"Sport-Conrad"

• Trådstartare Trådstartare Cracker_Jack
  • Start datum Start datum
C

Cracker_Jack

Guest
"Sport-Conrad"
Hej.

Tänkt köpa ett par k2 Public Enemy 07/08, och hittade dem på Sport-Conrad.de.
Dock fanns dem bara i längd; 174cm. Ett par 179cm skulle passa mig bättre.

Och nu till saken;

Får Conrad in leveranser med olika längder, även på äldre modeller? (Har mailat dem, men ej fått något svar så kollar om ni vet.)

Eller vet ni vart det går få tag på PE 07/08 i 179cm längd, har själv använt burken rätt friskt de 2 senaste dagarna utan större resultat.

"Sport-Conrad"
Tror inte dem plockar in gamla modeller... kanske om det blivit över något lager hos k2 men låter inte så troligt annars. Tycker inte du ska köpa 174cm, vänta tills du hittar en i den längd du ska ha! :)

"Sport-Conrad"
Blir nog ganska svårt för dig att hitta förra årets modell i rätt längd i butik tror jag. Men du kan nog få tag i ett begagnat par. Så du kan ju kolla på "köp och sälj" här på freeride, kanske finns där. Annars kan du ju kolla på K2 Extreme som nästan är samma skida som Public Enemy.

"Sport-Conrad"
Okej, tack för svaren.

Har bestämt mig för att det blir någon av dessa, men inte valt ännu.

K2 Public Enemy 07/08
K2 Extreme 08/09

Sen till valet av bindningar, jag har funderat lite på följande;

Marker The Jester
Dynastar PX 18 Racing Wide Crazy Blue 07/08
Salomon STH 16 White 08/09

Men vet inte vilken som passar bäst, med tanke på skistoppers, bredd, min pjäxlängd (346mm, kanske inte spelar någon roll dock.)
Ute efter att både skida och bindning ska passa som "allround", park/pist/offpist.

"Sport-Conrad"
Jepp, har ev. hittat PE i 179cm.

Jag är 186cm lång och väger in på ~117 pannor.
Vill ha bindningar med högre DIN tal, med tanke på min storlek och åk kapacitet, vilket jag sätter som medelgod/snäppet över. :)

Tillbaka
Topp