straps när man flyger

• Trådstartare Trådstartare el_maco
  • Start datum Start datum
E

el_maco

Guest
straps när man flyger
hej !
detta kanske låter som en dum fråga men många säger att straps i allmänhet spricker när det blir jävligt kallt.
Och min fråga är då hur fan går det då att flyga med en bräda till ngt annat land tex. För att i last utrymmet på ett flygplan närmar sig ju temperaturerna -50 grader för fan !!!
Jag ska ner till frankrike över jul och undrar därför. någon som har erfarenhet eller enspekulation kring detta skriv gärna

straps när man flyger
Alltså bagage utrymmet på ett FLYGPLAn inte en buss eller ngt sånt DDDDAAAA

straps när man flyger
Tjena el maco!
Det er allment kjent at man må ta bindingene med seg i håndbagasjen når man skal ut å fly.....
Ellers kan de sprekke av den strenge kulden og gå i stykker.

NEI SELFØLGELIG IKKE!!!!
FLY HAR ABSOLUTT IKKE -55 GRADER I LASTEROMMET.

Ikke vær redd, et par millioner mennesker har hatt med seg bindinger i fly uten att de har blitt ødelagt.

PS Er du seriøs?????

straps när man flyger
Kanske inte är varje dag man ser sprit frysa...
Man kan undra vad man har i spolarvätskan under vinterhalvåret?

straps när man flyger
Och om du dessutom lyckas checka in taxfree-spriten har du lyckats lura de flesta rutinerna på flygplatsen redan.

>> RR <<

straps när man flyger
Om nu Jibinbush skulle (på något sätt) lyckas med det kan han få problem när han landar i Svea rike igen. Svenska tullare tycker ju om att hälla ut spriten för de som inte har den rätta åldern (inget påhopp!).
Men om jag inte minns fel brukar det kanske gå bra ändå. Men han behöver ju inte oroa sig, spriten skulle ju tydligen frysa och explodera....vilket händer hela tiden. Likt straps....

straps när man flyger
Planet som störtade i Pennsylvania nära Camp David var en typisk sprit-i-lastrumet-relaterad olycka. Det var bara myndigheterna som sa att det var kapat!

straps när man flyger
Eller kanske hittade piloterna flaskorna i tid och bestämde sig för att så fin sprit ju inte kan få gå till spillo.

straps när man flyger
Sprit kan man ju alltid ha i blodet istället om man är orolig, men det här med strapsen är ju allvarligare.

Eftersom det är en garanterad Dare Devil som ställer frågan antar jag att du planerar att åka på vingen hela vägen ner och där kan det antagligen bli neremot -55. Dock ej Kelvin. Mitt förslag är att du använder tvåkomponentslim direkt under dojjorna när du ställer dig på vingen. Glöm inte att limma fast dig själv med ordentlig stans, för jag har hört att de där kärrorna går jättefort. Ett extra par sockor är också att rekommendera då risken finns att du själ annars spricker av kylan.

Lycka till!

straps när man flyger
Jag tvivlar starkt på att det blir så jävla kallt i lastutrymmet...
Om detta vore fallet skulle ju många saker man checkar in paja. Om man t.ex.checkar in sin bergsprängare skulle den nog inte funka när man får tillbaka den. Om temperaturen i lastutrymmet skulle skulle sjunka så mycket som du hävdar så borde ju flygbolagen informera om detta så att man ej checkar in temperaturkänsliga saker. Detta är någonting jag aldrig har erfarit och tror därför att lastutrymmet har rumstemperatur under hela flygningen.
så det så

straps när man flyger
I annat fall kanske man skulle ta och stämma dom...
Annars är det som med killen som gömde sig i hjulhuset på ett flygplan(kanske var det som orsakade flygolyckan). Blev till en isglass...Inte att rekommedera kanske.
Isglass är annars ganska gott, men tyvärr kan man inte göra det av sprit eftersom sprit har en tendens att vara just svårfryst...

straps när man flyger
Precis, isglass är gott! Men mest på sommaren, och då föredrar jag Piggelin i första hand. På vintern tror jag en Daimstrut knäcker bättre.

straps när man flyger
Om strapsen mot förmodan skulle pajja för att det är -50 grader i lasten på ett flygplan du färdas med är det väl upp till flygbolaget att ersätta ?

straps när man flyger
Jag ganska svårt att tro att det är många som fått tillbaka en djupfryst katt när dom har checkat ut sina husdjur från flyget.
Och dessutom kan inte jibbinbush ha skolåldern inne.
Alltså han måste vara 6 år eller yngre för att han har
uppenbarligen inte läst någon kemi om han nu tror att alkohol kan frysa men det kanske är frysna exploderande spritflaskor som terrorister använder när dom gör sina bombattacker.
Det måste ju vara det, det kan ju inte vara nåt annat eller hur jibbinbush?

straps när man flyger
Efter ett par års jobb ute på Arlanda så kan jag avslöja att det inte blir några -50 grader i lastutrymmet. Precis som tidigare inlägg så skulle du få hämta ut en katt som isglass om det var så kallt. Det enda du kan vara orolig för är att de som lastar planet är mindre försiktiga med din bräda.

straps när man flyger
Efter att ha frågat en flygexpert så har jag nu fått svaret att det i flygplan alltid finns minst ett uppvärmt rum för att kunna förvara djur. De övriga är inte uppvärmda, men håller normal lufttemperatur på marken. Jag fick även svaret att det förmodligen aldrig blir kallare än -20 grader i ett lastutrymme under flygning.

Så nu slipper vi fundera på det mer.

Tillbaka
Topp