Studentveckorna v. 3,4,5

alesta

Ny medlem
Studentveckorna v. 3,4,5
Vi är ett gäng på 9 pers som eventuellt ska ner under studentveckorna. Kanon erbjudande på 5 dagars liftkort, 4 nätter boende, boende centralt o lite annat för 1400kr.

Jag antar att det blir ett rejält röj på kvällarna, MEN hur är åkningen dessa veckor??

Studentveckorna v. 3,4,5
Tjena alesta,

har du tur så kan du pricka in suuuperfin åkning under nån av dessa veckor. Det är inte omöjligt med findump den tiden på året. Inte sagt att det är omöjligt med stormvindar och regn heller... Återstår att se.

Vad som kan sägas om den här säsongen är ju att veckorna 3-5 är precis innan VM (som invigs fredag vecka 5), så det kommer nog vara en del avstängda backar som prepareras inför tävlingarna, dessutom kan det nog börja trilla in en hel del folk som ska trängas i resterande backar, framförallt v5...

Men det blir nog bra ändå ska du se. För som jag har fattat det kan man tydligen lika gärna festa som åka när man åker på en sån därna studentvecka.

Vänliga hälsningar,
Sara - alldeles snart inte längre studentjävel!

Studentveckorna v. 3,4,5
Efter några säsonger i Åre kan jag säga att ni har antingen ett par veckor med -25 och lite lagom blandning av sol och mulet, men det kan även bli som förra året då det var plus 5 och regnade och stormade så mycket så att de endast hade 5 backar öppna. men åkningen kan vara riktigt bra men högzon är nästan aldrig öppet så tidigt på säsongen så man får trängas lite i lågzon, rekomenderar sadeln som kan vara riktigt bra så tidigt på säsongen och om man går lite går det att hitta bra offpist på tott hummeln och så

Studentveckorna v. 3,4,5
Innebär högzon fjäll som man kan staka eller åka upp till med helikopter?

www.skiweekare.se där står erbjudanet och vad som gället. Man ska vänta två veckor för att få bekräftelse om man står i kör eller något har jag för mig.

Studentveckorna v. 3,4,5
Hej Alesta.

Vill mest påminna om att det under dessa veckor fortfarande är rätt tidigt på säsongen, och det kan bli rejält kallt så glöm inte fleecen. Kallt väder betyder hårt hårt i backen, se till att ha fräscha kanter!

Hoppas ni får det bra!

Studentveckorna v. 3,4,5
"Studentjävel" som man är...

Förvänta dig inte bra åkning v3 iaf. -16, 18-22 m/s på toppen av..ja "stjärnliften" (vafan heter den numer?) hade vi. Den åkning som fanns var måttligt rolig. Eller ja, den var skitkul! Har aldrig satsat så hårt nerför en isig WC-pist. Duktig svårt att få stopp på det hela när även liftkön (ja, det var kö...) bestod av en skridskobana. Tänk vad folk glor nuförtiden bara för att man har skidor som når över ögonhöjd och man inte sneglar på parken...
Dessutom var mycket stängt och ja...vi utbildade oss i barsortimentet istället. Bygget hade inte Fernet, kolla upp det innan ni drar dit! Vakten beviljade inte inträdet tillbaka. Ren skandal.

Studentveckorna v. 3,4,5
Hej!

Det blir för mig 5:e året i rad, åkningen har varit grym, förutom sista året, Men med deras snökapacitet såg de till att parken var bra så tidigt =)

Ingen liftkö =)

På kvällen samlas alla studenter på föreslagna klubbar, vilket gör att det blir grymt drag!

Bara en grej: Jag tror det är så gott som fullbokat, men lycka till =)

Studentveckorna v. 3,4,5
Tips: Även om skiweekåre har fullbokat kan det fortfarande gå att få tag på billigt boende via skistar och sen köpa studentkortet för nån hundring.

Studentveckorna v. 3,4,5
chrtur sa:
Jag var även en förlorad själ en gång i tiden, man är ny student, när jag stod i -20 grader en hel dag för att komma åt en biljett för att åka till premiären till Riksgränsen. Eller vi gjorde ett schema för hela dagen, så lyckades man komma undan med bara tre timmar stående i skoteroverall. För övrigt så spräckte jag menisken efter snowboardåkning och fick insikt i att bräda är ett av djävulens påfund och den bör nog brinna bra där?

Alltså min fråga är lite hur de har rutinerna nu? För jag har väl antagit rätt att Ni skall stå i kö?

Men sedan såg vi ljuset i tunneln då vi upptäckte stugorna i Vassi, för de finns väl kvar och är även renoverade, med bra priser och bättre åkning ;).

Men nog kan man ha rätt kul i Åre i samband med studentveckorna, lite mer fest än åkning blir det nog?

- C
Den där kökulturen slutade nog finnas för ganska länge sedan. Alpinas reseläpp genererade sist jag var där (2004) inte alls någon märkvärdig kö. Några timmar som mest kanske. (Fast den stod jag naturligtvis inte alls i, man kan ju dra till Vassi ändå!). Inte ens till Philm var det köer till de sista åren för mig på LTU!

Studentveckorna v. 3,4,5
Jag läste på DN.se att många backar kommer att stänga redan v.4 (20:e) inför VM som är v.5
någon som vet nåt?

Studentveckorna v. 3,4,5
Jag ska åka upp med 3 polare V.3
Har hört att studentveckorna är uppdelade varifrån man bor i Sverige att ex. Skåne, Halland vecka 2 osv.
Är det nått som stämmer eller bara påhittat? Vi kommer i alla fall från Uppsala.

Studentveckorna v. 3,4,5
Det var allt en väldigt gammal tråd du återupptog.. =)

Vad jag hört är det inte geografisk indelning, utan efter studieinriktning. Till exempel teknologer och ekonomer en vecka, sociologer och sjuksyrror en annan. Vet dock inget om vilken vecka som är vilken.

Jag åker själv dit med en sektion från kth v.3, men har för mig att resten av kth åker någon av de andra veckorna.

Tillbaka
Topp