STS - Reseledarkurs badgarstein - Vilka ska dit

surfPeter

Medlem
Tänkte kolla villka som ska på reseledarkursen i badgarstein? Jag ska ner 28 nov (v48). Vad jag föstått så är det sammanlagt 3 vekor de kör kurs. Den första kursen börar v 47 , den andra v 48 och den tredje v 49.
Skulle ju vara kul o se om det är fler som ska ner och vara
"resiseleiter".
Aloha

Den e la bra, man får ju inte fokusera bara på kursen lixom, dom kollar ju allt typ hur man funkar socialöt etc.
Hoppas du får det ballt. hehe . Hursomhelst så kommer du träffa massor av roligt folk.

Även jag ska se om jag är reseledarmaterial!!
Jag åker den 21Nov. Hoppas det finns lite snö bara annars blir jag mycket sne.

Gick kursen för 2 år sedan hade det super kul men det är tufft. Jobba sedan en säsong som reseledare i BG kanon. Inte så många som får jobb så ta den allvarligt. Det är det värt. Ha det så kul känner många av ledarna de är toppen.

---
Jag ska dit Peter, som du redan vet ;)
Vi ska ha det så ballt VA!
puusss
fridolfa
---

Du säger det frida!
Vi ska ha det kaaaaaanoon där.
Får anstränga oss ordentligt så att vi kan
vara reiseleiters hela vintern också!
Nu ska jag sova, hihi har bara slängt ut shell krovar
med räksallad(myycket)ur luckan heeela natten *puhh*
Pööööss

---
Även jag ska se om jag är reseledarmaterial!!
Jag åker den 21Nov. Hoppas det finns lite snö bara annars blir jag mycket sne.
-----
Hoppas att det blir så, då ses vi med stor säkerhet i backarna med de gula STS reiserleiter jackorna på.
Snön ordnar sig nog, finns nog någon glaciär vi kan köra på.

Här e en till som ska ner v 48! inte långt kvar nu!!!ska bli så J*VLA skönt å få åka av sig lite eller vad säger ni, pär å mrmartin??

Jo det ska bli väldigt skönt med lite omväxling från jobbet. Slutar dock den 20:e så jag kommer nog knappast hinna ställa om mentalt. Jag får jobba på det i bussen. jag kommer att vara utklädd till skidåkare så ni hittar mig säkert på bussen : )

Då sällar jag mig till den fagra skaran som ska ta över Badgastein från 28:e november! Laddar fritt hemma nu! Har knäppt på mig pjäxorna ett par gånger redan, bara för att få in känslan =)

Blir en sväng till Lindvallen helgen innan, så man får värma upp grejerna lite... Ringrosten har nog satt sig lite i sommar! Nån som ska hänga på upp då?

Btw, är det nån som gör som jag och kliver på bussen i Estocolmo kl 06 på morgonen den 28:e?

Tjaa pontuse
Yeaa, jag är ju väldans sugen på att dra en repa i lindvallen innan igentligen, hehe men det blir en bit att åka för mig hehe och min ringrost är 2 år gamal!! ughhh..
Vad sägs om att istället kapa liften i bg och tjuvåka på natten hehe.
Ses på bussen den 28:e, jag kliver på bussen i GBG
Aloha hmm eller så blir det så att man ses i malmö

voj voj voj!! Fick hem mitt "schema" för veckan idag i brevlådan. Snacka om att dagarna är inrutade. Verkar skitkul!. Mkt luddiga punkter på dagordningen såsom "kvällsaktiviteter". Den som lever får se nu känns det iaf som att det börjar närma sig. AFTERSKI är en stående punkt på dagordningen och därmed obligatorisk.

mrmartin: Wow , jag har bara bara fått den där lilla foldern "din guide till reseledaryrket" hehe, den boken var ganska hmm luddig mee hehe. Låter som en het punkt med AFTERSKI. hehe antar att de vill att vi ska bli dyngraka sedan jagar de upp oss kl 6 på morgonen haha.
Väntar med spänning. Skidåkningen lockar ganska mycket också! Stod det någonting på schemat om det?

Jag gjorde STS reseledar utbildning 2 år sen, helt sjukt kul!

Men ( i dont want to be the one who spoils this party) vänta er inte särskilt mycket skidåkning (tyvär). Och den skidåkning som är e upplagd med aktiviteter, så det blev inte särskilt mycket friåkning. När jag var där fanns det knappt någon snö så vi åkte till Kaprun och körde på glassieren.

tips
1. det är långa dagar när man är där så var ordentligt utvilade innan ni åker, för aktiviteterna och pressen börjar redan på bussen ner.

2. ha som vana o kolla upp var toaletter, utgångar och butiker finns i alla byggnader ni vistas i.

3. va alltid glad o trevlig o berräd på att lösa problem själv.

kvällsaktiviteter är tex krogrundo, "österikiskafton" mm...

Då ska jag och min bror åka iaf =)

Och vi kommer slåss och supa så det står härliga till! Uähhhhhhhhhhhhhhhh!

Nej, skämt åsido. Man får se det som en kul upplevelse... chanserna att få jobb hos dem är ju inte så goda men man får ju anstränga sig så gott det går. Vi känner oss lite ringrostiga vad gäller skidåkningen båda två... hade ju varit ganska schysst att ha några åk i ryggen innan man drar ner utöver förmiddagens fantastiska blötsnö och puderjordsåkning på omberg:)

Hoppas hursomhelst på en trevlig vecka i bg// Dom små bäsarna

Tillbaka
Topp