Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
=P heheTrippel sa:tycker det låter som filip bara e avundsjuk på alla "guljackor" verkar somhan har drömt om dem de senaste åren på "kulan" :P
får hålla med de andra inläggen, känns det inte rätt, dra ut o sök annat jobb i byn, glid förbi filip han hjälper er till rätta....
Filip: Så är det i dom flesta reseledar jobb som nykomling. Tex Ving, Fritidsresor m.m...Filip_Tapper-Moritz sa:500 e i månaden,boende och mat 3-4 ggr per dag.
Nått sånt har jag før mig guljackorna hurrrmm øøø sts menar jag tjænar! måste åxå tillæga att man jobbar typ 20 h om dygnet!Det bæsta med hela alltet e ju att man får åka hela en gång i veckan offpist... å då gæller ju att sol.snø å vind tajmar in just då..næææ fyyyy =P tsssssssssssss guide = inget før "åkare"
Hasse!Hasse sa:Filip: Så är det i dom flesta reseledar jobb som nykomling. Tex Ving, Fritidsresor m.m...Filip_Tapper-Moritz sa:500 e i månaden,boende och mat 3-4 ggr per dag.
Nått sånt har jag før mig guljackorna hurrrmm øøø sts menar jag tjænar! måste åxå tillæga att man jobbar typ 20 h om dygnet!Det bæsta med hela alltet e ju att man får åka hela en gång i veckan offpist... å då gæller ju att sol.snø å vind tajmar in just då..næææ fyyyy =P tsssssssssssss guide = inget før "åkare"
Om du vill åka så skit i och jobba överhuvudtaget. Och om du skall jobba så förhandla fram en bra deal.
Go for it! En jäkla skön upplevelse iaf och såna växer man med..
Det är oftast färre än 1 av 10 som får jobbet. STS tjänar lika mycket på en kursdeltagare som en turist så det är win/win situation för dem. Det är därför som det är så lätt att bli antagen.blizzy sa:Blev också antagen.. kändes lite för enkelt att bli antagen efter att bara ha skrivit in lite lätt information på nätet..
Tror inte att de är särskilt bra betalt/mkt ledig tid om man ser till hur mkt jobb o tiderna man får. Reseledarjobb brukar alltid va jävliga..
Satsa på att hitta jobb på plats istället.. gjorde jag.. fast åkte iofs till Tignes..
du e nog fan dum! Ne de tjänar inga pengar men går de minus på utbildningen? nej! denna utbildning e nog det smartaste ett rese företag har gjort som äger hotel! Den e genialisk, de får säg 4 veckor till per år, med folk som dricker och äter på deras bar/resturang. Som ett vanligt hotel där nere inte har några bonde(finns undantag).dahlisen sa:tjo!
tänkte bara upplysa om att sts inte tjänar på sina reseledarkurser som på sina vanliga resor, och även om så skulle vara fallet så är vinsten/resenär i stort sett lika med noll (det är div. merförsäljning som får reseföretag idag att överleva, vilket inte existerar på kursen), att man kan få jobb inom hela sts-koncernen samt även för andra företag (kan nämna flera som lyckats med det) samt att 99 % har en grymt kul vecka oavsett utfall!
"if the milk turns out to be sour, I ain't the kind of pussy to drink it, if you know what I mean"
na inte så bitter men när det gäller människor som inte har förstått hur det fungerar i världen måste man/jag vara hård mot! annars kommer de aldrig lära sig, jag försöker bara hjälpa så gott det går! så att inte alla faller för det skitsanck som icke ekonomiskt kunniga faller för! sen rörande STS, e jag grymt imponerad att de lyckas få ner ca 350 kandidater till deras Utbildning. Detta visar ju bara att de har fatta geej med hotel att man skall fylla så många sängar som möjligt under ett år. Det e konstigt att inte fler gör det, men men det får nog skylla sig själva!kung_karl sa:Du e en ganska bitter kille va kalle 188??
har gått kurs bott på gisela, men den delen e bara en () ok?dahlisen sa:BOR INTE KURSDELTAGARNA PÅ STS HOTELL SÅ DITT RESONEMANG FALLER LITE PÅ EGET GREPP! peace
Att de tar in i princip alla som söker för att sen "utbilda dem till reseledare" är självklart störst i vinstsyfte.kalle188 sa:Det finns betydligt billigare sätt att ta fram reseledare typ intervju i Sverige som Lion! men det e trots allt en välldigt bra idée oavset om du inte vill dela mitt syn sätt på deras ekonomiska plan med det!