Staff Hotell Duved/Åre

Staff Hotell Duved/Åre
MarkusV sa:
Nej, du behöver inte ta med någon egen utrustning till köket, saknas något så säg bara till hustomten så köper han in. Det kan vara bra att ta med lite diskmedel, tvättmedel och en rulle toapapper då gästerna själva får hålla med eget förbrukningsmaterial. Våningssäng/vanlig säng är ungefär 50/50, och det syns inte heller på hyreskontraktet så det blir en överraskning när du flyttar in, men ring hyresvärd och fråga!Taxipriserna från Åre är ett mysterium, kan vara priser allt från 120-240.
Jag som ska köra taxi i åre kan ju berätta mer om detta när jag får reda på hur priserna fungerar

Men som Markus skrev så är det 120 som billigast, men då har man komunaltaxa och säkert lite tillfjäskat... Vanligtvis ligger det runt 200-240 !

Staff Hotell Duved/Åre
Jag har inte fått tillbaks mitt kontrakt än och jag ska åka på söndag. Har ringt dom båda flera gånger men får inget svar. Typiskt.
Fram tills den 13 december kommer jag antagligen att befinna mig hela vistelsen på nya lundsgården eller vad det heter jag jag har plats för fem till där. Så om nån som bor på staff inte kommer hem nån dag kan ni få slagga hos mig om ni inte helt bakom flötet. Har man fått i sig en öl förmycke är inte det en omöjlighet de lovar jag er. Men bästa sättet att få tag på mig är www.arearetrunt.com om ni ska förfesta på lundsgården eller bara åka i backen och sånt.
Jag kommer antagligen ta mig bort till staff för att kolla vem min rummis blev och checka läget presentera mig och annat sånt.
Men efter den 13 december så blir ni inte av med mig mohahaha.

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
Rum 14 har ett ganska bra läge i huset. Inte intill köket eller entredörrarna. Förra vintern stod det i.a.f en våningssäng i det rummet. Rum 1,2,17,18,21,22,37,38 är mindre bra för de ligger vid entredörrarna som smäller och 9,10,19,29,30,39 är intill köket där det alltid är folk.

Staff Hotell Duved/Åre
Faan va nice jag har fått reda på att min rummis heter Martin eller Matias nått sånt.
Sen så skulle det tydligen vara två separata sängar i just det rummet om han inte sa fel när jag pratade med han.
Ligger det på första våningen eller andra?
Nån som känner vid sig att dom heter Martin eller Matias och ska bo på staff?

Staff Hotell Duved/Åre
Gå ihop ett gäng och hyr en vanlig lgh det gjode jag när jag bodde där. Det finns hyreshus vid Tott samt Frönnäsudden. Det går förmodligen inte att bo billigare och bättre.

Staff Hotell Duved/Åre
Klippan på tråden MarkusV med all info. Verkligen du är till stor hjälp synd att du inte kommer bo där i år. Men för tillfället är frågorna inte många. Jag har packat halva dan och jag står och kliar mig i huvudet och undrar hur f*n ja ska få med mig allt hehe.
Fast vad jag är mest orolig för är att jag kommer glömma nått. Hellre packar jag för mycket än för lite. fast det kan bli jobbigt på 12 m2

Staff Hotell Duved/Åre
As nice ju plane du råkar inte heta Martin eller Mattias i för namn eller ska ha med dig en tv eller har en extra ps3 dosa du kan ta me så vi kan spela fler.
Så fort det kom en ny till staff crew så blev frågorna många välkomne hit iaf.

Staff Hotell Duved/Åre
Haha nej, har nog inget manligt förnamn alls tyvärr! Det ser inte heller ut som mina tillgångar till någon tv eller ps3 dosa är särskilt stora... Sorry to disappoint you!

Staff Hotell Duved/Åre
När åker alla upp till Åre och checkar in på Staff? Jag åker den 10 dec. Kommer det va helt dött då eller kommer dom flesta redan ha checkat in och hunnit med ett flertal ps3-turneringar?

Staff Hotell Duved/Åre
jag och polarn åker upp på tisdag! haha 14 asså? jag kommer bo i 15 så verkar som vi blir grannar!

Staff Hotell Duved/Åre
Det e lugnt plane så länge du e glad så är jag inte besviken ett leende är igenkligen allt som behövs. Även om det hade varit fett nice så är det inte prioritet men det är ett gott humör.
Stocken jag kan inte snacka för dom andra men jag kommer på måndag fast jag flyttar inte in på staff förens söndag den 13 jag har boende med 6 bäddar på nya lundsgården fram tills dess så om det blir nån turnering så blir det där i så fall innan 10 vill säga.
As chill att ni åker på tisdag jag börjar åka på söndag efter middag som sagt och e framme måndag morgon kvart i nio får ni med er en tv?

Jag efterlyser fortfarande en tv om nån har en fet tv som dom vill bli av med och ps3 dosor.

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
En bra tips om du ska bo i rum 15 är att ta med ett stort badlakan och täcka fönstret. Det är extremt mycket insyn där, annars skulle då inte jag byta om där på kvällarna när det är mörkt ute.

Staff Hotell Duved/Åre
Jag va förbi där idag det va väldigt dåligt skyltat dom jag frågade viste knappt häller. Måste fixa nån bra skylt dit så folk vet vart dom ska.
Hur många som ska bo på staff kommer komma upp nu i veckan eller till helgen?

Staff Hotell Duved/Åre
Jag kommer fortfarande befinna mig på Lundsgården men Nisse har nog kommit upp då kanske. Men jag va i hammarbacken i Duved hela dan idag och jag känner mig inte som bambi på is längre as skönt.

Staff Hotell Duved/Åre
Jag kommer upp på tisdag, hoppas där har hunnit komma lite folk tills dess :) Någon som vet hur långt det är från tågstationen i Duved till Staff?

Staff Hotell Duved/Åre
Det är inte långt mellan Duveds tågstation och Staff, max 250 meter. Gå till vänster, när då ser en röd 2 våningshus-länga så är du framme

Staff Hotell Duved/Åre
Det är en jävla bit jag tänkte gå dit i måndags och även idag för att skidbussarna har inte börjat gå än och det är det enda stället det finns en öppen lift som du får åka med upp på. Det är inget jag rekommenderar jag har haft sån sjuk tur.
Både i Måndags och idag när jag skulle till Duved fick jag lift av två olika otroligt vänliga själar så det har underlättat men ta en lokal buss det tar lite mer än 10 minuter hoppa av 3 och en halv minut efter kyrkogården så e det lungt.
Sen så e det sjukt dåligt märkt vart staff ligger så när du hoppat av bussen har du typ statiol framför dig. Passera det så du har det på höger sidan på din vänster sida har du nån frisörsalong gå lite till så ser du en sväng till vänster gå ner på den ser du ett stort rött hus med två våningar och en trappa som är på utsidan.
Välkommen till staff man.

Jag läste frågan fel trodde du menade åres tågstation sorry.

Senast ändrad:
Staff Hotell Duved/Åre
Tjaa! fan va engagerade ni är asså :D kom på lite i sista sekunden att det hade vart ballt att åka upp denna säsongen o lära mig snowkita. funderar på att bo på staff hotell i sånna fall.. men hur är det, har alla ni fått jobb redan eller hur går det? verkar det lätt att fixa när man väl är däruppe? :)

Staff Hotell Duved/Åre
Jag dom ringde mig från ica duved idag och frågade om jag kunde komma på intervju kan checka min blogg och se hur det såg ut efter han ringde hahahahaha.
Jag va inne igår och lämnade min CV och dom ringde idag.
Go for it va har du att förlora?

Staff Hotell Duved/Åre
Hur mycket folk är ni på staff nu.
Har det kommit dit några sköna lirare där nu?
Jag funderar på att göra ett studiebesök nu i veckan och kanske hämta min nyckel.
Har jag tur så har inte min rummis kommit än så då kan jag paxa säng först med hahaha as snice.

Staff Hotell Duved/Åre
Kommer bo på staff från och me 1:a februari! Kommer bli en hel-skön tid!!
Är det fullt pådrag på stället nu eller hur ser det ut?
Peace

Tillbaka
Topp