Stabila vantar/handskar!

Grohl

Ny medlem
Stabila vantar/handskar!
Jag letar och letar men hittar inga stabila snowboard vantar/handskar. Så har ni några förslag så hade det varit guld värt.

adios

Stabila vantar/handskar!
De bästa snowboardhanskarna jag vet (och flera brädåkarkompisar med mig) hittar du i järnaffären. De heter Jokkapolar och är feta finska arbetshandskar för vinterbruk och helt vattentäta i ett grovt, skrovligt, svart gummi. Innerhandsken är supervarm i nån luddig syntet. Det bästa av allt - priset! Typ 200 eller nåt och de håller flera säsonger. Det finns både finger- och tumvantsmodell. De går dessutom att använda ihop med vanliga fleecevantar.
Köp!!!

Stabila vantar/handskar!
Cykelhandskar är oskäligt bra! Dessutom passar de din personlighet utmärkt. Lite bögiga men väldigt mysiga!
Vad du än köper, ditt ruk, sy in kevlar eller nåt liknande där du grabbar brädan med fingrarna. Spelar ingen roll om du har vantar för 10000 kr, de har ingen chans mot en stålkant.

Stabila vantar/handskar!
Um... angående arbetshandskarna; jag vet inte hur just "juckapucka" ser ut, men Nuts-handskar, som var väldans poppis typ -96 var helt i gummi/asfalt och blev plaskblöta inutti. Eftersom de är lika idiot-vattentäta utåt som inåt stannar minsta lilla snöflinga eller svettdroppe kvar i handsken, en slaskig vårdag har man en fyra saltvatten i varje fingertopp och det är ju skitäckligt. Se till att skaffa nåt som andas, i tyg. Man får nog räkna med att silvertejpa vantarna efter ett tag i allafall.

Stabila vantar/handskar!
Ingenting håller för evigt, inte ens mina, på slutet till oigenkännlighet, silvertejpade Hestra-vantar. De tjänade dock sin herre väl måste jag säga.

Efter deras begravning införskaffade jag mig ett par vantar av märket Level. Har för mig att de gör enbart snowboardvantar (om man nu vill gå så långt som att säga att det finns vantar som bara passar skid- resp. snowboardåkare). Detta märks väl framförallt på att de är kevlarförstärkta på ställen (typ hela handflatan och fingrarna) som typiskt går sönder för snowboardåkare (pga av ovan nämnda stålkant). Inget nytt kanske men jag föll även för den mycket trevliga "ventilen" på handryggen i vilken man kan blåsa in varmluft för att värma sina fingrar om det skulle vara extra kallt en dag, och det funkar :-).

Stabila vantar/handskar!
Gelendesprung:
Innerhandsken suger upp mer än jag svettas iaf.
Man kanske inte är ute efter hanskar som är gjorda för -5 till -35 en slaskig vårdag.

Och - jo, de håller typ för evigt. Ska till en sax för att få hål på dem. Har burit brädor i sex år med mina - det syns inte ens.

Stabila vantar/handskar!
Kommer man från Hestra finns det bara ett val=)
HESTRA givetvis...nä men deras vantar är kanon!! Helt klart priset.

Lycka till

Stabila vantar/handskar!
tumvantar!!! men inte hestra om du åker bräda! dom är inte gjorde för de och pajar nästan direkt tom tar i backen..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp