Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, jag har haft av ledband i båda mina tummar. båda gångerna trodde jag att det bara var en stukning. båtbensfraktur vet jag inget om, men jag hade nog inte ont vid handleden. Om det är ledbandet på insidan (mot pekfingret) av tummen bör det opereras för annars kan det läka ihop fel. På utsidan låter man det läka av sig självt tror jag. Läkarna måste nog vänta tills svullnaden går ner innan dom säkert kan säga om ledbandet är av eller ej.FreerideFighter sa:Lite OT men skriver här ändå...
I förrgår krascha jag också på tummen, gjorde fan inte så farligt ont, men sen gick jag till sjukstugan. Han sa att de var ett solklart ledbandsbrott i tummen.
Tillbringa några timmar på akuten i morse, dom röntgade den å sa att de kunde kanske vara ledbandet, en annan tyckte det liknande båtbensfraktur för de gjorde så fruktansvärt ont när hon klämde strax ovanför handleden mot tummen. Hoppas fan på att de är ledbandet för då läker det fort.
Någon som vart me om något liknande?
NO POLESjeppenator sa:krashade sönder tummen igår jag också.. känns som om de är lite jobbigt att hålla stavarna och liknande.. känns också läskgt om man skulle råka landa på den? nån som har nått tips på vad man kan göra för att inte skada sig mer?
HAHahahAHAhah!! gissar att det är en drog? något man inte skall använda, meeen som du sa! så skulle det va gode spejsat att åka i 2d! :PMonis sa:Knapra en citodon, då kan du stå på tummen utan problem och så ser du allt i 2d! Lite extra spejsat när man åker![]()
Haha njae, det är en mycket stark värktablett. Den innehåller modifierat morfin och kan klassas som narkotika i fel förhållanden... typ i pulver form på en toalett på spybar. Min mammas pojkvän har dom mot ryggvärk och när jag stukade min tumme 3 gånger på en dag fick jag en för smärtan... Och det blev spejsat!Pethphrp sa:HAHahahAHAhah!! gissar att det är en drog? något man inte skall använda, meeen som du sa! så skulle det va gode spejsat att åka i 2d! :PMonis sa:Knapra en citodon, då kan du stå på tummen utan problem och så ser du allt i 2d! Lite extra spejsat när man åker![]()
Spricka eller flisa kanske? men skit i doktorn, dom gör inte inte skit!zaeta sa:På träningen igår skulle vi göra armhävningar på fingertopparna, jag la lite för mkt tyngd på tummen så det krasa till som fan och tummen böjdes baklänges, men stog som den skulle direkt efter. Den är inte svullen och har inget blåmärke men gör fortfarande ont som fan när jag använder tummen. Nån som vet vad det kan vara?
Vad är en flisa? xD men ungefär hur lång tid tar det innan det läker då för jag vill gärna ha den frisk tills jag ska till björkliden om 2vMonis sa:Spricka eller flisa kanske? men skit i doktorn, dom gör inte inte skit!
hänt mig precis samma sak flera gånger på samma tumme! den är inte svullen, det gör bara jävligt ont!zaeta sa:På träningen igår skulle vi göra armhävningar på fingertopparna, jag la lite för mkt tyngd på tummen så det krasa till som fan och tummen böjdes baklänges, men stog som den skulle direkt efter. Den är inte svullen och har inget blåmärke men gör fortfarande ont som fan när jag använder tummen. Nån som vet vad det kan vara?