Stil

JWester

Aktiv medlem
Stil
haha Douche-mont flaxar ju som en skadeskjuten kråka...nej du mina points går till Timothy Durtschi, se upp säger jag bara.

Stil
Exakt, Candide är gud och alla som såg Deschenaux på Red Bull för 2 år sedan (och Peter Olenick i år) undrar vad dessa gör på din lista.

Stil
Candide är tråkig! De fyller halva french toast med bara material på Candide då han ändå bara gör samma trick hela tiden, bara filmade från olika vinklar.

Jwester: Så du menar alltså att Dumont är flaxig? Tja, med tanke på att han flög högst i hemsedal m,ed en sjuk 5a medan du gjorde en underroterad flare kanske säger lite.

Stil
för det första, Okej Jon Olsson, han är grym på det mesta, flaxar väldigt sällan, förutom hans 540 nosegrab på session 1242 i nån stort hopp, sjukt fult.
Men vafan, man kan inte digga han , alla ungarjäklar är ju dö kära i han.

Tanner Hall. Jadu, hans cork 360 i Session 1242, ÄCKLIGT HET! VA FAN HAR RÖR JU INTE ENS ETT HÅRSTRÅ. sjukt!ghetto.
han ligger nog 1 för mig.

Simon Dumont, har aldrig gillat han cork 5 reverse safty, iaf inte dom på King of the globe, dom var ju fula :P
men men.

Micheal nånting! haha grabben utan ansikte, det är han som alltid döljer det ju! :P har för mej det iaf

Sen Candide Thovex.

Okej han har sin egna stil, rätt hackigt snurrar han ,men du, vem fan är så störd så han gör cork 5 i ett 50 m hopp?
eller drar 810 upp på räcken? är man inte grym då?
sen har han fan styleju, enligt mig.
men antingen diggar man han eller inte :P

Stil
haha, kan du inte digga Jon för att alla kids gillar honom.. Va kallar du dig själv då om man får frågà?
Man ska väl respektera en person efter vad han presterar (i detta sammanhang) och inte efter va andra tycker.

Stil
Det borde kanske också tilläggas att dom alla är 1000 gånger bättre än vad vi är. Att hade vi varit ute och åkt med vilken som helst av dom så hade vi byggt om våra skidor till kaffebord eller något annat fyndigt.

Som exempel, tror någon verkligen att alla domare i alla tävlingar som Candide vunnit låtit honom göra det för att han är kass och att dom vill vara snälla mot den lilla fransmannen?

Ha respekt för folk som gör saker ni inte kan göra själv (även om dom råkar flaxa till lite), se och lär så att säga.

Mvh

Stil
håller med ganska duktigt, jon olsson har den snyggaste stilen inget snack om den saken men har man inte lite för höga krav om man ratar åkare som flaxar till lite då och då?? kom igen nu för fan candide en av de som är bäst helt enkelt. o mike wilson undersköt en 180 fots hopp.... behöver ja säga mer??. nåja mina åsikter piece

Stil
"mike wilson undersköt en 180 fots hopp", vad menar du? att han inte kom över ett hopp som var 180 fot? jag är väldigt obekant med ordet "undersköt"

Stil
ja han hade inte tillräcklingt med fart.
"under shoot" jag översatte till svenska rakt av. kanske heter nåt annat va vet ja. =)

Stil
Ska man åka ska man åka fort och stort! snurra hur du vill, inget är tuffare än de gamla utförsåkarna!
De kunde kasta sig ut med full fart i backen utan utlösande bindningar och hjälm.
De om några förtjänar respekt!

Annat var det på Stenmarks tid: "ingemar är tyst och kör och det ger resultat".

Där kan man börja prata om stil...

Stil
det är lågt att klanka ner på proffs. De finns där av en anledning och det är därför att de är bäst. Och inte kör dumont flaxigt, ganska lågt att säga att han gör det då han kör jävligt smooth.

Stil
dumont kör överhuvudtaget ganska flaxigt, det ni ser på film är guldkornen, har man däremot vart ute och åkt med killen vet man hur det ser ut mesta delen av tiden, jag tänker på hans båda misslyckade cab9or på redbull etc.
Bo87 >> tycker du verkligen en 540 utan grab är sjuk? Tycker personligen man inte ska få poäng om man inte tar grab, inte pjäxgrab heller utan en ordentlig grab (ex. TJ schiller)
ok så jag drog underroterad flair.

Stil
tyker jakop westah har kliinast stil, han kör på kensla å ser ut å ha kul å sen e han jävlit dukti å mångas idol
annan sjön sak me wester e att han dissar gheto stilen intärju se e han enå sjelv en av dom som e mest ghetto, täby e ju rät rikt va ja ha förstått å sen e han endå ghetoo

go westah

PS. ja ja har dyslexi å vet at det inte allti blir rett men sluta mobba!!!!!!!!!!!!!!111!!2111!!! DS.

Stil
njae jag tycker att det kan se skitsnyggt ut utan grab, likaså som det kan se skitfult ut med grab beror väl på hur man gör det? det är väl en smaksak? nåja va vet ja
ha d. =)

Stil
Av dom jag har sett åka (på film) ligger Tanner Hall helt klart etta! Hans ovan nämnda sega cork 360 och 360n utför en klippa i session 1242 är ju bara så underbart snygga! Alla dom där killarna har ju i och för sig grymt skön stil och är roliga att se på.

Stil
JWester: "Tycker personligen man inte ska få poäng om man inte tar grab, inte pjäxgrab heller utan en ordentlig "

nu flyter jag kanske ut lite men i min värld, den så kallade snowboardvärlden, finns det en kille vid namn marc frank montoya som jag hoppas ni hört talas om. sjukt snygg åkstil (dock ej klädstil, ghetto e fel). gör sjuka snurrar utan grabs, helt kontrollerat. något som ofta kan vara svårare att utföra med stil en en snurr/rotation med en enkel grab...

så är det iaf för snowboardåkare och jag antar att det är så för er flaxande skidjibbers också

Stil
JWester: kontra?

Jag håller med om ovanstående. Liksom om man ska tänka som du är Tanner Halls 3a i session 1242, typ världens snyggaste trick, oskillat och skitfult! Du tycker säkert inte så men man kan ju ana en viss dubbelmoral i det du skriver.

Dessutom VAR simons 5a i QP hur jävla snygg som helst. Det handlar inte om grabar då man korsar skidorna högst upp på ryggen, det handar om kontroll och flyt.

Jag vill att du kollar på X-Games RAW och kollar simons åk. Fast jag kan ändra min ståndpunkt en aning - Simon är inte en 100% åkare. Men när han får till det blir det jävligt bra.

Stil
Jeffrey_Brush :

haha du är rolig!

instämmer föressten.

men utan att säga emot alla.

Det är ju helt klart mkt snyggare om man grabar, stilen blir mkt bättre(på dom flesta tricken), men man ska väl fortfarande få poäng för trick utan grab?! hahahah

men om man säger så här, jag ger creed till en som drar en 1620, även fast han inte grabar, hur många håller med mig?

sen måste jag säga att Andreas Håtveit har världens cleanaste stil!

Stil
Av det jag har sett från X-games i pipe så gjorde ju dumont en sjukt hög cork 540 MED en klockren truckdriver.
Jag tycker du borde koncentrera dej på din egen åkning istället för att anklaga dumont för att köra fult.
Sitter här och väntar på att få se dina "guldkorn"

Senast ändrad:
Stil
Eller så går 5an till åkaren david benedek. Sjukt grymm i park, pipe, rail, bs och han stil är det inte ett ända fel på!
För inte så länge sen satte han dubbel cork 1260!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp