Staff Hotell Duved/Åre

PKlingkling

Ny medlem
Staff Hotell Duved/Åre
Tja!

Jag ska jobba uppe i Åre nu till vintersäsongen, men söker boende. Har kollat på ett ställe som heter Staff Hotell som ligger i Duved. Jag undrar om det är någon som vet något om det, eller om någon ska bo där i vinter!

Peace

Staff Hotell Duved/Åre
Bodde där december 08 - januari 09. Ligger centralt i Duved nära skidbussar och \"vanliga bussar\". Dyr hyra i förhållande till vad man får, men fungerar bra som tillfälligt boende och man får många nya vänner som vill hitta på något skoj. Varje våning består av 19 rum (både enkel och dubbel) totalt 27 bäddar/våning och ca 55 bäddar på hela Staff, alla rum är 12 m2 och enkelt utrustade. De gemensamma ytorna är trånga, det finns ett gemensamt kök, toaletter & duschar och ett rum som är omgjort till TV-rum med några stenhårda madrasser på golvet. En korridor leder genom huset med ett utvändigt trapphus. Ett klassikt säsongsboende.

Staff Hotell Duved/Åre
antagligen blir det staff även här :D väntar bara på min påskrivna färdiga kopia av kontraktet ska komma tillbaks!

Staff Hotell Duved/Åre
Ha med kollat på Staff men verkar lite dyrt och trångt.. Kan ju dock va nice att träffa lite nya goa människor:) Hur är dubbelrummen? finns tydligen inte så många kvar..

Staff Hotell Duved/Åre
Staff Hotell Duved/Åre
han som äger stället, Lars Nässil säger alltid att det bara finns några rum kvar för att ni ska bestämma er snabbt. Förra säsongen så hyrde Staff (Nässil) ut rum nr. 11-19 i egen regi. Rum 1-10 hyrde Skistar till sina anställda. På övervåningen hyrde Tott Hotel samtliga rum, men dom hyrde i stort sett ut alla i andra hand.

Staff Hotell Duved/Åre
nu ahr jag fått kontraktet tillbaka påskrivet och färigt så nu är det klart att det blir staff!
så va fasen är det inte några fler som ska bo där från freeride?:D

Staff Hotell Duved/Åre
MarkusV sa:
han som äger stället, Lars Nässil säger alltid att det bara finns några rum kvar för att ni ska bestämma er snabbt. Förra säsongen så hyrde Staff (Nässil) ut rum nr. 11-19 i egen regi. Rum 1-10 hyrde Skistar till sina anställda. På övervåningen hyrde Tott Hotel samtliga rum, men dom hyrde i stort sett ut alla i andra hand.
Yes!

Jag ringde honom förra säsongen i Januari och han sa att det va fullt men TOTT hade hyrt övervåningen, så jag skulle höra med dom...

När jag kommer dit så är det som sagt fullt på nedervåningen men 5 pers på övervåningen :P

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
Är det någon som vet hur dusch och toa är på staff hottel.
Är det en dusch och toa per våning eller är det typ gympasals duschar hur fungerar det nån som vet?

Staff Hotell Duved/Åre
Det finns toaletter och duschar ett par ställen på Staff, både uppe och nere i korridorerna.
Antingen toa/dusch, endast toa och endast dusch. Men det är duschar där man själv låser in sig privat, inga "skolgympaduschar". Ställ fler frågor om du har funderingar!

Staff Hotell Duved/Åre
Tusen tack Mackan gott att det finns människor som kan lotsa folk i mörker åt rätt håll.
Jag undrade med uppkoppling finns det någon i huset eller måste man köpa sig ett trådlöst modem från comviq för att kunna få tillgång till nätet?
Brukar det va fight om duscharna måste man upp tidigt för att hinna duscha innan allt vatten blir kallt eller slippa eviga köer och liknande. Kan du fylla i ungefär hur en dag på staff kan se ut?

Staff Hotell Duved/Åre
finns ingen tilgång till internet.
Måste köpa comviq? finns ju även 3 och telia.

Staff Hotell Duved/Åre
Ganska bra med duschar och tillgången på vatten brukar inte vara något större problem, även dessa utrymmen måste gästerna själva städa. Man lever väldigt tätt inpå varandra på Staff, men det är samtidigt oerhört socialt med intressanta diskussioner runt köksbordet. På söndagar och tisdagar är det oftast partystämning med utgång (bygget & dippan). Din tid på Staff kommer att bli vad du gör den till.

Staff Hotell Duved/Åre
Det här låter tvär nice. Jag tror jag kommer trivas där, hoppas folk har en positive inställning så kag inte hamnar med massa negativt folk. Hur är det med förbindelser och hur lång tid tar det till Åre och sen vidare till Järpen.
För att jag ska kunna åka bräda i duved och björnen lr vad det heter med räcker det om jag köper ett säsongskort för vintersäsong - Åre för 4345kr?
Det va ju synd att det inte fanns nån uppkoppling direkt på staff i varje rum som på studentbonde typ får se om det går att koppla om ett sånt usb modem så jag kan koppla upp mitt ps3 där.
Hur är det med tillgång till varandras rum och sånt e det mycket saker som "försvinner" därifrån lr kan man lita på att ens rumskamrat inte släpper in massa människor på rummet som snor ens grejer.
Tusen tack för alla svar.

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
Om man ska dela rum så gäller det att ha ordning på sina gjejer, för det är inte några stora förvaringsutrymmen och rummen är bara 12 m2, man går ju ofta in till sina grannars rum då de gemensamma ytorna är så trånga, men se ändå till att låsa om ni inte vill ha ovälkomna gäster. Ja, säsongskort gäller hela Duved/Åre/Björnen och alla skidbussarna (Duved-Åre 20 minuter med gamla stadsbussar). De "vanliga" bussarna är lyxigare och går direkt till Järpen på 45 minuter(Åre 10 minuter), men då måste du lösa biljett. Månadskort exempelvis kostar 930kr och då kan du även åka obegränsat till Östersund.

Staff Hotell Duved/Åre
Tusen tack du är till stor hjälp Mackan ska du bo där i år?
Så om man delar rum med nån så har man en vånings säng då hoppas jag får
nån skön lirar och dela rum med finns det möjligheter att byta om man får en riktig sunk
till rumskompis eller är man stuck tills säsongen skiljer en åt?
Sen så undrade jag lite mer om förvaring finns det nått skåp på rummet som man kan låsa lr måste man ha med sig ett mega hänglås till sin väska? hade varit skönt om man hade låsbara skåp men det kanske bara är önske tänkande från min sida.

Nån som bor i Åre och har en tjock tv till salu?

Staff Hotell Duved/Åre
Nej, jag ska inte bo där i år, det blir Björkliden uppe vid Riksgränsen för min del. I dubbelrummen är det antingen en våningssäng (med mer golvyta) eller två separata sängar med en stor låda under sängen där det får plats massor (och mindre golvyta) Det brukar bytas rum kors och tvärs, så det kan inte vara något problem (men jag vet inte om dom som äger Staff gillar det?) Det finns inga låsbara skåp på rummen, bräda och skidor får ställas på rummen (trots att hyresvärden inte tillåter det) eller i skidboden i anslutning till entren, men det är ett osäkrare alternativ. Om du vill ha TV på rummet så är grundutbudet TV4 samt en brusig SVT 2 om du inte ordnar fler kanaler själv. På TV-rummets TV finns det då minst 50 kanaler, men det är inte så mysigt att sitta där.

Staff Hotell Duved/Åre
Tusen tack för informationen.
Jag själv ska dela boende med någon så jag hoppas att jag inte hamnar med en kleptoman lr nått liknande nån glad sjukt prat glad som jag själv och inte har nått emot att jag kopplar in en tv så jag kan spela på mitt ps3 utan att behöva oroa mig att någon kanske vill kolla på tv.
Så att jag inte har några kanaler på rummet är helt okej.
Jag hoppas bara verkligen jag hamnar med någon som inte kommer gnälla på mig hela tiden.
Men om det nu visar sig att man inte kommer överens med sin rumskompis alls hur ska man gå till vägen för att lösa problemet?
Man ska ju ändå bo rätt tight med personen ett bra tag. Men förhoppnings vis så behöver jag inte ens tänka på det, min rumskopis kommer säkert bli as bra.
Hur mycket folk brukar det vara där?
Och hur är det runt jul?

Staff Hotell Duved/Åre
Haha Nisse då får du sitta hemma och öva om du vill vinna. Sen så måste du vara riktigt snäll mot alla du ser i minst en vecka för att du ska få spela haha flippa bara. Men när det kommer till ps3 kan jag bara säga det finns folk som slukar böcker jag slukar tv spel.
Spel som kommer följa med är:
SH snowboarding
tekken 6
Call of dutey MW2
NFS shift
Dj hero
fifa10
fifa kan du nog vinna på gillar inte fotboll men de e ett bra spel om man är ett gäng som spelar. Om du vill kunna lira med får du ta med dig en dosa också jag har bara 2.
Vet att det är lite OT men teknist sätt diskuterar vi vad vi ska göra på staff lol.

Staff Hotell Duved/Åre
Vilken intressant konversation det här blev! Förra säsongen var vi ungefär 30 personer fram till slutet av januari (20 nere, 10 uppe) men alla samlas ändå i köket nere, men senare under säsongen blir det fler. Staff kan ta emot 50-60 säsongare som max. Det var ju förra året så det är inte säkert att det är lika i år. Det jobbar en helskön hustomte (vaktmästare) som heter LARSA där. Han ser alltid lika trött ut och har 3 dagars skäggstubb, vet ju inte om han är kvar i år. På julafton hände det inte så mycket, många åkte hem och andra hade julfest på sina jobb. Till nyår lagade vi middag tillsammans och satt och åt 13 pers. i köket nere, trångt men gemytligt. Sen drog de flesta till Skistars personalboende Kläppen vid Tegefjäll. Ägarna är inte alltid så lätta att ha och göra med, bäst är väl isåfall att byta rumskompis med någon annan. Du kommer att få nya vänner för livet efter Staff-säsongen även om det kanske säkert ibland kan kännas jobbigt.

Staff Hotell Duved/Åre
det är nya ägare i år tydligen något företag som äger liknande boenden på flera ställen.
har ingen ps3:a men ps2:an ramlar med upp, får lira tekken 4 som en jävel och hoppas att 6:an inte skiljer sig för mycket haha

Staff Hotell Duved/Åre
Hoppas att allt bara blir bättre och att inget blir sämre då.
Men försök få med dig en tv istället för din ps2 så kan vi kanske vara grannar eller nått så slipper jag va på jakt efter en fet-tv =P
Hehe skönt att folk tycker det blev intressant än att börja klaga för mycket folk klagar bara för att dom inte har nått vettigare att komma med sånt är väldigt synd.
Han hus tomten värkar som en skön lirare han ser nog trött ut för att det är en massa folk som e på han när han bara vill chilla och göra allt i hans takt.
Jag ser riktigt fram emot staff hottel tiden så som ni berättar det värkar det as nice.
Sen undrade jag om frugan kommer upp på jul e det okej om hon delar säng med mig i några dar räcker det om jag tar det med min rums kompis eller måste jag ta och fråga ledningen på staff om det.

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
haha det är bara fråga rumskompisen, det va ju uppe iaf någon varje vecka !

Och under en hel säsong det enda jag blev av med va ett par gamla termobraller (som jag lånade ut och sen struntade i att ta tillbaka, så det kanske inte räknas) samt nått paket nudlar :P

Så fort något försvinner så är det ju alltid någon som vet något så det finns liksom inget utrymme att sno något :P

Staff Hotell Duved/Åre
som det der ut just nu så vill jag dela rum med dej AtomicAxum ;) du verkar vara en snubbe som jag skulle komma bra överens med. Sen att jag skulle krossa dej på MW2 är ju en annan sak;) men fan när man sitter och läser det här så blir man ju bara mer pepp på att åka upp.Fan va bra. Är det någon som vet hur bussar och sånt går från åre till staff nattetid? någon som vet vilket rum dom ska bo i? någon som ska bo i nr 18?

Staff Hotell Duved/Åre
Bussar kan du ju kolla själv på jämt.... skit samma!

Om man drar ut och festar så är det taxi som gäller, går inga bussar hem :P

Men som sagt, ni kommer bo på staff och kommer lätt kunna fylla en buss om ni ska festa så ~200kr delat på 8 pers är inte så blodigt ;)

Staff Hotell Duved/Åre
Shit kornkurrans på MW2 det kan bli illa har du en dosa eller två ta med dig dom så märker vi doserna med eltejp så man vet vems som e vems.
Är det ingen som ska bo på staff som skulle kunna slå mig på tekken6?
Det är det fetaste men om jag ska vara ärlig så kommer det nog bli mest shuan white snowboarding så jag kan apa efter tricken jag gör på spelet haha yeah right lol.
Men huvud regel med mitt ps3 är att den kommer ligga inlåst i min väska om jag inte är närvarande.
Jag klarar mig utan min soffa min balkong min hund tv kanske till och med min fästmö med en massa telefon samtal men utan mitt ps3 skulle jag i stort sätt balla över. Det är terapi för mig och tillåter mig försvinna in i värld där du inte hinner tänka på andra problem så om den skulle gå sönder eller försvinna skulle jag bli väldigt ledsen och just därför är den regeln väldigt viktigt.
Jag är en sån person som om nån e bra mot mig beter jag mig bättre tillbaks men om nån är svinig mot mig så är jag bara svinigare tillbaks. Jag behandlar som jag blir behandlad typ.

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
Haha du är inne på något Atomic! För du har verkligen skrivit mycket om dig själv vilket gör det enklare för oss andra att förstå sig på dig.
En viktig sak när man bor så tätt inpå varandra.
Alla borde skriva ett a4 var och sätta upp på väggen på staff hotell. Är någon sur, är det bara att kolla listan varför den personen är sur, irriterad etc.. Nej, skämt å sido! Men det är kul att det finns öppna människor som man ska bo med, och inte bara en massa personer som beter sig på ett visst sätt utan att prata om saken eller ha en vidare anledning till varför =).
Ser fram emot tiden på staff hotell med alla sköna lirare :D

Staff Hotell Duved/Åre
Roligt att man hittade denna tråd. Det verkar som jag och en polare från Norrköping ska bo på staff i vinter. Ska bo på rum 22 om jag inte minns fel. Ser fram emot vintern, staff verkar vara ett jävligt roligt boende. Ni som bott där tidigare har ni några mer tips ?

Staff Hotell Duved/Åre
blir både tv och ps2 med mig skulle jag tro.
haha det är bra du har koll på dina grejjer atomic! mitt ps2 e halvtrasigt å hälften av alla spel e kass, tål tydligen inte att flyta runt i öl på golvet.

Staff Hotell Duved/Åre
Bra nisse då tar jag in mitt ps3 till dig om jag inte hittar nån tv så får jag bidra med ps3 så får du bidra med tv men inget öl på golvet då kommer jag inte in öl e crapp, fyll golvet med tomatjuice vodka massa tabasko så bosätter jag mig där lol.
Sen så vet jag hur lätt det är att bli av med grejer eller hur lätt dom går sönder så om du inte har nån pappa som betalar allt för dig så måste man va rädd om det man har. Annas måste man köpa nytt själv och om man inte har nått jobb och inte är kriminell så blir det kraftiga problem om nått går sönder eller försvinner.
Fett att fler och fler som ska bo på staff hittar hit när kommer ni upp?
Jag håller med stoken alla borde sätta upp ett a4 om sig själva fast på sina dörrar istället så vet man vart det bor softisar och vart det bor grin ollar.
Men nått ni borde veta är att jag har adhd och jag försöker hålla koll på mitt damp men ibland kan jag bli fö rmycket säg till mig bara så försöker jag oftast lugna ner mig.
När vet man vilket rum man får och så vidare? Då kanske jag vet vem som blir min rummis dom nästa månaderna jag efterlyser honom så fort jag har mitt nummer nr.
Frugan frågar om det är garanterat att jag hamnar med en kille. Jag säger att det ska hon inte va så säker på bara för att retas men det hade varit bra och veta hur det ligger till. Om jag måste börja sova i pyjamas eller nått lol.

Vill ni veta mer om mig och min resa kan ni läsa min blogg och allt sånt på www.arearetrunt.com

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
H3nke sa:
Roligt att man hittade denna tråd. Det verkar som jag och en polare från Norrköping ska bo på staff i vinter. Ska bo på rum 22 om jag inte minns fel. Ser fram emot vintern, staff verkar vara ett jävligt roligt boende. Ni som bott där tidigare har ni några mer tips ?
Ett tips som många jag bodde med inte fattade va att om en diskmaskin va full så kunde man starta denna ist för att börja fylla den andra och sen när båda va fulla fylla diskhon ;D

Ne men ett bra tips är att ha typ en sopsäck i köket med all pant så man kan köpa diskmedel för dessa, på så vis bidrar alla med pengar till köket :)

Staff Hotell Duved/Åre
står på första sidan ganska högt upp i kontraktet vilket rum man har.
haha ne d va inte meningen att d skulle gå sönder precis bara sånt som händer när man e 16 å ska ha fest i sin studentlägenhet ;) men ett par omstartet och lite smisk så funkar det alltid...
Jag är en såndär lirare som helt har släppt det där med dyra mobiler och liknande för ja har då fasen bara sönder dom, rullar runt med min 199kr mobil från ica och min typ 300kr mp3 från claes ohlsson.
haha e d bara jag eller blir det lite väl "match.com" av a4 lappar om vem man är på dörrarna? tror det löser sig ganska fort när man väl är framme.

Staff Hotell Duved/Åre
Det gör det och vem förskönar inte sig själv lite grann när man skriver? :D

Efter 1 vecka vet ni vilket rum alla bor i och vad dom heter så ingen vits med en massa lappar ;D

Staff Hotell Duved/Åre
När åker alla upp då? själv tror jag att jag kmr runt 5-6 dec, min kompis kanske lite tidigare. Hur är det med våningssäng/vanlig säng vad är vanligast? min kompis avskyr våningssäng av nån anledning. När jag pratade med ägarna på Staff så sa dom att förra året hade dom som bott där fått rabbat på taxi, stämmer det och i så fall vilket bolag och hur mycket kostade det ungefär? sen undrar jag ochså hur det är med köket antar att alla delar utrustningen med varandra, man behöver inte ha med sig någon köksutrustning själv eller?

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
Nej, du behöver inte ta med någon egen utrustning till köket, saknas något så säg bara till hustomten så köper han in. Det kan vara bra att ta med lite diskmedel, tvättmedel och en rulle toapapper då gästerna själva får hålla med eget förbrukningsmaterial. Våningssäng/vanlig säng är ungefär 50/50, och det syns inte heller på hyreskontraktet så det blir en överraskning när du flyttar in, men ring hyresvärd och fråga!Taxipriserna från Åre är ett mysterium, kan vara priser allt från 120-240.

Snödjup

Tillbaka
Topp