Student Ski Week!!

U-port

Ny medlem
Student Ski Week!!
Yo!!
Undra om nån har erfarenhet av Studenternas Ski week??
Den gick i Åre i förra säsongen, men skall va i Sälen i år.Men jag såg på http://www.campus.se/skiweek/ att det även skall va 3 st veckor i Åre i januari??
Vilken ska man välja?? Vilken lockar mest studenter??Vilken har bäst röj??
Av egen erfarenhet vet jag att Åre kick´s ass me´Sälen när det gäller åkning, men lite röj är ju inte heller helt fel!!
Synes på after-skin!!

Student Ski Week!!
Åre var grymt förra året!!! men jag tror att Sälen har ännu bättre röj potential, naturligt eftersom de måste ha ett substitut för den dåliga skidåkningen...

Student Ski Week!!
nu ska det inte snackas skit om tandådalen. vilka har den bästa halfpipen? jo tandådalen så klart. å det finns ju alltid väggen, farten vi har när vi åker den rakt ner skulle få de flesta att skita knäck. beräknad hastighet ligger på 135 km/h. på 175 långa twintip...

så du kan nog pröva båda ställena, det borde du ju hinna med på 3 veckor. eller?

Student Ski Week!!
Jag har varit uppe på skiweek i Åre två år nu. Åker i januari igen (v.5). Jag tycker det är riktigt kul! Förra året kom det riktigt mycket snö de sista dagarna så det blev mycket puderåkning! =D

Och ja, man kan inte klaga på draget på krogen även om jag ser skidåkningen som den främsta anledningen till att åka dit (vilket inte alla gör...)

1300:- för boende, fem dagars liftkort, en massa rabatter (som man visserligen inte använder speciellt ofta), gratis luncher och frukostar i backen m.m. Helt klart prisvärt skulle jag vilja säga.

Förra året hade vi en lägenhet alldeles brevid Sunwing. Kommer inte på vad de kallar området. Vita hus var det iaf. Alldeles brevid bergbanan. Och det läget kan man ju knappast klaga på!? =) I år blev det dock tråkigt då vi fick boende i Björnen. Menmen. Man får ju åka skidor iaf. Och bussar går det ju med jämna mellanrum. =)

Bara lite åsikter från lilla mig. =)

/Erik Hellström

Student Ski Week!!
Det finns bara en Student Ski Week!
Den har har gått av stapeln i Vemdalen i 11 år och kommer göra detsamma i år!

Scandinavian Skiweeks som anordnas i Tandådalen är ett rent plagiat av denna!

SSW anordnas av ÖSIS (Östersund Studenters Idrotts Sällskap), Mitthögskolan, Östersund.

SSW går av stapeln v4 och kommer i vanlig ordning bli hur kul som helst..

Gå in på www.skiweek.nu för mer info!

Student Ski Week!!
De finns mycke olika student erbjudande ute nu. Åre har inte flyttat till Tandådalen som många tror. Viktigt att hålla isär dem. Du har campus i Åre, Skiweek i Vemdalen och nu scandiavianskiweek Tandådalen. De finns säkert fler. Blanda inte ihop dessa. Jag har hängt mycke i Vemdalen. Tycker utan tvekan att de är mest röj där, om nu vill ha de. Välvårade pister. Åre. är ok. Är inte rikigt lika högt tryck där som Vemdalen. Åkningen är däremot toppen. Säger bara Lundsrappet. Nu finns även Tandådalen på kartan. Oprovat kort. Jag tror att de kommer bli bra. De har mest sponsorer. Ligger bättre till geografiskt. Så Tandådalen är på denna säsong.

nickebanan

http://www.scandinavianskiweek.com
http://www. SkiWeek.nu
http://www.campus.se/skiweek

Student Ski Week!!
För er som vill se riktigt grym Big Air tävling ska åka till Tandådalen och Scandinavian Skiweek. Det blir många bra åkare under Shark Big Air.

Bokade just en stuga grymt billigt. 1195 :- för 5 dgrs liftkort och boende. Gratis frukostar och luncher och mycket mer.

Jag vet att det blir massa grymma tävlingar och NM i skidor, telemark och snowboard.

Boendet är mitt i byn också!!!

HÄNG PÅ TILL SÄLEN DET KOMMER BLI HUR BALLT SOM HELST!

www.scandinavianskiweek.com
http://www.scandinavianskiweek.com

Student Ski Week!!
Jag har varit i Åre två år... Hur kul som helst!!! Vi har varit där v.5 så det är det enda jag kan rekommendera, men de andra är garanterat helt OK!!

Problemet är att min skola ska åka v.3 i vinter och det kan inte vi, så nu undrar jag om nån vet några som ska upp sista veckan (v.5) och har en 10-20 platser över... Helst från Sthlms området. De enda platserna som finns om man ringer upp är i Björnen och Tegefjäll, och det är INTE aktuellt!!!

Hoppas att vi syns där uppe... Sunwings afterski, den bästa i världen!!!

Student Ski Week!!
vill bara säga att afterskin på sunwing nog e ett minne blott...
ett finskt bolag har transformerat om hela hotellet till ett SPA...
man kan iof bada där för 300:- gången....

//Lang™

Student Ski Week!!
Äh bullshit, det står ju på programmet att det är afterski på Sunwing (Tott Spa & Hotell).. trodde du verkligen att de skulle dra in på en sån lönsam affär? =)

Student Ski Week!!
Bumpar en sådär halvgammal tråd tänkte jag!

Hur ser det ut i år? Vi är några som tittat på Vemdalens skiweek! har också hört de händer de mesta sjuka på dessa resor!
någon med något soft tips?

:)

Student Ski Week!!
Bra ide!
Jag o klasspolarna från Högskolan Väst tog oss en tur till vemdalen för riktiga skiweek :)
www.skiweek.se
riktigt roligt och vi har redan bokat stuga för årets eller 2011 skiweek om man ska vara korrekt.
gott och trevligt folk, trevliga kringarrangemang och vemdalens system finns det alltid mycket att hitta på i.
så kom dit vettja o shredda lite me fattiga studenter..

Student Ski Week!!
Gabriel_Andersson sa:
nu ska det inte snackas skit om tandådalen. vilka har den bästa halfpipen? jo tandådalen så klart. å det finns ju alltid väggen, farten vi har när vi åker den rakt ner skulle få de flesta att skita knäck. beräknad hastighet ligger på 135 km/h. på 175 långa twintip...

så du kan nog pröva båda ställena, det borde du ju hinna med på 3 veckor. eller?
Finns det pipe i Tandådalen igen?

Student Ski Week!!
Kula82 sa:
Gabriel_Andersson sa:

Finns det pipe i Tandådalen igen?
Jag hoppas verkligen du driver nu! inlägget gjordes 2002 så han syftade nog inte på säsongen 10/11 ;)

Student Ski Week!!
de flesta veckor gäller. vecka 9 nej för då är det en massa småttingar ute.. skitjobbigt att dom sänker åldersgränsen.

Tillbaka
Topp