Stockholms serie för Jibbare...

sebbe_h

Ny medlem
Ja idéen föddes under en lite klubbkväll för oss i JakFreeride.. Ett snille från Alpint tyckte att vi kreativa ungdomar skulle göra något för sporten och oss själva. Förslaget handlade om att starta en Stockholms serie för jibbare.

Men för att detta ska fungera så måste det finnas ett sammarbete mellan klubbarna. Och OM det ska kunna bli någonting så är det vi kids som måste sammorda det.. Jag antar att intresset finns hos de flesta åkare i freeride klubbar runt Stockholm.

Så om ni är intresserade så ta kontakt med era tränare, pistmaskinister och så vidare. Finns det folk som kan ta tag i det så kommer ni få gehör från andra i klubben, Sporten tjänar på det, klubben kommer tjäna på det, och ni själva kommer tjäna på det.

Men inget händer av sig självt. Och om det ska bli något så måste vi ta tag i det nu. Så kolla med era tränare och hör er far om det skulle gå att genomför en eller två tävlingar under året..

Nåväl nu har jag iaf startat en bra tråd som kan fungera som nån slags mötesplats eller nått.. Men eftersom inget är klart så kan vi väll vänta med hur tabellsystemet ska fungera osv.

//Sebbe [Jakfreeride]

jag är mkt intresserad. vet en backe vid stuvsta centrum, säkert 25-20 m riktig mördare, pappa sa att hon kunde skotta upp en fint hopp, mot en mindre summa förstås.

joo. presic.. Behöver ju inte vara tävling VARJE helg..
Men det är inte typ antalet tävlingar som är det viktiga i nuläget..

Och just det.. Både brädisar och för oss med två plankor =)

Men se till att snacka med era tränare på nästa försäsongs pass. (Ni kör väll sådant), annars kan ni väll försöka nå dessa på annat sätt. Tanken var väll att det både ska vara lag klass samt inviduellt (stavning?)

Låter som om det trots allt finns ett intresse. Men det kommer krävas lite av oss om det ska bli av något. Så åter igen, snacka med era klubbar. Säg att det finns ett intresse att ifrån jakfreerides medlemmar att arrangera en stockholmsserie och att de gära får ta kontakt med oss..

Säger detta utan att ha snackat med mina tränara iofs, fast Höjvall är ju brädtränare och han tyckte det lät bra.

men då ere ju bara huddinge, lidingö och dif kvar så då e dom syndabockar om de inte blir något.!

Trodde det handlade om en tv-serie fören jag läste det där om tävlingar.
Måste allt ske i Stockholm?

det skulle vara ganska intressant att ha lite olika regionala Serier och sendan en nationell final. kanske kan vara något för framtiden

Låter som det kan bli något i alla fall. Får väll ringa runt sen när snön kommer. Om jag orkar. Annars så kan vi säkert fixa nåra oberoende tävlingar. Fixa lite sponsoer och så kan det nog bli en riktigt rolig vinter ;)

Nu väntar jag bara på minusgrader..

Tillbaka
Topp