Ställbar för mjukare eller hårdare flex?

Alteam

Ny medlem
hejsan.
Jag har en SLIPSTREAM The Twin och ser att man kan ställa in om man vill ha mjukare eller hårdare flex. Hur stor skillnad är det på att montera truckarna i de yttersta hålen jämfört med dom innersta? Jag undrar detta då jag inte orkar skruva bort allt om det inte är någon större skillnad (jag är noob).

Jag har sökt runt en himla massa på Google men hittar inget. :/

när du köper brädan får du välja flex. Denna flex är olika, beroende på hur brädan är gjord, och det är därför du får välja det när du köper. Det spelar ingen större roll för flexen att flytta på truckarna. Längre hjulbas blir lite stabilare och du svänger lite sämre, samt att det blir lite svårare med tricks. Kortare hjulbas blir lite ostabilare, du svänger lite bättre och tricks blir lite lättare.

jaha okej men det står på Boardlife att man kan ställa in Flexen :S. Hur gör man det då om det inte är att flytta truckarna?

det är väl när man köper brädan? :P det kanske blir lite skillnad i flexen, men nu har det gått en timme sen du postade inlägget, du hade ju hunnit byta plats på truckarna, varit ute o åkt i en halvtimme och sen bytt tillbaka under tiden... prova dig fram!

Nu ser jag att man inte kan flytta på trucken men det finns två andra skruv-hål. Här har ni en bild om ni inte fattar vad jag menar. Vad är det för skillnad om man använder dom yttersta? (jag använder dom innersta atm). Är det bara för att man ska kunna montera lite ovanligare truckar eller? :)

Senast ändrad:
jahaa... på vissa brädor finns bara 4 hål per truck
de flesta nya truckarna (iaf prandals) har både "old school" och "new school"-hål.
På vissa gamla truckar finns bara ett av måtten

old school och new school är helt enkelt två olika mått på hur långt ifrån truckhålen är varandra! :) Gör ingen skillnad på åkningen, men som sagt, vissa brädor, som min, har bara 4 hål. Kommer aldrig ihåg vilket mått som är vad, men iaf :)

Tillbaka
Topp