surf med lapoint

supercajsa

Medlem
surf med lapoint
Hej!

Vill börja med att säga att jag inte vet om det här är rätt forum men jag ger det ett försök.
Är rookie på surfing och har några veckor över i höst som jag skulle vilja lägga på att lära mig på riktigt. Funderar på att åka med Lapoint till Costa Rica eller Bali. Någon som har erfarenhet av just Lapoint eller några andra tips på bra surfcamps? Reser som ensam tjej så att åka på just surfcamp och inte bara dra iväg och lära mig på egen hand känns som enda alternativet.

Suuuuperglad för hjälp, tack!

Senast ändrad:
surf med lapoint
supercajsa sa:
Hej!

Vill börja med att säga att jag inte vet om det här är rätt forum men jag ger det ett försök.
Är rookie på surfing och har några veckor över i höst som jag skulle vilja lägga på att lära mig på riktigt. Funderar på att åka med Lapoint till Costa Rica eller Bali. Någon som har erfarenhet av just Lapoint eller några andra tips på bra surfcamps? Reser som ensam tjej så att åka på just surfcamp och inte bara dra iväg och lära mig på egen hand känns som enda alternativet.

Suuuuperglad för hjälp, tack!
Har också tänkt åka med Lapoint till Bali i höst, tänkte åka i mitten av september och stanna två veckor. Har heller aldrig surfat tidigare men känns precis som du säger bäst att lära sig första gången på ett surfcamp. Så man vet hur man ska bete sig ute i vattnet. Är också sugen på att veta om Lapoint är bäst att åka med eller om det finns andra alternativ som är bättre. Alla tips om allt som har med surfa och resa att göra är välkomna.

surf med lapoint
Lapoint rekommenderas! Seriösa surfinstruktörer, skönt häng och vettiga priser. Jag har varit hos dom i Portugal och i Norge, väldigt nöjd. Pm:a gärna för fler tips!

surf med lapoint
Går att få lite billigare på plats (med samma instruktörer) om man har tid och lite lokalkännedom men jag rekommenderar lapoint om man inte är så stort gäng och kanske inte ska va där så länge :)

edit: Lapoint på bali använder sig av http://www.ripcurlschoolofsurf.com/ så vill man fixa det billigare så är det skaffa billigt boende, egen skoter och mat som gäller vilket inte är så svårt :)

Senast ändrad:
surf med lapoint
För min del blir det bali 4 oktober - 1 dec, sen hoppas jag verkligen Åre har öppnat någon raillinje :D

surf med lapoint
Blir bali för mig med 19 sebtember - 18 oktober. Var av två veckor surfcamp med lapoint. Sen blir det en sväng till Australien och där efter säsong i Mayrhofen.

surf med lapoint
Någon som har erfarenhet av Surfakademin vs Lapoint i Costa Rica?
- rekommendationer
- synpunkter
- skillnad upplägg
- o.s.v

vad passar bäst för nybörjare, tjej och kille 40+ i passet men runt 25 i sinnet....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp