Stor skillnad mellan BC wrs och föregående modell?

O_lundberg

Medlem
Verkar som att wrs är ett halvt kilo lättare, gör det stor skillnad? funderar på ett par 05/06 bc 185 eller ett par 178 wrs (185 är slut), är mer sugen på 185 längden egentligen men vill inte att det ska kännas som man har betongklumpar under sig då jag även kommer att hoppa med dom. Diskutera gärna.

05/06 bc är även 8mm smalare under fossingen än wrs. wrs:en är faktiskt en riktigt härlig skida. och om jag fick bestämma hade de blivit wrs:en

Wippeh har fel, enligt mig även i WRS's härlighet... ;-)

De är lika breda, som du säkert vet Lundberg.

Det där halvkilot kommer från material som de har tagit bort/gjort lättare en bit bakom och framför foten (om jag inte missminner).

Det resulterar i:
- Lättare skida
- Poppigare skida
- en skida med sämre vridstyvhet
- en mjukare/mindre hård skida

WRS är grymt trevlig att hoppa med, jag som är 174 cm lång hade inga problem med att dra treor och lattja runt med 185 cm WRS. Däremot tyckte jag att mina före-detta 05/06 i 178 var mycket bättre i pisten, just för att de var tyngre och MYCKET stabilare och lugnare. Det är mer tjatter och orolighet i WRS när det går fort på hårdare underlag.

Om du vill ha vridstyvt och i 185, kolla på Nordica...

Jaa dom är lika breda om jag inte har fel =). Men jag är 186cm lång så jag vet inte om 178as WRS blir för korta i puder? Har som sagt valet 185cm 05/06 BC eller 178cm 06/07 WRS. Är rädd av de jag läst att det känns som om 185 05/06 känns som bly direkt man ska volta lite.

Senast ändrad:
Om du är så pass lång, och inte jättesmal, tycker jag du skall ta en annan skida som går att få i längre längd. Jag tror det blir lite för kort om du ska köra på lite i pudret. Men 05/06 känns inte som bly, så mycket skillnad är det inte.

Vill kunna volta utan att uppleva skidorna tunga. Vill kunna åka puder utan att uppleva skidorna korta. Och då är frågan om 178 BC WRS eller 185 BC :P

Tillbaka
Topp