agent i Sverige så ringer du upp dem och frågor om vem du ska tala med ang spons. Alla svenska agentföretag i sverige har någon som tar hand om sponsringsförfrågningar. Du ringer upp din kontakt och presenterar dig. Säger vad du har att erbjuda inget mer. Blir lätt att du snackar för mycket och då bara låter förvirrad. Fråga istället om du kan skicka information nästan alla säger ja och om de säger nej så tackar du för dig, var inte otrevlig för du stänger du kanske dörrar inför framtiden. Sen skickar du mailet.
Inte heller här tycker jag att du ska göra som Ajsak säger. Skickar du ett mail med 9st A4 hamnar det direkt i papperskorgen, för vem orkar läsa det. Det skulle kosta dem mer i arbetstid än vad det skulle göra att sponsra dig... Skriv heller inte för lite. Den informationen du skickar ska vara kort och konsis, ska beskriva exakt så mycket att det beskriver dig och vad du kan ge dem samt vad du vill ha. Vad du vill ha ska vara slutpoängen. Bifoga bilder och länkar till artiklar, tävlingar, youtube där du är mer. Sen om de nappar på det här kan du skriva en mer utförlig text om dig själv.
För att sedan hålla kvar sponsorn ska du försöka synas så mycket som möjligt, utan att förstöra dig image. Freeski TV #1 är ett jätte bra exempel. Eftersom många tror att man med synas innebär att man ska låta och synas mest i liftkön, någonting som jag tror är helt opposit mot Charles Gagnie och tro mig han är sponsrad. Att vara störst bäst och vackrast har ingen betydelse om du inte hamnar i tidningar, filmer etc. Vem har någonsin hört en bild skrika? Är du chyst och trevlig är nog chansen också större att fler vill ha med dig på sina äventyr.
Du behöver ett jävla driv för att lyckas med det och kanske ganska självklart vara duktig på skidor. Skit i tricken. Du ska inte känna någon press över att du ska kunna sätta en korkad what ever toyota förare med en ja jag har ingen aning avslutning. Det finns fler sätt att kunna synas på, big mountain åkning?
Det jag har skrivit om har jag gjort. Läs om vårt försök på www.freeride.se/blog/pavift.

Ett nej är ett nej närmre sponsring. Samtidigt som det är kul att få spons är det inte hela världen. Det viktigaste är som många många andra har sagt här innan, att ha kul.

// Mohlkert

sponsor ?
Nu dök den här tråden opp igen! Nä, jag orkar inte jaga sponsorer. Jag föredrar att åka runt i olika sessions och tävlingar och ha det KUL med skidfolket, än att sitta hemma och spamma en massa sponsor förfrågningar till olika företag. Vill någon sponsra mig (vilket jag inte tror) så ska företaget jaga MIG, tänker inte ödsla min tid på en masa mejl...

Jag vill åka å ha kul!

sponsor ?
SverigeTomten sa:
Nu dök den här tråden opp igen! Nä, jag orkar inte jaga sponsorer. Jag föredrar att åka runt i olika sessions och tävlingar och ha det KUL med skidfolket, än att sitta hemma och spamma en massa sponsor förfrågningar till olika företag. Vill någon sponsra mig (vilket jag inte tror) så ska företaget jaga MIG, tänker inte ödsla min tid på en masa mejl...

Jag vill åka å ha kul!
HELT RÄTT!!!!!!!

sponsor ?
Jag vill ha spons, men jag tror jag har för dryg attityd :)
Inte för att jag skulle få spons om jag var jeppesnäll heller...

Senast redigerad av en moderator:
sponsor ?
jag kan inte mycket jag, åker mest för att det är kul, men på julafton får jag ändå sponsorgrejer från mor och far, en sån lyckans ost jag är va?

löjligt tycker jag, den här jävla jag-ska-vara-bäst-och-synas-mest-hysterin. Host och spya på den.

sponsor ?
det spelar ingen större roll hur bar du är egentligen ..

är du sjuk på att promota deras märke, om man visar upp deras märke mkt i tävlingar osv.så kan man nog få spons ska du se ..

det är du det sponsring går up på , reklam!

sponsor ?
ää orka bry sig om sponsorer, lika kul att åka skidor endå. det är bara att svepa en öl, slänga bak huvet å lägga en skön rap!

sponsor ?
Ajsak sa:
att det ser säkert ut.

din hemort.

du tycker om.

för lite.
Det var roligt!

sponsor ?
Du ska göra din egen grej, göra den bra, en majoritet ska uppskatta den och den ska vara unik i förhållande till rådande standard. Apa efter är inte så ballt.

Sen ska du verka ha roligare än alla andra och få värsta tricket att se ut som en promenad i parken, alternativt claima allt.

Senast ändrad:
sponsor ?
Setermaan sa:
Va fan åk i pastellfärgad overall och fleecepannband, gör:
Daffy
Spread
Screamin Seamen
Cosack
Helikopter
Iron Cross
och Backscratch så löser det sig säkert, du får skidor av Kneissl eller Kästle och du får A spons på kläder av de Ski och får vara med i lokal tv när du åker puckelpist.

Sen ligger världen för dina fötter!
haha xD

sponsor ?
eevez sa:
vafan kan folk tänka på ngt annat eller!!!!!!!!!!!!??????? är det ända ni tänker på!??!?!??!?!??!!?!? inget jävla märke vill sponsra ngn som bara tänker på att vara ball eller ngt. det går inte bara på trick, man ska ha en bra attityd å vara lite unic!!!!! inse de era äckel!!!!! varför åker ni ens skidor???????? för att bli sponsrad???? fyfan ni borde inte ens få åka lift!! eller ni borde inte få köpa kläder heller för märkerna vill inte ha dumma ungar som reppar dom. aaaaa shit jag får ryck i pannan!!!!!! folk klagar på att de e dålig stämning i bräcke men fattar ni varför eller???? nej för ni tänker bara på att claima å verka bra. alla bara tänker på att imponera hit å dit med de e fan ingen som blir impad av det!!!! skaffa ett jävla liiiiiv som ni tycker är kul. ni bara förstör för alla andra genom att börja bete er såhär. man söker inte spons, det är något man får. är man tillräckligt bra så upptäcker märket eller nångting dig!!!!! man kan väl fan åka skidor utan att vara sponsrad? ööh nee för de e pinsamt??? det är ju cleanast att vara unknown å rippa helt sjukt utan sponsorer!!! kan folk fatta att man ska ha kul???? nej för alla är helt tappade på den här hemsidan!!!!!!!!!!
ingen dålig stämning i bräcke.
bara om du vill ha sponsor som du tänker på att vara ball.
man kan ju ha kul även fast man vill tänka spons..

Tillbaka
Topp