Stairmaster vs. Agent

slimmy

Ny medlem
Stairmaster vs. Agent
Tja.
Jag har lite beslutsångest här. Ska köpa en ny parkbräda och har fått ner det till två stycken, Capita Stairmaster eller Rome Agent. Agent är ganska mycket dyrare men den verkar vara en sjuk bräda. Undrar bara lite om flexet på de båda av brädorna. Vilken är mjukast? Någon som har åkt på båda och kan jämföra dem?

/slim

Stairmaster vs. Agent
hejsan SLIMMY SLIM SLIMMERN SLIMMAMAMAMA SHADY!

körde rome agent förra säsongen, mycket skön bräda. tydligen gjord för åkare som åker + 100 dagar per säsong så det ska vara kvalitet menar rome. dock är inte fallet så vad jag har upplevt, min bräda sprack lite här o var och jag vet många andra som hängde i whistler förra året som körde romebrädor o flera av oss hade samma problem. förhoppningsvis har rome ändrat på det till i år och gjort bättre fäste i kanterna runt boarden så man slipper en 15 cm stor flis bara sådär.
men om man nu bortser från det så är det en tuff och skön board, varken styv eller mjuk board, jävligt kul allaround.

kör på stairmastern denna säsongen o jag kan ju säga att den är betydlig mycket lättare att jibba runt med än vad romebrädan är. men stairmastern är av en helt annan prisklass och den har inte nåt särskilt bra belag och inte heller så bra respons som agenten har. den ämnar sig heller inte riktigt för stora hopp om du åker väldigt mycket pga att ja, du betlar inte för en bräda med bra konstruktion dvs att den kan nog troligtvis knäckas eller skadas mycket lättare än vad agenten kan. men den e väldigt kul tycker jag. so far so good och den e roligare än agenten hittills iaf. kanske för att jag mest lekåker också så passar den mig bättre.

va ska du mest åka? stora hopp eller rails o boxar?

stairmastern e mjukare, mycket mjukare.

ska du ha nåt mellanting så satsa på rome artifact eller stairmaster extreme.

Stairmaster vs. Agent
AH, tackar för ett underbart svar Jeenyus!

För mig så blir det ungefär 50/50 med hopp/rails men det är inga 20m-kickers jag hoppar omkring på precis. Det lutar väldigt mycket åt stairmastern nu eftersom jag också älskar att åka omkring och lekåka. Dessutom skadar det ju inte att den är 1500 kronor billigare. Kanske man kan slänga in ett par nya bindningar istället, vem vet! Dessutom har stairmastern sjuk grafik i år :P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp