St Anton 09/10 säsongtråd

jacobson123

Ny medlem
Startar en tråd nu där alla som tänkt sig säsonga i St Anton kan hänga lite, vore gött att "snacka ihop" sig lite om allt och inget!

Själva är vi två 19 åriga killar som gör våran första säsong. Drar ner i mitten av november, har inte skaffat varken jobb eller boende, planerar att göra det på plats!

Jag planerar att ta tåget ner den 14e november tänkte höra om det e någon som är på eftersom att jag åker ner ensam å resterande kommer efter mig. En kille på 21 från sveriges framsida gbg...

Jag och en killkompis och en tjejkompis, drar ner den 9 november! HAr löst boende första månaden, och ska försöka fixa jobb på plats. HAr lite kontakter så skall försöka få lite kontakt innan man åker ner...
Vi bor på västkusten/bästkusten, mer specifikt Kungsbacka.

Någon som har bokat hur man kommer ner? Buss?tåg?

Peace out!!

vi tar flyg från landvetter till zurich för 962:- och sen tåg från zurich till Anton. Det goaste är naturligtvis bil men annars är flyg jävligt bekvämt också, lite problem med övervikt och sådant bara.

hej jacob såg at du skulle flyga ner, vet du vad de kostar att ha extra packning med på flyget, vilket bolag flyger du med?

peace hannes också ;)

Det är jag och jacobson som ska åka ner tillsammans, vi flyger med sas.. Har för mig att det ska finnas typ tillägg för skidutrustning för ett rimligt pris men annars tar dom 11 euro per kilo i övervikt.

Man får ha med sig 20 kilo packning och 8 i handbagage om jag inte minns fel!

3 runtinerade gubbar kommer droppa in med tåg i början av december! Vi kommer att bo precis vid Nassereinbahn och hoppas på en riktigt soft säsong!

Party, powder and cobras St Anton 09/10!!

Flyg med Swissair istället, 600-800 spänn från Arlanda til Zurich. Dessutom kostar det inge extra att ta med skidutrustning!

Nån som har tips på något gött boende? hade tänkt att fixa permanent men hade varit bra om man hade lite koll på vad som finns innan vi är där också.. Har redan fått en sån lista av turistbyrån men det var inte så många på den och på den är det inte heller många vi fått svar från..

Vi flyger ner 21 november 4 killar från Sthlm som gör sin första säsong! Har boende i en vecka just nu så hoppas vi på att hitta både jobb och boende där nere!
Ser fram emot en riktigt tung säsong..

Jag flyger ner med Schonhoff den 21 november. vi flyger från arlanda med sas. 20 kg bagage får man ta utan extra kostnad och 5 kg handbagage. Sen blir det 50 kr pes extra kg. Vi kommer ta tåget från Zurich til Anton, tar ca. 2 timmar och 50 min och kostar ca. 30 euro om jag inte minns fel. Mer info finns på diebahn.de

Vad det gäller boende har vi bokat för den första veckan. Tänkte kanske boka en till här hemmifrån annars tar vi det när vi kommer ner. bör inte vara några problem eftersom vi är nere så pass tidigt.

Om nogon har fler frågor om resan eller bara är sugen på att ta en afterskiöl där nere är det bara höra av sig.

Peace out!

Jag å två polare funderar på att glida ner i januari! har inte fixat ngt och har inte möjlighet att åka ner tidigare! ngn som vet nått bra ställe man kan bo på?

Det finns ganska mycket att hitta på nätet vad det gäller boende i Anton. googla runt lite ska du se att du hittar något. Annars kan jag kanske tipsa dig lite senare när det börjar bli dags för dig att dra ner. Då har vi ju varit är ett tag och har säkert lite mer kött på benen vad det gäller bra boenden.
Peace!

Senast ändrad:
jag ska också till st:anton, kommer åka ner utan jobb och boende och försöka fixa där. första årets säsongare är jag, fått tips om att åka ner i mitten av november, när räknas som mitten? haha typ 10e eller 20? eller det kvittar för man får jobb där nere vilket som?!

/ Sara

Som sagt så åker vi ner den 21:a. Och av det jag har hört så ska det räcka. Kan dock vara bra att ha boende för den första tiden klart när man kommer ner. Så kan man fokusera på att hitta jobb när man väl kommer ner.
Over and out!

ahh okej, boende för första tiden = typ vandrar hem eller?

jag är från skåne så tänkte åka här ifrån, söker resesällskap som vill åka från skåne ner till st:anton då runt den 20 nov!

Vi är två tjejer som åker ner den 24 november, vi flyger från köpenhamn med air berlin.. gick på 1500 var bara. man får ha 20 kg bagage, 8 euro för varje extra kilo och 25 euro för skidutrustning.

hoppas på en grym säsong 09/10, ses där nere!

Vi är tre killar som drar ner i början på december, boende för hela säsongen kirrat!

Någon mer Antonsäsongare som skickat in ansökan om att skriva säsongsblogg här på freeride?

Vi är två som ska ner i början av dec. har boende för första 10 dagarna rätt centralt.

Siktar på att ta bil ner, letar efter folk att dela boende med resten av säsongen, hör av er om ni har nått!

Satan vad tidigt ni åker ner! Det är la gött att va ute i god tid men ska ni gå och vänta i två veckor på att liftarna öppnar?
Jag har kommit ner dagen före liftöppning i två år och det har gått prima.

Hejsan

Jag undrar lite om vädret/temperatur i st anton, när är det kallast och varmast osv?Några gånger man vart i åre eller sälen så har det vart 20 minus klockan 8 (december/januari) på morgonen och då fryser man ihjäl!

mvh

Det varierar beroende på vindförhållanden och om solen tittar fram. Kan vara svinkallt på topparna när det blåser, medan man kan ligga och steka genom hela säsongen om det är soligt och vindstilla. Annars brukar det vara ganska soft temperatur framförallt mars och framåt!

jag bilar ner runt den 25e november och jag har flak på bilen. Så mot dyra pengar kanske jag kan frakta ner något värdefullt ;D. Hoppas det finns nå jobb kvar när jag kommer ner haha. Gött att det är så många svenskar. Vi syns där nere =)

Jobb och boende brukar lösa sig om man kommer i nov-dec.
Vi gamla säsongare ser helst att så få sthlmare som möjligt kommer och hoppas på mycket snö!

/Ninja

Gemeinde (mydigheterna/st antons kommun) har valt att höja priset denna säsong till 1150 euro för ett säsongskort. 11000 kr!! Plus att man inte längre får tillbaka pengar om man jobbar.

Dom har också höjt skatten så om man jobbar så får man ännu mindre betalt och boendepriserna kommer gå upp för att ägarna måste skatta mera.

Anledningen ska tydligen vara att det var så många säsongare förra året. För många, vandalism och sena fester bidrog till fler nackdelar än fördelar för st anton som by. Så för att locka färre bummare till byn så har dom försämrat förutsättningarna för oss....

Vilken rackare! Vad har det kostat med säsongskort innan då?

Aja det lär ju inte hindra mig och polarn från att dra ner i slutet av januari i en 4mån! Nån som vet hur det är med boende och jobb vid den tiden? Känns lite sent att komma vid den tiden men vad ska man göra när man har tentor.. :(

Ser fram emot att träffa alla goa människor!

hellbergarn sa:
Gemeinde (mydigheterna/st antons kommun) har valt att höja priset denna säsong till 1150 euro för ett säsongskort. 11000 kr!! Plus att man inte längre får tillbaka pengar om man jobbar.
Edit, jag råkade visst gå in på en gammal länk :/ verkar stämma som Hellbergarn säger ...

Senast ändrad:
richie_sthlm sa:
hellbergarn sa:
Edit, jag råkade visst gå in på en gammal länk :/ verkar stämma som Hellbergarn säger ...
vart fan ser ni det nånstans. hittar bara 695 överallt. hoppas ni sett fel!

Tillbaka
Topp