Största skidområdet

gubbfan

Aktiv medlem
Största skidområdet
Till säsongen 04 sammanlänkas Les Arc och La Plagne.
En kabin i 2 våningar går från Montchavin till Peisy.
Häftigt, Men varför?? För att bli störst o vackrast.
Fast skidåkning blir ju inte bättre för det förmodligen bara dyrare.

Största skidområdet
Bäste Gynnar,
Skulle vilja påstå att jag bara kan se fördelar med detta. Om inte skidåkningen blir bättre...blir den i alla fall mer lätt tillgänglig. Du "slipper" den tråkiga" återresan från Bellecotten, du kommer lättare åt offpisten i LA från LP och vice versa. Som du vet finns det grym offpist på båda ställena. Det vill man ju gärna komma åt på bästa sätt. Det finns ju skojigare saker än att sitta i en bil på slingriga vägar från LP ner till Bourg...
Har själv bokat ett par veckor i MontChavin i vinter. Tror det kan bli riktigt trevligt, igen.

Fan, smäll upp 2 kabiner över dalen från Villaroger så bakar vi in La Rosiere och St Foy osså.. Eller kanske inte ändå.. ;-)

/SP

Största skidområdet
Själva lifkortet behöver inte bli dyrare. Du kan själv välja vad för liftkort du vill ha.
Hela området som heter Paradiski eller "bara" Les Arcs eller La Plagne var för sig. Jag tycker det är bra när man själv kan välja eller vad tycker du??

Största skidområdet
Ok mitt inlägg var litet provocerande.
Åtkomlighet är ju bra, och visst ger den nya liften en ny dimension. Men det vore ju synd om hela nordsidan blir puckelpist på nolltid som Grand Montet. Stora offpiståk skall vara litet oåtkomliga annars blir dom uppåkta allt för fort.
Men det finns lika bra åk åt andra hållet från Bellecotte som knappt åks så skit samma för mej.
Ha så kul i övervåningen på kabinen det blir i alla fall fin utsikt.

Största skidområdet
E det "värt" att köpa liftkort för både Les Arc och La Plagne? Det e ju inte lite pengar som skilljer...
CA: 6050:- eller 7900:-
vad tycker ni som varit på båda ställerna?
Blir bara les arc för "litet" å tråkigt en hel sässång?

Största skidområdet
-Gynnar: Håller förvisso med dig om att det ska vara lite oåtkomligt, men än så länge är det ju relativt litet offpist dyrkare i detta område. Dvs om man jämför med ShampooX, Verbier och StAnton. Dessutom kan man ju köra nordsidan från toppen då den genast blir lite mer otillgänglig.

-Frontline: Ska du ner helsäsong tycker jag det är givet at du ska köpa för båda områdena. Det är det helt klart värt!

/SP

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp