N
nitrobailer
Guest
stäng tråden
vi har fått hopp, vi är nöjda hejs =P
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
klart det inte går om man får 10 påskrifter när 500 pers har kollat på tråden..Vannish sa:1. Detta är inte första tråden...
2. Har ni inte förstått att det ger för mycket olyckor (ja, jag syftar på danskar framförallt) och självklart prioriteras inte jibbare på isaberg då de är i _KLAR_ minoritet.
3. Det finns faktiskt rails, dock inte uppsatta...
Men jag tycker ändå att det är fjantigt att göra tråd på tråd. Inse att det inte finns tillräckligt med folk för att få det. Inte på detta forum iaf
Nu ska vi inte diskriminera dom som inte vill ha en park på Isaberg... eller rails för den delen.nitrobailer sa:det står att du ska skriva om du VILL , fan det här kmr aldrig att gåfelix sa:Vart är Isaberg?
Jag tycker inte dom ska ha någon park... eller rails för den delen.
vet inte om du jobbar på vårdcenrtalen i isaberg, men om dom vill ha en park så kan dom väl få jobba för det ,skit i danskarna. man behöver väl inte åka i isaberg för att vara med i namn insamlingen, man kan ju bara va lite snäll och skriva sitt namn och inte tänka mer på de.Vannish sa:1. Detta är inte första tråden...
2. Har ni inte förstått att det ger för mycket olyckor (ja, jag syftar på danskar framförallt) och självklart prioriteras inte jibbare på isaberg då de är i _KLAR_ minoritet.
3. Det finns faktiskt rails, dock inte uppsatta...
Men jag tycker ändå att det är fjantigt att göra tråd på tråd. Inse att det inte finns tillräckligt med folk för att få det. Inte på detta forum iaf
svik mig inte nu Felix, jag åker dit med skolan en gång om året.felix sa:Vart är Isaberg?
Jag tycker inte dom ska ha någon park... eller rails för den delen.
Kör på namninsamling.se så ska du se att det kan funka.nitrobailer sa:kmr inte skicka iväg detta , lite för oserriöst så jag orkar inte tjata på isaberg mer nu, vi har tillockmed skrivit insändare i tidningar mm, men nu ger vi upp , cheers
Thank you and god bless you- and god bless the United States of America!DanYb0i sa:Barack Obama.
skidklubben har rails , men vi får inte ha de för de är farliga..You-Know-Who sa:Klart ni ska ha en jävla park, snälla.
men om snubben säger att ni har rails där någonstans får ni väl sätta upp dom själv någonstans.
http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2847martinss0n sa:http://www.namninsamling.se/index.php
Skriv upp er där istället.
riktigt bra serriöst mejl tycker även att du behöver lägga till att all hoppning sker på egen risk och för att undvikaskador ska de sätta ut en skylt med STORA BOKSTÄVER : ÅKNING HÄR SKER PÅ EGEN RISK och på danska/tyska/engelska m.m.heribertson sa:Detta mail gick just iväg till Isaberg! Hoppas på svar. Jag tycker oerhört synd om er. Säg till om det går att hjälpa till på något sätt.
/fredrik
----------------------------------------------------------------------------
Hej Isaberg!
Jag har följt en grupp ungdomars kamp att få till skidhopp och rails att åka på i Isaberg på
skidforumet Freeride.se. Det gör ont att se dem behöva gå lottlösa i sin kamp som det verkar
har utvecklats till. Därför vill jag skriva till er och se vad det egentligen är som gör att ni inte vill
gå dessa ungdomar till mötes?
Vad jag förstår det som handlar det mycket om säkerhet? Att ni är oroliga att nybörjare skall
använda hoppen och railsen och därmed skada sig? Visst finns denna risk men går att
undivka med olika metoder. Dessutom är all skidåkning belagd med en stor skaderisk.
Med ett ordentligt inhängnad område med rails och hopp där landningar och uthopp är väl synliga
finns ingen risk att någon skall åka på någons om inte syns vilket är den största risken med hopp.
Jag tror detssutom att grabbarna skulle bli överlyckliga om parken så bara inehöll ett par rails. Det
är inga monster hopp i början. Kan ni inte försöka med det hela i liten skala för att sedan utvärdera?
Fungerrar det bra är det läge att bygga vidare. Ulricehamn Skicenter har t.ex. ett välutbyggd park.
Det känns oerhört konservativt att inte bygga en park 2009? Till och med RommeAlpin som länge har
haft samma resonemang om parken har till i år byggt en vettig park. Nu är det bara ni kvar! Vill ni bli sist?
Jag ser det inte som bra PR det som just nu händer på freeride runt omkring er skidanläggning. Goodwillen
är på väg ner i botten och jag tror många med detta kommer att välja andra orter.
Jag hoppas att detta mail har fått er att tänka till. Jag hoppas på svar.
Med vänliga hälsningar
Fredrik Heribertson
riktigt bra mail :Dheribertson sa:Detta mail gick just iväg till Isaberg! Hoppas på svar. Jag tycker oerhört synd om er. Säg till om det går att hjälpa till på något sätt.
/fredrik
----------------------------------------------------------------------------
Hej Isaberg!
Jag har följt en grupp ungdomars kamp att få till skidhopp och rails att åka på i Isaberg på
skidforumet Freeride.se. Det gör ont att se dem behöva gå lottlösa i sin kamp som det verkar
har utvecklats till. Därför vill jag skriva till er och se vad det egentligen är som gör att ni inte vill
gå dessa ungdomar till mötes?
Vad jag förstår det som handlar det mycket om säkerhet? Att ni är oroliga att nybörjare skall
använda hoppen och railsen och därmed skada sig? Visst finns denna risk men går att
undivka med olika metoder. Dessutom är all skidåkning belagd med en stor skaderisk.
Med ett ordentligt inhängnad område med rails och hopp där landningar och uthopp är väl synliga
finns ingen risk att någon skall åka på någons om inte syns vilket är den största risken med hopp.
Jag tror detssutom att grabbarna skulle bli överlyckliga om parken så bara inehöll ett par rails. Det
är inga monster hopp i början. Kan ni inte försöka med det hela i liten skala för att sedan utvärdera?
Fungerrar det bra är det läge att bygga vidare. Ulricehamn Skicenter har t.ex. ett välutbyggd park.
Det känns oerhört konservativt att inte bygga en park 2009? Till och med RommeAlpin som länge har
haft samma resonemang om parken har till i år byggt en vettig park. Nu är det bara ni kvar! Vill ni bli sist?
Jag ser det inte som bra PR det som just nu händer på freeride runt omkring er skidanläggning. Goodwillen
är på väg ner i botten och jag tror många med detta kommer att välja andra orter.
Jag hoppas att detta mail har fått er att tänka till. Jag hoppas på svar.
Med vänliga hälsningar
Fredrik Heribertson
3 av dom jag känner som har skrivit på har lanat..Linuslindroth sa:Det är kanske inte läge att fuska med underskrifter om ni nu så gärna vill ha en park där.
"Insamlingen har 22 Underskrifter!
Från 14 IP-adresser"
men kolla sj ,vad vet jagLinuslindroth sa:dom andra fem då?