Stockholm karta - Höjdkurvor

MrHolm

Ny medlem
Hej alla glada..
Just nu söker jag efter en karta över Stockholm som har både vägnätet och höjdkurvor utmärkta..
Skulle vara välldigt tacksam om någon kunde upplysa mig angående detta, och kartan skall också helst vara gratis..

Ha ett trevligt fortsatt sommarlov.

Zgzact lantmateriet.se har det du söker. ganska säker åtminsone. typ javabaserad karta över hela sverige, värdelös egentligen. testa google earth(googla på google earth, första träffen), kanske är bra kvalla på stockholm :P

Köp rödakartan över stockolm inte gratis( 50kr kanske) men bra den visar allt du är i behov av o se!! Kartan kan du köpa på en vanlig bokaffär.

Om du går in på playground, alltså affären i stan som säljer frituftsprylar och sånt, så har dom en karta över stockholm som är topografisk. Jag tror dessutom att det står att det är "den enda topografiska kartan över stockholm"
Där finns det inprickat typ "100 äventyr att göra i stockholms innerstad."

Danny du gissade rätt! =0). eftersom att man inte har egen bil och inte känner till hela staden så skulle det vara skönt att kunna kolla upp innan vart man kan köra så att man slipper irra runt...

Jeppan, vet du vilka det är som håller på med det? och vet du om dom har hittat några bra spots? det gäller egentligen er alla, har någon av er hittat några grymma downhill spots som det är värt att åka från norra stockholm till?

På väg mot Arlanda har du på Vänstersida en konstgjord pyramid gjort av jord. Den är nog ganska hög, kanske man trillar direkt Där brukar dom köra Cross. Kanske man kan barra där?

menar du downhill på cykel eller på bräda? på bärda har dom hittat lite som dom inte vill säga någonting om förens dom har kollat upp ställerna..

Bigair du menar på högersida? när man passerar solna typ :P eller?

ja menar bräda, eller freeboard men det räknas vell som samma sak.. hur som hellst om ni har några bra downhill runs för BRÄDA så skulle jag vara tacksam..

Okej alla "public spots" i stockholm är..

Högdalen - ta tuben till högdalen sedan gå mot högdalstopparna

tanto - Tuben till zinken eller hornstull.. Det finns kanske 5 olika backar i tanto några längre än andra..

Vårberg - Ta tuben till vårberg och sen gå till vårbergs backen..

SM backen - Ligger i en park i vasastan kmr inte riktigt ihåg vad den heter den ligger i alla fall breviud haga parken..

Sen finns det många mindre backar runt om i stockholm ta en crus dag och bara leta.. Men säg till om du vill åka så får du hänga på oss.. vi är väl ett gäng på 10 - 20 pers..

Ja möjligtvis är det så Jeppan, men jag tror den är på Vänster sida när man åker mot Arlanda.

Google Earth är bra.

Tillbaka
Topp