stor risk att det hugger?

hejfan

Ny medlem
Tja
Jag har börjat åka en del park nu, men jag vågqr inte riktigt åka på boxar/rails för att jag ärrädd att det kommer hugga (kan åka rakt fram). så nu undrar jag, hur stor chans ärdet att jag får ett hugg? Har en ganska ny ride agenea bräda ca 5 åkdagar. Jag vill inte slipa ner kanterna heller för vill fortfarande kunna åka pist.
Så kommer jag hugga och ramla om jag försöker?

(ursäkta stavfel skrivet på mobilen)

asså det beror nog på parken om den är bra eller dålig parken som jag åker i suger... jävla fitt rail den högg i slutet så jag gjorde en sideflip fast landa på ryggen...

det är bara att köra på, du kan ju inte veta om det hugger om du aldrig provat. men om du nöter mer och mer så kommer det hugga mindre.
om du har vassa stålkanter kan det hugga en hel del i början, men det är bara att nöta på :)

Åker dock skidor men antar att det är samma sak med snowboard. Dra brädan mot railen lite och sen kan jag inte hålla med "nonnereif" om att det värsta är att du ramlar, det värsta är att stålkanten slits av.

För mig har det huggit en gång på 3 säsonger, dock så kör jag skidor men det borde vara samms sak. När det väl hugger gör det jävligt ont.

Väcker liv i denna en snabbis.
Har lite problem med att det hugger. Filmat lite när jag åker, och först fungerade det bra, högg inte på några rail alls, varken plast eller stål. Men nu när jag åkt mer, så har jag problem med att min bakre skida fastnar. Jag ser på filmerna att jag börjat stå bredare och att mitt bakre knä "faller in" så att jag står som om jag ska kissa på mig lite.. Med frambenet är det ju okej för det blir ju lite så när man ska låsa för att snurra osv. Men bakbenet liksom släpas. Blev inte bättre när jag köpte nya jibbskidor, nu hugger de utahelvette.:o Kan bara köra plaströr nu därför, vågar inte åka stål då jag verkligen fastnar. Väger 100 pannor och när jag hoppar upp på ett rail och landar på stålkanten med min bak-skida så fastnar den så jävla djupt i röret. försöker stå PÅ skidan och inte vinkla men det hugger lik förbannat.

Hur står ni när ni är på röret? smalt eller brett? tror att jag kanske står för brett för jag blivigt lite rädd för hugg, och det kanske gör saken värre.

Försöka stå smalare och mer "neutralt" mitt över skidorna och typ överdriva med att försöka hålla bakre skidan platt?
Tips & trix välkomnas!

Står du på röret och "lockar" med framfoten så ska du ju ha bakfoten plan mot railet eftersom mycket av vikten är på just den foten. Kan du inte ha den plan utan släpar innerkanten så står du ju helt enkelt för brett

Tillbaka
Topp