SPY eller OAKLEY googles?

Kan säga av min erfarenhet att Smith och fetsnygga bra kvalle och aningen billigare än oakley. Billigare extralinser dessutom.

Även Von Zipper brushvik är sjukt snygga och passar superbra till hjälm. Har sj ett par Black/bloodsplattered med en rosa-orange-gul spegellins. Fetingsnygga!

Spy alla gånger, oakley känns lite som att köpa volvo... Kommer att finnas via nätet på www.xtremegoggles.se till hösten när de nya kommer.

givetvis spy , oakley gogglarna hade jag förr , visst är dom okej men jag irriterar mig på glaset , väldigt mörkt vi kvällsåk och kan störa en så kallad "skidåkare" ;P

Men de är upp till var och en ,-

PrangstaLove <33

Jag skulle köpt oakley själv kör jag med oakley wisdom och dom är snygga och sköna mm.
ända nackdelen är vilken hjälm man har så ta med hjälmen och tästa rnt ( OM du förstås inte kör utan)

BraTTiiS sa:
Jag skulle köpt oakley själv kör jag med oakley wisdom och dom är snygga och sköna mm.
ända nackdelen är vilken hjälm man har så ta med hjälmen och tästa rnt ( OM du förstås inte kör utan)
skitbra att du drar upp en tre år gammal tråd!! finns en chans att han redan köpt, men bra att du fick det sagt!

Senast ändrad:
BraTTiiS skrev:

skitbra att du drar upp en tre år gammal tråd!! finns en chans att han redan köpt, men bra att du fick det sagt!

Då får jagf be om unsäkt då Lee-nus.
Han kanske ska köpa googels mer än en gågn i livet oxå....

om man ska jämföra dom lite fort så kan jag säga att spy är mycket mindre i synfältet, men sitter ok mot ansiktet endå, sw åkning blir lite såvrare för man ser inte riktigt runt axeln. Dom ser bra ut till hjälm, men glasen är inte så bra och vaderingen känns platt mot ansiktet efter ett tag.

Oakleys är större synfält på, mjukare vaddering, sitter smoooth mot ansiktet och glasen är mega! rätt glas för rätt väder och du kommer aldrig ha problem met motljus, flatjus eller att de är för mörkt/ljust ute! :)

Spy omega är sjukt stora, Grymmt synfält. Spegellinserna är lite känsligare mot repor men sällan dom immar.

Jag kan inte hålla med det jesper säger. Han kanske provade en annan modell iof. Men linserna är bra, sitter skönt till hjälm, billiga extra linser, ca 150 mot oakleys 400 typ. För en vanlig lins. Finns inte lika många linser till dom men mer prisvärd och inte lika många som har.

Och jag vet att det är gammalt men någon annan lär ju vilja ha råd om vilket märke.

säger spy bara för att dryga mot nator.. dock håller jag med honom.
spy kanske är snygga men dom är immiga, små, onödigt dyra,
Oakley är inte min personliga favorit men dom har iallafall kvalite.

Titti, prova ett par spy först. Sjukt sköna, soldier kanske är kanske sämre men dålig kvalitet är det inte, onödigt dyra är det oakley som är.

fast oakley är ju sjukt bra inte så, men spy är underskattade

Senast ändrad:
Pizzaaugust sa:
Titti, prova ett par spy först. Sjukt sköna, soldier kanske är kanske sämre men dålig kvalitet är det inte, onödigt dyra är det oakley som är.

fast oakley är ju sjukt bra inte så, men spy är underskattade
det handlade ju om spy soldier nu och dom har jag provat, JA......

jeppenator sa:
rätt glas för rätt väder och du kommer aldrig ha problem met motljus, flatjus eller att de är för mörkt/ljust ute! :)
Och det är inte så med alla märken då? Har du rätt lins för förhållandena så är det väl klart som korvspad att det inte är några siktproblem.

Sen vet jag inte hur ni sköter era linser/goggles, men jag har aldrig haft några problem med linserna till Soldier. Dom håller mycket bra och immar aldrig så länge du inte gör något idiotiskt.

jag tycker faktiskt att du ska köpa oakley crowbar. :P
sitter skönt med och utan hjälm, bra synfält och sjuukt snyyga! :D

Hade oakley crowbar men sålde dom för att de är så jävla smala så de ligger och trycker på ögonen. med andra ord såg jag dåligt sw när man kollar över axeln. Sen köpte jag spy omega. Och jag kan inte säga annat än att jag är sjukt nöjd stort och brett synfält så du ser as gött när du kollar över axeln sw. Billiga linser och bra kvalite.
Jag skulle köpt SPY! Oakley crowbar är överskattat enligt min åsikt.
No h8
/peace

Hade oakley crowbar men sålde dom för att de är så jävla smala så de ligger och trycker på ögonen. med andra ord såg jag dåligt sw när man kollar över axeln. Sen köpte jag spy omega. Och jag kan inte säga annat än att jag är sjukt nöjd stort och brett synfält så du ser as gött när du kollar över axeln sw. Billiga linser och bra kvalite.
Jag skulle köpt SPY! Oakley crowbar är överskattat enligt min åsikt.
No h8
/peace

Själv tycker jag att synfältet på crowbarsen känns ganska litet jämfört med andra goggles? Så skulle knappast köpa dem av den anledningen..

Senast redigerad av en moderator:
Palla ha Oakley, alla kör ju med Oakley fan. Så min röst går till SPY...
Men personligen tycker jag smith och scott har snyggast googles

jag tycker man ska ha dragon, dom har ett par fina rosa som passar till mitt nagellack :> KRAM!

spy absolut! som någon skrev innan, spy är mkt mer prisvärda och snyggare! oakley är ett dyrt (överpris)mainstream-märke enligt mig.

Senast ändrad:
Finns bara ett svar: Oakely!!

De kommer med en helt ny model till nästa säsong; Splice.
Köp!!

Spy Zed ska ju vara de bästa gogglesarna, gigantiskt synfält, ingen imma... jag skulle välja spy, dock har jag inte haft några problem me mina crowbar

R-R sa:
Spy Zed ska ju vara de bästa gogglesarna, gigantiskt synfält, ingen imma... jag skulle välja spy, dock har jag inte haft några problem me mina crowbar
har själv ett par spy zed. otroligt prisvärd goggle med tanke på att den är så pass snygg och bra för sitt pris. för runt 1000:- får du en grym goggle inkl. 2 linser! jag fick en persimmon och en halvspegel. båda två i jävligt bra kvalitet, har knappt blivit några repor alls el. dylikt under de två säsonger som jag har använt dom.
ett riktigt hett tips alltså!

Tillbaka
Topp