Surf, Marocko

Basicallyme

Ny medlem
Surf, Marocko
Hemma igen efter första säsongen i Verbier sedan några veckor, men har inget jobb än, så i väntan på att börja kom jag på att det vore gött att åka och surfa en vecka någonstans. Jag har varit i Biarritz en gång tidigare, vilket var bra men jag är sugen på Marocko. Har läst någon artikel om det här på freeride och det verkade ju fett. Men hur är surfingen där i maj? Jag har bara vågsurfat i under tre veckor i biarritz tidigare så är inte ute efter jättestora vågor. Mer att prova på det igen och få lite sol.

Surf, Marocko
Hasse_Lindborg sa:
Går utmärkt att surfa under sommarhalvåret men är sjukt varmt då.... Och kanske inte lika säkert med vågorna tyvärr..
hela europa med är osäkert med vagorna pa sommaren,, sjukt varmt, ja, men hellre det en Etretat (Normandie,Frankrike) i Januari ; )

Surf, Marocko
Tänkte dra en Surftrip i Europa i sommar. Mest Vindsurf en del kite o lite vågsurf. Vågor och vind är strävan. Någon som har några bra ställen i bakhuvudet. Bättre att dra tidigt på sommaren precis som i Sverige?

Surf, Marocko
ShredTed sa:
Tänkte dra en Surftrip i Europa i sommar. Mest Vindsurf en del kite o lite vågsurf. Vågor och vind är strävan. Någon som har några bra ställen i bakhuvudet. Bättre att dra tidigt på sommaren precis som i Sverige?
Om du har prioriteten i nämnd ordning sa skulle jag vilja säga La Torche i Bretagne, Läget strax söder om Brest gör det vindsäkert aret om, man hittar här spot i 3 vädersträck http://www.tourismebretagne.com/decouvrir/sites-emblematiques/pointe-de-la-torche , Om därimot prioriteringen ligger pa vagsurfing sa är väl Cote de Basque, med bla Biarittz, Hossegor, Capbreton och Anglet bäst i Frankrike, är budgeten tajt, glöm frankrike och kika pa Portugal i stället

Tillbaka
Topp