St Anton 09/10 säsongtråd

inga latmaskar här inte =) tyvärr hade jag hand om frukosten på murr hela förmiddagen så missade starten idag men det fanns riktigt gott om puder kvar! japp var försiktiga, redan varit flera dödsfall..

Var har ni fått infon om flera dödsfall? Verkar ju inte vara ngt orten vill skylta med direkt, konstigt egentligen med tanke på riskerna folk tar...
Hur är lavinkurserna här nere förresten? Såg ngt på mailbox om de, piste to powder hette företaget som höll det, är de något att ha?

rarre sa:
Var har ni fått infon om flera dödsfall? Verkar ju inte vara ngt orten vill skylta med direkt, konstigt egentligen med tanke på riskerna folk tar...
Hur är lavinkurserna här nere förresten? Såg ngt på mailbox om de, piste to powder hette företaget som höll det, är de något att ha?
De brukar ha en gratiskurs i början av säsongen som är helt ok. Lite knaglig engelska kan väl vara det som ställer till det.
Läs lavinkurser på nätet, lär dig väderstrecken och vindarna och följ prognoserna . Kolla även Lawine.at varje dag så du vid vilken höjd och vinkel det är farligare etc.
Jag har fått en känsla av att många säsongare iår inte har så bra lavinkunskap och det är fan rätt läskigt.
Ha det gött!

infon om dödsfall är från vänner här i anton. läbbigt att man inte hör något officiellt, det gör inte jag iaf! hade varit gött att få all information om händelsen, plats osv..

calle88 sa:
infon om dödsfall är från vänner här i anton. läbbigt att man inte hör något officiellt, det gör inte jag iaf! hade varit gött att få all information om händelsen, plats osv..
Självklart är det dåligt me info på engenska om man inte kan tyska men det står alltid allt i lokaltidningen och på orf.at
Så det är inte något som mörkas me, alla som är här o åker mycket off.pist är medvetna om riskerna, och om man inte är det bör man öppna ögonen.

-S

Soophie sa:
calle88 sa:
Självklart är det dåligt me info på engenska om man inte kan tyska men det står alltid allt i lokaltidningen och på orf.at
Så det är inte något som mörkas me, alla som är här o åker mycket off.pist är medvetna om riskerna, och om man inte är det bör man öppna ögonen.

-S
Tjejen med koll. Skrev jag att det mörkades med något?

För övrigt, är det bara jag som är trött på vädret här i anton? :P

Tjenare

Jag och en polare tänker åka ner till St Anton under några dagar inom närmsta veckorna (troligen före påsk). Jag undrar om någon här har lust att tjäna en slant och ha 2 inneboende under 4-7 dagar? Vet någon vart man kan bo billigt annars? Något vandrarhem eller billigt hotel? Det skall vara gångavstånd från byn iaf.

Vi är två 24-åringar som åkt mycke skidor och gillar säsongarlivet. Jag har gjort 3 säsonger tidigare, en i Åre och två i Engelberg i Schweiz (senaste förra vintern). Min polare har gjort en säsong i Österrike.

Jag skulle dessutom vilja ha kontakt med rätt många säsongare då jag skall utföra en liten undersökning kring hur säsongare lever. Hade vart kul om många ville hjälpa till med den.

Ni kan höra av er här, på min fr-mail, till arrebarr@hotmail.com eller på (+46) 0730-510366

Peace out!

PS Är det någon som saknar några svenska delikatesser, typ kalles kaviar, sill eller nått liknande så finns det nog lite plats i vårt bagage för sånt.

Tja alla glada människor i St Anton!!

Jag kommer ner på lördag för en veckas semester, något jag har gjort de senaste åren. Tänkte hör om det fortfarande är skandinavisk afton på Funky Chicken på onsdagar och om Krazy Kanguruh är sig likt? Gunnar ska ju ha sålt och öppnat hotell efter vad jag har hört.

Eller finns det något annat coolt ställe man bör besöka?

Hör av er på min FR-mail

Hälsningar
Katarina

Tillbaka
Topp