Surfcamps på bali

richie_sthlm

Ny medlem
Surfcamps på bali
Sup!

Jag kommer röra mig ned till Bali i början av september och letar febrilt runt efter ett soft surfcamp.
Har surfat ca: 3 veckor förra året, men jag skulle behöva en grundlig genomgång av lärare.
Det jag är ute efter är ett camp med boende, käk, bräda osv helst krint 7000sek-10000sek för två veckor.

Det jag har hittat är följande:

http://www.surfcampindonesia.com/ - Dessvärre passade inte datumen för mig ihop
http://www.lapoint.se - Har läst lite om 'Lapoint', nackdelen är att de ligger på padang padang.

Så är det någon annan som har förslag på sjysta surfcamps där man inte är mer än 3-5 pers per lärare och har det allmänt gött!

Spelar ingen roll om det ligger på någon ö eller liknanden :)

Peace

Surfcamps på bali
Det finns surfcamp på lombokk vet jag, men dom är lite mobbade med sina hjälmar och 3 meters brädor.
Men du kan väl ta privatlektioner av nån balines för bara några hundra sen surfa själv, på det viset tjänar du massor av pengar.

Surfcamps på bali
Det finns många snowcamps i Kuta, ta typ quicksilver eller liknande. Känns säkrast. Men det finns många olika svårighetsgrader från begginer till expert :P

Surfcamps på bali
vad är det för fel på padang padang? tror inte lapoint tar ut sina nybörjare på vågen med samma namn, förmodligen håller de till på den lilla högern på andra sidan channeln, vid impossibles. där brukar det ligga en sälflock med hjälmar och guppa när det är lite swell i vattnet.

annars tror jag som sagt på att betala en local någon tusing för en veckas instruktioner, borde ge bra mycket mer än att trängas bland massa svenskar som egentligen bara är där för att knyta kontakter och spela jack johnson-låtar runt en lägereld...

Surfcamps på bali
JWester sa:
vad är det för fel på padang padang? tror inte lapoint tar ut sina nybörjare på vågen med samma namn, förmodligen håller de till på den lilla högern på andra sidan channeln, vid impossibles. där brukar det ligga en sälflock med hjälmar och guppa när det är lite swell i vattnet.

annars tror jag som sagt på att betala en local någon tusing för en veckas instruktioner, borde ge bra mycket mer än att trängas bland massa svenskar som egentligen bara är där för att knyta kontakter och spela jack johnson-låtar runt en lägereld...
"i'ts better together"..

Surfcamps på bali
JWester sa:
borde ge bra mycket mer än att trängas bland massa svenskar som egentligen bara är där för att knyta kontakter och spela jack johnson-låtar runt en lägereld...
hahahah bra där :) om man tar en local vet man egentligen alldrig hur pass bra de är, kan likaväl bli blåst... Men vi får se, softaste vore ju om man köra privat då man har en enskilld lärare.

Tack för svaren

Surfcamps på bali
pontus87 sa:
Det finns surfcamp på lombokk vet jag, men dom är lite mobbade med sina hjälmar och 3 meters brädor.
Men du kan väl ta privatlektioner av nån balines för bara några hundra sen surfa själv, på det viset tjänar du massor av pengar.
Hade man tjänat pengar på det hade nog alla gjort så! Att spara pengar däremot, det är något annat.

Det låter som du vill lära dig åka och spontant så känns det ju bättre med privat. Uan att ha någon kunskap om själva ämnet.

Tillbaka
Topp