Stryn eller Folgefonna i sommar!

Robintrolin

Medlem
Som rubriken lyder, vilken av skidorterna Stryn eller Folgefonna rekomenderar ni för skidåkare som bara åker park? Jag och ca 3 kompisar hade nämligen tänkt och dra iväg på en resa i början av Juni.
Ungefär hur mycket brukar liftkorten ligga på i en vecka? Och vad brukar stugorna ligga på? Vi tänkte försöka komma undan så billigt som möjligt, så kom gärna med förslag!
Och en sak till undrar jag, när brukar parkerna vara som bäst?

Senast ändrad:
Jag o nåra polare är oxxå sugna på o åka till stryn eller fonna... Men är det nån som har varit där tidigare som vet hur mkt det kostar ungeför med boende o liftkort o så..

Lättast är ju om ni kikar runt på lite sidor.

Stryn: www.strynefjellet.com

Folgefonna: www.folgefonn.no

Sen kan jag tipsa er att t.ex. i stryn så är inte Folvens camping billigast och bäst men antar att det är mest drag där.. tjohoooooo

Skulle säga fonna för att vara på säkra sidan stryn var ju lite halvdan förra året fick lov å stänga tidigt

TokTobbe sa:
Skulle säga fonna för att vara på säkra sidan stryn var ju lite halvdan förra året fick lov å stänga tidigt
Fonna brukar alltid ha längre säsonger.
Men du kan ju inte resonera som du gör för att förra året hade ju de hur lite snö som helst.
I Juni har båda ställena snö..
Hörde nåt att de har inte varit så mkt snö som det är nu på 17 år i Stryn och förra förra året hade de sjukt mkt :)

var på quiksilver camp stryn i somras, fett skoj och bra camp som fan, men prislappen känns rätt tråkig... campet kostar ju 4000 norska nu och resan dit kostar, sen lär man vilja ha med cash också. Hela resan gick på ungefär 5000 för mig. Tror att det är bättre att bo på folven camping eller nåt sånt. Billigare iaf.

Sjogras sa:
var på quiksilver camp stryn i somras, fett skoj och bra camp som fan, men prislappen känns rätt tråkig... campet kostar ju 4000 norska nu och resan dit kostar, sen lär man vilja ha med cash också. Hela resan gick på ungefär 5000 för mig. Tror att det är bättre att bo på folven camping eller nåt sånt. Billigare iaf.
Okej, 5000 för liftkort, boende och mat? I och för sig så ska jag nog ta med mig mat från Sverige, blir lite billigare så

bodde på Hjelle hotell.. där kostar de nånting 500 kr .. för liftkort, boende och mat för ett dygn.... grymt annars i Stryn

steepstore e ju bäääst,,,dom ska antagligen ha ett summer camp där me pros där de e resa,boende,mat å sånt typ:D å man får lära sej tricks me pros;D

vet ej ään om de blir ett summer camp men kanske:D

ska till stryn den 29 juni. är folven värt cashen? de e ju närmast.. men hur kul e det där?? ..
stämmer det att de finns studsmatta där:D?..
puss

fattar inte varför alla ska till stryn för? Folgefonna har vanligtvis mycket mer snö och därmed sjukt mycke större och bättre park. alltid när Stryn bara har blåis i parken har folgefonna fortfarande bra snöförhållanden.

a_ahlnas sa:
ska till stryn den 29 juni. är folven värt cashen? de e ju närmast.. men hur kul e det där?? ..
puss
Om det stämmer att du är 14 år så tycker jag inte att du skall bo på folven om du inte är med någon storebror, dock ej med föräldrarna.

makafone sa:
a_ahlnas sa:
puss
Om det stämmer att du är 14 år så tycker jag inte att du skall bo på folven om du inte är med någon storebror, dock ej med föräldrarna.
jodå morsan o farsan ska ju med.. men vi letade efter camping så fanns de billigare också men nu har vi bokat stuga där iaf... vadårå e de livat där då?

blir nog stryn för mig i sommar, var där förra året också men då var det lite halvkasst. Fast i år har dom tydligen köpt in nya rails och så har dom sjukt mkt snö.

Tält och fonna e ju det enda rätta...Alla bor på campingen hos bonnen där. fett skoj och där finns även skateramp o trampoliner när campet e där.

Ang parkåkning på Fonna el i Stryn kan det vara av intresse att veta följande: Fonnas camps startar efter midsommar (åtminstone var det så förra året). Dom börjar inte lägga ner mkt tid på parken förrän strax innan det. När jag och ett gäng åkare var där förra året (reste dit 27:e juni) hade dom precis börjat göra klart parken. Så mkt tidigare än så skulle inte jag rekommendera att åka dit. Men dom har snörekord i år och det kanske är annorlunda. Lycka till och ha en bra resa!

Tillbaka
Topp