Språkstudier St. Anton?

ppppuder

Ny medlem
Språkstudier St. Anton?
Har hört talas om en skola i St. Anton där man kan studera tyska. Finns det någon vänlig själ som vet något om detta och om skolan har någon websida/Emma

Språkstudier St. Anton?
Utbildningens hemsida, www.altitudestudies.com, är en innehållsrik sida som behandlar det mesta som är värt att veta....

Språkstudier St. Anton?
Tjena
Jag var inne på det där ett tag. Skolan som jag hittade hette Altitudestudies och du hittar dem på http://www.altitudestudies.com
Orten är enligt alla på det här forumet en kanon ort. Bra offpist bra pist också men den blir visst lätt uppåkt frammåt eftermiddagen. Den kom på en delad 1:a plats när den Australjensiska tidningen Powder rankade orter. Men det är dyrt i St Anton.
Dyr är också kursen typ 25.000:-. Sen tillkommer boende ca 3500:- i månaden + mat. Samt liftkort 6000:-.
Fyfan vad jag är tråkig som berättar det här.
Det jag kom fram till var att jag tänker åka ner men inte plugga. Jag ska försöka ragga up nån liten frylain och få tyskan därigenom.
Hoppas att jag inte helt avskräcker dig. Du vet att du får ta studielån för hela rasket. Studielån är det mest fördelaktiga lån du någonsin kommer att hitta..
Vem vet vi kanske ses därnere ///

Språkstudier St. Anton?
Säger bara en sak. Att spendera en manad i St Anton eller en annan Österrikisk ort, ger dig mer tyska än tre ar av högstadietyska. Ska du bo här nere behöver du ingen sprakkurs. Ge dig bara fan pa att du ska lära dig det och använd tyska sa ofta du kan, sa löser sig allt.

Sjäälv har jag varit i St Anton i 5 vckor nu. Har aldrig läst tyska och kunde inget när jag kom hit, men mitt jobb erfodrar tyska sa jag har lärt mig en hel del.

Ich sehr gutt deutch spreche yetzt. Viel glück!

/mvh Johan

Språkstudier St. Anton?
sen kanske man ska läsa lite böcker så man kan stava lite bättre än vad "Jonni och Rikki" gör... ...grammatiken och meningsuppbyggnad ska jag inte ens klaga på´!

mitt tips; läs även lite böcker på tyska! tidningar, böcker eller något på internet.

(ska inte klaga på någons tyska, klarar ju knappt av att skriva rätt på svenska)

Tillbaka
Topp