st moritz-tråden för 2011-2012-säsongen!

hallå nu är st-moritz-tråden här för alla som väntat!

efter en väldigt snabb titt, o eftersom en inte gillar att forska o hellre skapar nytt, verkar det väldigt tunt på freeride-forumet om st moritz. "whaaat" frågar en sig! det är väl ett mäktigt område? om man kan dra till verbier varför inte st moritz?

är det nån svensk, någonsin, som har säsongat i st-moritz, o som kan bjussa på nån info eller bara snacka lite gott om stället?

väl mött... här!

Jag ska dit i december och stanna till april , st moritz området, Silvaplana heter byn, på sluttningen till corvatsch.

Ska du dit?

Tjena,

Grattis. Ni kommer ha skitkul. Jag bodde där 98-01 och det är mycket fin àkning bàde pist och offpist. St.Moritz är ett mäktigt omràde men eftersom inget svenskt charterbolag har kört dit sà är det relativt okänt. Det fina är att du har àkning i olika väderstreck, hög höjd, ofta sol men ändà snösäkert. Det är inget ställe man bummar pà utan jobb dà det är dyrt, men om du jobbar sà gör du oftast riktigt fint med dricks, sà pengar är inget större problem om du jobbar där. Ett problem/En fördel är att väldigt mànga som àker dit är helt inriktade pà pistàkning, det betyder att all puderàkning ofta är orörd men du màste leta folk att àka med.

Chip o hej

Jag är faktiskt väldigt pepp på att göra min första säsong i området men inte så sugen på att dra ner helt "ensam", så snackar gärna ihop mig lite gällande bostad, jobb etc. :)

Tack för infon!
Kände att jag bytt ner mig gällande skidåkningen. Men ska försöka hitta lite offpist galna schweizare! Perfekt om alla rika ryssar håller sig i pisterna, ger oss ett orört paradis med andra ord!!!

Tack igen!!

Karin

Hej St Moritz människor!

Är det nån av er som är i St Moritz nu och har ett ledigt rum att hyra ut eller kan tipsa om
vart man ska vända sig.
Jag kommer ner runt den 25e januari och ska leta jobb på plats tänkte jag.

Välkomnar alla tips!

Hälsningar,

Viola

Tillbaka
Topp