Starta utbildning i Chamonix?

kanotisten

Ny medlem
Hej, var ett tag sen jag gjorde säsong... sitter just nu och ska skriva ett arbete, ska marknadsföra mitt universitet i utlandet... och kom på iden att man skulle kunna starta upp en utbildning, eller att man läser fristående kurser i Chamonix, så att man kan både åka skidor och plugga.

Undrar ifall intresse finns att plugga på ett svenskt universitet nere i Chamonix, och vilken sorts utbildning som är populärast?

Ha de gött!

hehe, undersök också hur många csn-bummare som lyckats ta sina poäng i tid. Det är väl ett krav för att skolan ska få pengar av staten att folk tar poängen?

Bra vinter = orkar inte plugga för man åkt lagg hela dagen.

Dålig vinter = Det är så kass åkning ändå så vi drar ut o super skallen i bitar istället. Svårt o plugga på fylla alternativt bakfylla vilket de flesta som pluggat vet.

Men, lycka till!

Jag själv skulle vara intresserad av att plugga det Franska språket, men även typ utbildningar som kan ge jobb inom skidåkning, så som skidskolelärare, pistör osv.. ungefär som SCoTT i Orsa..

Senast ändrad:
Det finns redan iallafall en skola... insted.se

Men... varför inte starta typ nån frilufts-flum-utbildning eller ngt.

Tack för svaren:) det jag menade, var nog lite oklar... att man ska starta en universitet utbildning som redan finns på universitetet jag går på ( vi måste välja de). Och om man har åkt ett tag och börjar fundera på att börja plugga så e de väl bra att inte behöva åka hem till sverige.

kram kram

varför inte starta någon form av Turism och service managment utbildning, det hade jag inte sagt nej tack till! att varva åkning och fest med plugg hade kanske varit nått!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp