Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lagt till det nu!110 borde finnas med som alternativ.
Att ha mycket hud i tippen är inte av någon nytta - skidan glider bättre när tippen inte har mycket hud. Smalare hudar tar mindre plats i fickorna eller i ryggan. Plus mindre klisteryta exponerat när man viker hudarna ihop.Kan någon motivera 110?
Det finns ingen större tryck på tippen och det kommer inte ge bättre fäste.Du kommer gräma dig varje gång du går på hårdare underlag på skrå.
Man vill ha hud kant till kant under bindningen + endel åt båda hållen. I yttersta tailen och specielt i toppen på skidan behöver man inte ha kant till kant. Vanligtvis litet rocker på de bredaste ställen på skidan.Kan någon motivera 110?Hade spontant gått för 130 och skurit bort överflöd. Gick med ett par som hade 1 cm för smala hudar på varje sida en gång och det var bakhalt.
Lång linjal, permanent marker-penna och sax löser det problemet när du tröttnarTack för väl motiverat jaksu, termons och RandoScando! Ska ha det i åtanke när jag skär till mina nya inför vintern, köpte såklart bredaste nånsin i linje med min spontana tanke![]()
Sorry, vilket problem kommer jag trötta på?Lång linjal, permanent marker-penna och sax löser det problemet när du tröttnar![]()
När du tröttnar på att ha kalasbreda hudar!Sorry, vilket problem kommer jag trötta på?
Aha, du menar kalasbrett hela skidans läng eller? Tänkte inte köra med överhäng på sidorna direkt utan skära till utmed stålkant och gena inåt vid rockern lite lagom. Men du menar att jag borde köka spikraka i midjans bredd?När du tröttnar på att ha kalasbreda hudar!
Spelar inte direkt jättestor roll hur du gör egentligenAha, du menar kalasbrett hela skidans läng eller? Tänkte inte köra med överhäng på sidorna direkt utan skära till utmed stålkant och gena inåt vid rockern lite lagom. Men du menar att jag borde köka spikraka i midjans bredd?
Jag hänger med! Frågvis mest av omåttligt intresse att förstå teorin bakom de mesta saker haha! Tackar så mkt för bollningenSpelar inte direkt jättestor roll hur du gör egentligenMen spikraka inte direkt från midjebredden om du inte ska på race, när jag justerar själv brukar jag i så fall sprikraka från en "lagom" bredd (tänk typ skidans tail), men oftast är det ju bara spikrakat utifrån hudens bredd så att säga.
Om du är ny på att tura skulle jag nog dock fokusera på att inte krångla till saker i onödan om jag var som du - skillnaderna är marginella. Jag menar bara att OM du verkligen skulle vilja justera det i framtiden är det inte på något sätt en omöjligthet![]()