stepin!

stepin!
lyssna på det här:

fördelar:
1 det går lite snabbare...

nackdelar:

1. du måste alltid köpa bindning och sko i samma märke
2. du kan inte byta det ena eller det andra utan utan att köpa allt nytt.
3. det viktigaste är bra hälgrepp!, vad säger att den bästa stepin lösningen har de bästa dojorna för dig, det har de troligtvis inte.
4. de är alltid lite dyrare (ca 20%).
5. flowbindningarna fungerar allt bättre och är ett bra alternativ som vill vinna 2 sekunder per åk.
6. om man köper kvalitet på vanliga bucklebindningar (2 - 3 tusen kronor) så går det snabbt att spänna, snabbare än de flesta har erfarenhet av, på grund av att allting "flyter på". de pengarna får du ändå lägga på stepin skiten.
7. det är skillnad på att använda grejerna, det är tex inte lika lätt att justera hur hårt man vill sitta fast eller, att komma i dem i branta miljöer utan att riskera liv och lem.

hare
wg

stepin!
Jag tycker att det varkar vara ett MYCKET vinklat topic..

"Man kan inte köpa en sak nytt utan måste köpa allting nytt"

1. Om man är nöjd med skorna så finns de tju viss risk att man väljer samma modell i större storlek. Man behöver abolut inte byta bräda.. Det är inte så att man växer ur bindningarna..
2. Nästan alla stepinskor har ett spänne över vristen, så det går att bestämma hur hårt man ska sitta.

Sen angående detta med brädåkare som leker brädgård mitt i backen..
Jag säger att det har att göra med det faktum att det är mycket skönare att åka lift med lagg än med bräda (släplift).. Det går inte så lätt att vila benen när man har en pinne som drar en frammåt i främre låret..

Sen så tror jag att snowboardåkare sitter bara för att skidåkare inte kan göra det, inte skönt iaf. ;)

stepin!
Måste ju bara hålla med om alla dessa nackdelar.....
Dessutom ser det ju så förbannat fult ut med stepin´s.

TjAAAAABA på rej!!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp