Stor restaurang i Chamonix Sud?

rollinsnow

Ny medlem
Hello!
I vinter bär det av till Chamonix med 100 ungdomar, då tänkte vi ha en middag för allihopa och behöver därför komma i kontakt med någon lite större restaurang som har möjlighet att ta emot så mycket folk. Vi kommer bo precis vid Southbar, så något där i närheten hade varit bra...

eftersom det är så många här på freeride som har koll på chamonix misstänker jag att någon också kan komma upp med några förslag på restauranger som vi kan kontakta...
De får gärna vara lite billigare då det ändå är mestadels fattiga studenter som ska äta...

Vad rekommenderar ni?

Tack tack på förhand!

Det ligger en resto precis brevid South som heter Tetras. Billigt käk och bra portioner. Men eftersom ni åker med Lion Alpin och de redan jobbar med Tetras så är det bara att snacka med din reseledare så kan de fixa med reservationer och schyssta priser.

Om du menar stället mellan southbar och monkeybar eller vad det hette så håller jag med föregående. Ställe med träfasad som har bra mat och billiga buffer!

Låter perfekt... ingen som har ett telefonnummer till Tetras??? Å Sunnkan, nope, vi åker inte med Lion Alpin så vi får fixa reservationer och schyssta priser själva....

Vad är det för sorts mat på Tetras?

Tack för svaren!

rollinsnow sa:
Låter perfekt... ingen som har ett telefonnummer till Tetras??? Å Sunnkan, nope, vi åker inte med Lion Alpin så vi får fixa reservationer och schyssta priser själva....

Vad är det för sorts mat på Tetras?

Tack för svaren!
Fanns allt typ...En hel del fajitas men även massa fondue och osträtter. Mycket bra ställe.

De hade en grymt god Raclette vilket kanske skulle vara skoj? Annar så har de pizza, pasta mm

Men får man in hundra pers där?

Mvh,
Erik

Min gode Per. Tror faktiskt att det var där stora delar av sällskapet dinerade på nyårsafton förra gången chamonix besökts av oss sydbor. Tror iofs inte att du var en av dem, men de flesta var faktiskt där. Känns som ett helt ok place, me mex buffe ;).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp