stay_tuned
Ny medlem
St Anton 09/10 säsongtråd
Precis! Eller lite träning med trancievern! 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni kan vara lite sen ut nu tror jag. Men klart att det går. Bara sätta sig och maila till ALLA på boende listan som man kan få från St.Antons hemsida. Så gjorde vi iaf och fick efter mycket om och men ett positivt svar. Många svarade att det redan var bokade eller att det inte hyrde ut för hela säsongen, men klart man kan ha tur och klart det går vi lyckadesAtKs sa:Tjena jag och 3 polare drar ner den 30-e november för vår första säsong. Någon som vet om det går fixa boende redan nu härifrån Sverige?
Ok, tackHammarlund sa:Ni kan vara lite sen ut nu tror jag. Men klart att det går. Bara sätta sig och maila till ALLA på boende listan som man kan få från St.Antons hemsida. Så gjorde vi iaf och fick efter mycket om och men ett positivt svar. Många svarade att det redan var bokade eller att det inte hyrde ut för hela säsongen, men klart man kan ha tur och klart det går vi lyckadesAtKs sa:Tjena jag och 3 polare drar ner den 30-e november för vår första säsong. Någon som vet om det går fixa boende redan nu härifrån Sverige?
Hoppas ni hittar något, ses snart!
Peace!
Ni kan ju se till att ni inte binder upp er för hela säsongen. Vi betalar per månad vi stannarAtKs sa:Ok, tackHammarlund sa:Ni kan vara lite sen ut nu tror jag. Men klart att det går. Bara sätta sig och maila till ALLA på boende listan som man kan få från St.Antons hemsida. Så gjorde vi iaf och fick efter mycket om och men ett positivt svar. Många svarade att det redan var bokade eller att det inte hyrde ut för hela säsongen, men klart man kan ha tur och klart det går vi lyckadesAtKs sa:Tjena jag och 3 polare drar ner den 30-e november för vår första säsong. Någon som vet om det går fixa boende redan nu härifrån Sverige?
Hoppas ni hittar något, ses snart!
Peace!En av oss har redan jobb och boende där, men för oss andra får det nog bli veckoboende tills vidare.. menar om man skulle fixat säsongsboende och inte skulle få något jobb så vet jag inte riktigt vad man skulle göra..? :o
jo jag har kollat upp tider och liknande på hemsidan. Men tänkte bar dubbel kolla innan vi drar så man inte missar någotManitou sa:Enklast är väl att köpa på plats, går ett par tåg om dagen. Annars är det oebb.at som gäller.
På www.sbb.ch kan du boka med Schweiziska motsvarigheten till SJ. Biljetten gäller hela dagen, så länge du håller dig på rätt sträckor. Åkte från Zürich till Adelboden i våras och det funkade hur bra som helst. Dock så är ÖBB billigare www.oebb.at, men vet inte hur det funkar med tider och sånt. (Har för mig att jag läste någonstans på deras hemsida att du har +/- 3h på dig att åka eller nåt i den stilen)Hammarlund sa:Btw är det någon som har koll på hur det går att boka tåget från Zürich till Anton här från Sverige? Eller är det bara att köpa den på plats i Zürich som gäller? Vi flyger ner på lördag nämligen![]()
jimhoe sa:När man söker jobb, hur går man tillväga då? Antar att man går runt till alla hotell, restauranger osv och frågar om det finns något ledigt? Bör man ha med ett CV och dela ut också, är det viktigt för dem eller slängs det direkt?
Vi har samma resplan, flyger till Zürich och sen tåg till Anton, fast på tisdag (24 nov). Har ni boende för hela säsongen, eller har ni bara första dagarna? Hur ser det ut? Vi är två st som söker efter tak över huvudet under de första dagarna, 24 november + 2-3 dagar. Finns det något sådant så skulle det uppskattas enormt, självklart betalar vi som vanligt osv.Hammarlund sa:Okejmen det går ju tre tåg från Zürich till Anton på lördag så någon måste man väll komma med på tycker jag. Är det någon mer som ska ta sig ner på lördag?
det om funky chicken är bara rykten som gått senaste åren. Pratade med ägaren om det och han sa att det bara va skitsnack men bra för affärerna =Derixen sa:tjena, ni som redan är där nere kanske kan uppdatera lite vad som hänt i st anton under året
är nya rendlbahn nice?
har funky chicken stängt/flyttat? nån annan ny bar eller lift?
kommer krazy kanguruh bli ändrat nu när mario matt har blivit ägare..
Kanske är svårt att svara på om man bara varit där några dagar... men säsong 09/10 känns som en riktigt spännande säsong där anton går mot förändringar och nya tider!
Åker ner för min tredje säsong som skidlärare!
Vi ses på kraaazy!
För att det skiter sig med dom små orterna med mkt puder när man måste jobba...Turbidblue sa:Vad är grejen med St Anton egentligen, varför drar alla dit?![]()
Bara att vänta och se. Dom tillverkar så mkt snö dom kan så fort det blir kallt. www.snow-forecast.com är bra för att kolla läget..AnteeL sa:Läste precis på St Antons hemsida att liftöppningen har flyttats fram:
"The Arlberger lift company (ABBAG) has postponed all ski lift operation to an unknown date, due to the snow and weather conditions."
Någon där nere som vet något mer?
/A
Det suger här nere! Är inte i st anton nu, utan en annan del av alperna, men tar tåget tillbaka på fredag. Blir nog att omprioritera lite, ABS-ryggan byts väl ut mot ett par parkskidor om det ska fortsätta såhär med snön...stay_tuned sa:Sämre start på säsongen finns ju inte. Det är ju för tusan inte ens kallt, fan flera plusgrader precis som här hemma. Hur går snacket bland alla locals där nere angående snöförhållandena? Måste ju va riktigt dåliga förhållanden än vad det brukar vara... Tycker faktiskt lite synd om er som är där nere och inte se snön komma någon j*vla gång!
Kolla din GBjimhoe sa:Vi är två grabbar som är i St.Antn just nu och bor själva hos en tant i Nasserein, där vi betalar 35 E/pers. Vi kunde bo där i några nätter nu, men letar för fullt efter ett nytt.
Vi skulle gärna gadda ihop oss med ngr andra. Vi är väl två relativt vanligt 19åringar från Stockholm.
Hör av er om ni har två sängar över för säsongen/vad som helst!
Jimmy
+43664-9771726
Bra jobbat, det är riktigt billigt! Själv bor jag på Hotel Post's personalboende i Nassereinprofessorbaltazar sa:Någon mer som bor i pettan i år? Fick tag på ett schysst boende för 13 euro/natten nyss.