St anton 2007

zandraa

Ny medlem
St anton 2007
Hejsan!

vi är fyra glada tjejer från stockholm som ska åka och säsonga i st anton i januari och framåt.
någon som har bra tips om boende och som kanske till och med ska dit nu i vinter och vill dela boende? om någon har varit där tidigare och har bra tips om jobb eller vad som helst så skriv gärna.

St anton 2007
Vill inte vara gnällig men finns jätte många trådar om St anton, men kan väl kortfattat beskriva vad som sägs i dom

Ang boendet så är det lättast att ringa/maila ner till turist byrån i st anton så skickar dom massa säsongs boende till er, eller så går du inn på www.stantonamarlberg.com och leter upp ngt där, finns jätte mkt, dock är inte allt säsongsboende direkt. Vissa säger att man bara kan dra ner i slutet av november så är det lätt att fixa boende direkt på plats.
Det är dyrast att bo inne i St anton, billigare alt's är Nasserien som ligger 10min gång utanför, Sen kommer st jacob där tar det snarare 20min att gå och längst bort ligger Pattneu, bor man där är bil att rekomendera men mkt billigare boende.

Jobb fixar du lättast väl på plats, finns ngt som heter Mailbox där det finns olika jobberbjudanden, annars kan man snacka med andra säsongare och ´kan fixa jobb på den vägen.

Jag och mina kompisar har boakt boende härifrån Sve men vi försöker fixa jobb när vi kommer ner, dom säger att där blir mkt jobb runt jul/nyår och när det kommer mkt snö så det ska inte vara några större problem, svenskar har bra anseende där nere.

Lycka till ses där nere

St anton 2007
bo billigt, men lite utanför: flirsh, pattneu
bo hyfsat nära men lite dyrare: nasserein typ marcus traxl
det e hyfsat svårt o fixa något bra boende centralt i anton, men nasserein e nära.

flirsh o pattneu rekomenderas bil då skidbussarna inte går på kvällen när man vill in o festa, men boendet är sjukt billigt där iaf, halva priset mot nasserein/anton.

bo inte i st jacob om ni inte har bil heller, det e off..

men var beredda på att det kan vara svårt att få jobb/boende om ni drar ner så sent som januari..

St anton 2007
ingen som nämner oberdorf, räknas det in i anton eller? Nån som kan ge ungefärliga prisexempel på dom olika byarna så man vet vad man kan vänta sej när man kommer ner?

St anton 2007
kommer inte ihåg exakt
men har för mig att ja pröjsa 17-22 euro/natt i anton & nasserein
och pettneu var kanske 12-16euro/natt
flirsh 7-12 euro/natt

men som sagt kommer inte ihåg det var ju trots allt 2 år sen..

St anton 2007
Jag har just bokat boende med tre polare lite bortanför nasserein. Går på 19 euro dygnet och då är det en lägenhet med diskmaskin, micro, stor platt-TV osv. Så att hitta bra boende är inte så svårt. Vi hittade det genom turistbyrån, ringde och kollade hur det var. Han skickade lite bilder på stället sen var det klappat och klart. En del säger att det är lättare om man kan tyska, att de gillar sådana personer bättre, men det märkte inte jag något av...

Ses väl där nere!
/N

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp