Storlek på Nike-boots?

Schoobang

Aktiv medlem
Storlek på Nike-boots?
Nu har jag testat i stort sett alla boots på marknaden och kommit fram till att Nikes Lunarendor sitter klart bäst. Så nästa dilemma: Vilken storlek ska jag ha? Normalt har jag ca US 10. Jag har testat Lunarendor i strl 9,5, 10 och 10,5. 10 och 10,5 känns ganska lika och sitter tajt och bekvämt. 9,5 sitter jäkligt tajt och gött men trycker lite väl mkt mot tårna.

De säljare som jag har pratat med rekommendera 9,5 eftersom skorna kommer "packa ut" en del, och jag köper det argumentet. Mina 5 år gamla 32s (10,5) ger mig känslan av att vifta med en pinne i ett garage.

Finns det någon här som har erfarenheter av hur tajta ett par boots bör vara som nya för att bli perfekta efter några dagar i backen? Hur ont bör man ha i tårna i början? Kanske t o m med ngn med erfarenhet av Nike specifikt?

Tack på förhand!

Storlek på Nike-boots?
Det ska juh inte göra ont.. Jag brukar haffa som sitter snug as a bug runt foten utan allt för mkt tryck. Tar ofta precis i med tårna tills allt trycks bak av bindningen å då brukar de sitta sweet.. Trycket bakåt ger de extra mm som behövs för att tårna inte ska ligga emot.. Så e d för mig iaf har haft Nike tidigare körde samma där fast nitro nu men går på samma strategi och de har funkat bra..

Tillbaka
Topp