studsmatta skidor gjorda!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Myrre

Ny medlem
tja jag och min kompis gjorde ett par "skidor" som man hoppade med på studsmattan.

vi gjorde dom av kartong och sittunderlag, av kartongen gjorde vi formen och senare satte vi fast formen på en utklippt sittunderlags bit.

funkade rätt så bra vad jag tycker iaf. har ni några förslag på hur man kan förbättra såna här skidor?

nja dom är lite väl dåliga går sönder lätt, mne har ni nått förslag hur man kan göra "skidor" på ett bättre sätt så dom håller mer

jag tog ett bar plast trick skidor och tejpade fast en strand sandal som bindning funka rätt så fint ändå :) men de ser ju ut som man åker snowblades!:S:S äckligT! ;)

jag tog ett bar plast trick skidor och tejpade fast en strand sandal som bindning funka rätt så fint ändå :) men de ser ju ut som man åker snowblades!:S:S äckligT! ;)

jag gjorde mina av liggunderlag(2 lager) + en plastlist imellan dom 2 lagerna + silvertejp

jag ska lägga in bild....

okej walla walla det där med strandsandalen var ju smart som fan

mina funkar jättebra FÖRUTOM att man flyger inte specielt högt med dom eftersom det blir värsta lustmotståndet när man hoppar uppåt:P man kanske skall göra dom smalare??
mina är typ 10-12 cm breda:/

okej hehe^^ låter ju bra hur som helst mycket skönare när man har nått man kan graba istället för fötterna!

men 10-12 cm ä ju bra om man blir sugen på å hoppa i puder med dem dvs ja de bör nog vara smalare

Myrre, jag gjorde typ likadant som du gjorde..
och jag hoppas att du har tejpat mycket..
för mig så gick de åt ungefrä 1.5 rulle silvertejp för att få dom något stabila..

Gör som walla fast du tar skidorna underifrån en bob då blir dom lite längre i alla fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp