Sport-conrads skidbagar/duffles

Carlstedt

Ny medlem
Senast ändrad:
Jag använde den lilla förra vintern, sicket skräp. Konstruktören var antagligen full när han bestämde placeringen av hjulen. har kört både ett/två par skidor + diverse utrustning i den, men det är ingen idé. Bakre delen av väskan släpar i backen konstant. Redan första resan så skrapades tyget upp. Vid slutet av säsongen så var det kört. Släpper in grus och andra otrevligheter bland utrustningen. Visst var den billig, men kvaliteten är där efter också!

Fyfan, låter inte som världens roligaste.. Det har börjat luta mer åt Salomonbagen nu, Völkls verkar vara för kort. Det är ingen som testat den?

Ock kört lilla i två säsonger nu, lastar bra - skidor, pjäxor, snowboard, boots plus en del annat, men hjulen som sagt, man behöver nog va 2,5meter lång för den inte ska släpa i marken.

Men om man ser till priset och Inte ska gå längre sträckor skulle jag säga att den är Ok iaf!

Kör på salomonenm den funkar utmärkt. Jag som är 180 kan dra den fint och den lastar allt man behöver till 1 v i alperna. Rekomenderas. Kunde varit lite mer vaderad docl

Har den lilla men gick hål efter första användningen, drog in en massa snö. Böjde en plåt och skruva fast hjulen på för att stabilisera upp botten så den inte skrapar i. Nu funkar den kanon :)

Senast ändrad:
Skidbagar? Finns detta ord?

Jag har under en längre tid irriterat mig på alla som kallar allt man stoppar saker i för väska och inte kan skilja på fodral, säck, portfölj,väska mm. Allt blir bara väska, skidväska, pjäxväska, ryggväska istället för skidfodral, pjäxbag (!) och ryggsäck. På sista tiden har även ordet bag börjat användas istället för väska.

Jag antar att "bag" är en förkortning av det multinationella ordet "bagage" (ursp.franska). Det blir mycket märkligt och ibland fullkomligt obegripligt när man böjer utländskt ord på svenska.

Skriv "Ski Bags" eller "Skidfodral" ... snälla!

/MM

EDIT: Känns som jag måste backa lite, bag (bäg´) finns tydlig i plural som bagar (bäg´ar), så då kanske skidbagar är OK, vad tycker ni?

Senast ändrad:
Haft en Dakine Fall Line Double i typ 5 år nu som jag använt varje vinter. Den börjar bli sliten men det är inga hål eller liknande på den ännu så den håller nog några år till. Rymmer 2 par breda skidor (120mm midja + 138mm midja) + allt man kan tänkas behöva i skidväg för några månaders utflykt. Pjäxorna tar jag alltid i handbagaget. Framförallt om det är en kortare vistelse vill man inte riskera att behöva åka på hyrpjäxor. Kostade runt en tusenlapp har jag för mig.

Funderar på att köpa en Douchebag, så lägger bara en kommentar här av intresse.

Dessvärre dyr men då man har skidor på 180-195CM är det inte många bags som funkar när man även vill ha in pjäxor och dylikt (en gissning). Följer tråden med spänning!

Lutar mest åt Salomon"bagen" då den verkar vettigast i förhållande till priset då faktumet är att man är student. Den verkar vara lagom stor så att man inte luras att proppa i allt för mycket och på så sätt få betala rejäla summor för övervikt på flyg samtidigt som den enligt måtten på sport-conrad bör rymma skidor på 186!

Senast ändrad:
hahaha, sitter och skrattar lite till inläggen angående, "den lilla" från conrad :D

Känner precis igen mig! Är man inte 2,5 meter lång släpar underdelen i marken och går sönder!

Har ni råd, köp något annat!

Tillbaka
Topp