Sportlov

Zevs

Ny medlem
Sportlov
Vilka veckor är det sportlov i sverige? Så man vet när man skall hålla sig undan från vissa orter.

Mvh
Zevs

Sportlov
V.7 här nere i Göteborgstrakten med omnejd, sydsverige alltså..
V.8 har vi 08-dräggen....med omnejd antar jag.......
V.9 norra Sverige.....

Rätta mig om jag har fel....

Sportlov
ok, ska rätta dig tror jag...

va jag vet och under mitt 19åriga liv så har sthlms sportlov alltid varit vecka 9... är det någon annan som vet nåt nytt om just iår ?

om inte så lär det väl vara som alla andra år... vecka 9
8 e faaaan mig inte sthlm iaf...

Sportlov
Vad jag vet så har vi här nere i Lunda trakten v.8 samma sak gäller runtom göteborgs trakten, stockholm brukar väll vara någon vecka efter....

// bison.

Sportlov
Instämmer med ovanstående inlägg. Alla år tidigare har det varit götet (götaland) v8, stockholm & värmland (svealand) v9 och norrlännignarna v10.
Jag får väl också reservera mig för eventuella ändringar i almanackan.

Sportlov
Här var det många om budet och till och med en hel del rätt!!
Om en gammal lärare och rektor får blanda sig i leken, så kan jag meddela att sportlovet hittills alltid (ingen regel utan undantag) varit under veckorna 7-10 - grovt indelat;
v.7 Gbg-regionen (Västsverige)
v.8 Skåne (Sydsverige)
v.9 Sthlm (Mälardalen)
v.10 Norra Sverige
Dock kan meddelas att många kommuner börjat med flexibla sportlov, vilket i princip innebär att man kan ta sportlov närhelst under vårterminen. Exempelvis ska min syster och hennes familj, boendes i Gbg, ta sportlov under v.12.
Sedan har vi våra underbara grannar i väst, danskarna, vilka vi gärna undviker. De har oftast sportlov under v.7-8.
Om vi sedan går söderut, så i princip är februari lovmånad och framför allt de kära fransmännen, läs Parisare, har lov ungefär under tiden v.7-9.
Det blev långt det här, men förhoppningsvis lyckades jag få lite klarhet i det här.
Kortfattat, februari är ingen bra skidmånad någonstans......
;-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp