Stabila breda offpistplank (typ Rossignol RC112)

PNyberg

Aktiv medlem
Nån som har nå info om dessa lagg. Windstedt körde runt på dom på NM och de såg jävligt fina ut :)
Nu har det ju framkommit att de ska bli sjukt dyra så jag tänkte höra med folk om lite andra skidor.
Har sj kört på EHP193 och är jävligt nöjd med dom men efter 2 säsonger åkande på dom så är dom lite trötta och tänkte fråga nu om det är någon som har har kört på både 193an och 186an och isf vad de tyckte var den största skillnaden mellan dom?

Kan tänka mig andra förslag på plank men vill inte att de ska vara bredare än 116mm i midjan då jag inte vill ha för mkt quiver overlap på dom och den andra skidan jag ska köpa...fet tip o tail rockerskida (typ hellbent, ep pro osv.)

Senast ändrad:
Lite drygt halvvägs ner här http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?p=2234545 såg det ut att stå några rader.
Men ska det vara något speciellt, känns som en ersättare till spett-Squad eller vad de hette nu sist. Långa, hårda, raka, liten nos och med massor av spann!? Perfekta till NM eller när man inte vågar svänga men i puder finns det dock säkert många skidor som lämpar sig bättre, både hos Ross och andra märken.

Senast ändrad:
Nja Wouppan, RC står faktiskt för Reverse Chamber (eller är det Camber?).
Precis som att de nuvarande finns som SC (single) och DC (dual, med vajern).

Kände aldrig på Henkes så jag vet inte hur mycket det är, men vad jag hört så är det lite early rise a´la Huge Dump eller EHP.

Senast ändrad:
Jaså, jag som trodde att RC stod för Race Carve, låter mer passande, hah hah. Camber är det nog, Omvänd Kammare 112 låter sådär om du frågar mig.

Har läst lite recensioner, de ska tydligen vara bra på allt gamla squad var bra på men de har minskat det dåliga (de sjunker inte...)

och ja de heter Reverse Camber för de har tip rocker.

Det som är schysst är att de ju kommer i flera olika längder (vilket ju inte är jättevanligt bland kompetenta ofpistskidor!), både rejält långa(198cm) för Henke W och McIntosh och de som verkligen vill ha härligt bitiga skidor, korta för de som är små i kroppen/damer (178cm) och så 188:orna för de som inte växte som ogräs i högstadiet men som ändå vill ha stabila grejer...

Jag ser verkligen fram emot att prova ett par på skidtestet i december!

Varför jag undrar hur dom är för att det känns som att 188an kan vara en smidigare variant av 4frnt EHP193 och skulle då bli en aningen smidigare turskida (inga lååånga turer...dagsturer mest) och kanske spara lite vikt utan att ha sämre flyt eller stabilitet.

de verkar fina men så var det detta:
Prix recommandé (skis nus)

France 1029.95 €

11200kr utan bindning! (med dagens € kurs) :(

Senast ändrad:
Rek. retailprice på andra sidan pölen var typ $1050 eller nått, och inköpspriset typ $800... Stod någonstans i TGR-tråden... Leta gärna upp och rätta mig!

Carled sa:
Rek. retailprice på andra sidan pölen var typ $1050 eller nått, och inköpspriset typ $800... Stod någonstans i TGR-tråden... Leta gärna upp och rätta mig!
Saayy whaaat? Det är ju inte ett pris som jag betalar för ett par skidor!

Skön hijack av egen tråd! ;-)

Lhasa Pow då? Carbonvarianten för lättare tourande... Givet val för dig som gillar amerikanskt. Ev. skulle DPS komma med någon nya intressant variant, men Nojlas får väl fylla ut där. Men du ville ju komma undan billigt så DPS kanske är för dyrt.

Carled sa:
Skön hijack av egen tråd! ;-)

Lhasa Pow då? Carbonvarianten för lättare tourande... Givet val för dig som gillar amerikanskt. Ev. skulle DPS komma med någon nya intressant variant, men Nojlas får väl fylla ut där. Men du ville ju komma undan billigt så DPS kanske är för dyrt.
Den har jag allt kollat på och om ekonomin finns eller om det det blir någon maggot deal på TGR så blir det nog att jag köper ett par :P För dom verkar vara nästan exakt det jag letar efter :)

Moment night train eller Garbone?

woops, night train var visst 123 i midjan..

Fick du se några bibbys i kanada?

Senast ändrad:
The_teo sa:

Det fick jag och jag klämde och kände lite på dom. De som jag frågade sa att det var det enda dom åkte på nu. Så som puderlekskida ligger den fett bra till :)

PNyberg sa:
The_teo sa:

Det fick jag och jag klämde och kände lite på dom. De som jag frågade sa att det var det enda dom åkte på nu. Så som puderlekskida ligger den fett bra till :)
Me likei, sound goods.

Tillbaka
Topp