Stiftelsen Skiers Left - Mikaelas Minne

Jag har läst allt, jättefint!
Bara en sak som stör, "Mikaeals Minne" har jag läst på facebook hela dagen. Hette hon verkligen Mikaeal?

Håller med Sveda_och_Verk här. Fint skrivet men den som har skrivit har tyvärr skrivit fel på hennes namn på hela hemsidan...

Senast ändrad:
Till Sveda och Hasse: Vi som står som stiftare (jag och Gustav, Mikaelas bröder) och resten av de inblandade i stifltelsen (nära vänner till Mikaela) är fullt medvetna om att hemsidan är långt ifrån fulländad. Den har skapats under de mest turbulenta förhållanden och allt har ibland inte kunnat granskas flera gånger. Vi tar gärna emot synpunkter och om stavfel hittas säg gärna till. Men att göra sig lustig över sådana felskrivningar känns bara onödigt.

Annars är all spridning av att den finns och att budskapet når ut väldigt kul!

ascherr sa:
Till Sveda och Hasse: Vi som står som stiftare (jag och Gustav, Mikaelas bröder) och resten av de inblandade i stifltelsen (nära vänner till Mikaela) är fullt medvetna om att hemsidan är långt ifrån fulländad. Den har skapats under de mest turbulenta förhållanden och allt har ibland inte kunnat granskas flera gånger. Vi tar gärna emot synpunkter och om stavfel hittas säg gärna till. Men att göra sig lustig över sådana felskrivningar känns bara onödigt.

Hej
Beklagar sorgen

Jag tror inte att de menade att göra sig lustiga.
Har Ni funderat på ett 90 konto? Det är en bra kvalitetsstämpel och ökar kanske viljan att donera.

ascherr sa:

Är absolut inte meningen att vara lustigt. Har haft flera bekanta som har omkommit i laviner och skidåkning så jag vet mycket väl hur detta känns.

Det jag menade var att "förtroende" försvinner när ett så enkelt fel som felstavat namn är det första man ser på hemsidan. I alla fall för mig.

Vill inte göra mig lustig, Mikeala var litet kär i en bekant till mig så att detta är inget jag vill skoja om.

Rent formellt bör det framgå stiftelsens organisationsnummer och vem eller vilka som förvaltar den. Personligen tycker jag ändamålet är allt för diffust för att jag personligen skulle lämna något bidrag. Jag skulle gärna vilja se något mer konkret där och gärna ett samarbete med någon mer känd organisation. Kanske Freeride och Åre Lavincenter?

För övrigt ett bra initiativ. :)

/MM

Tillbaka
Topp