Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vadå "väskan" jag fattar inte när började en ryggsäck bli en väska, det verkar som alla under 20 inte vet att det heter ryggsäck. En väska är något man bär i handen eller möjligvis över axeln i ett axelband. När man bär något på ryggen så är det en ryggsäck!Jesper-am-Arlberg sa:lättast möjligta 3 delade då du ska ha dem i väskan på vägen ner. (antar att du åker snowboard)
du har så rätt, man blir så förvirrad när man pratar tyska hela dagarna och de inte har 2 olika ord, mitt fel, har gjort för många säsonger utomlands o börjar få svårt med svenska språket..... får väll flytta hem till sverige så jag kan svara på inlägg här igen.MikeMike sa:Vadå "väskan" jag fattar inte när började en ryggsäck bli en väska, det verkar som alla under 20 inte vet att det heter ryggsäck. En väska är något man bär i handen eller möjligvis över axeln i ett axelband. När man bär något på ryggen så är det en ryggsäck!Jesper-am-Arlberg sa:lättast möjligta 3 delade då du ska ha dem i väskan på vägen ner. (antar att du åker snowboard)
Och på tyska heter det Rucksäcke eller hur, så det var en lam ursäkt ;-) och du är ju över 20 så du borde veta det!Jesper-am-Arlberg sa:du har så rätt, man blir så förvirrad när man pratar tyska hela dagarna och de inte har 2 olika ord, mitt fel, har gjort för många säsonger utomlands o börjar få svårt med svenska språket..... får väll flytta hem till sverige så jag kan svara på inlägg här igen.MikeMike sa:Vadå "väskan" jag fattar inte när började en ryggsäck bli en väska, det verkar som alla under 20 inte vet att det heter ryggsäck. En väska är något man bär i handen eller möjligvis över axeln i ett axelband. När man bär något på ryggen så är det en ryggsäck!Jesper-am-Arlberg sa:lättast möjligta 3 delade då du ska ha dem i väskan på vägen ner. (antar att du åker snowboard)
Min fråga i den tråden handlade om teleskopstavar och hur de var att åka utför med, vilket inte har någonting att göra med deras egenskaper att gå uppför med som det handlar om här...läs därför försiktigt!chrtur sa:@NP_Sweden:
Kanske inte besvarar frågan angående inköp, men förhoppningsvis läsvärt?
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=39252
- C
Ber så mycket om ursäkt för mitt urdåliga försök till bortförklaring, svenska ordet kommer självklart från det tyska rucksack. Jag hoppas ingen stackare där ute försöker få ner teleskopstavrna i sin midgeväska, detta är direkt opraktiskt.MikeMike sa:Och på tyska heter det Rucksäcke eller hur, så det var en lam ursäkt ;-) och du är ju över 20 så du borde veta det!Jesper-am-Arlberg sa:du har så rätt, man blir så förvirrad när man pratar tyska hela dagarna och de inte har 2 olika ord, mitt fel, har gjort för många säsonger utomlands o börjar få svårt med svenska språket..... får väll flytta hem till sverige så jag kan svara på inlägg här igen.MikeMike sa:Vadå "väskan" jag fattar inte när började en ryggsäck bli en väska, det verkar som alla under 20 inte vet att det heter ryggsäck. En väska är något man bär i handen eller möjligvis över axeln i ett axelband. När man bär något på ryggen så är det en ryggsäck!
M