Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Åker inte bräda, men man ser väldigt många brädåkare gör 360s på små kanter mitt i backen. Lite mer ovanligt att man ser skidåkare göra det. Om det beror på att brädåkare är bättre på det de håller på med än skidåkare, på att skidåkare tycker det är tråkigt att göra 360s eller för att det är svårare på skidor låter jag vara osagt
Jag skulle tro att det är lättare att få igång snurren på bräda eftersom svängradien är grymt snabb och snärtig men när det väl kommer till landningen är skidor lättare. Det blir stabilare när man har två skidor som pekar rakt neråt. På bräda står man ju sidledes, då måste man balansera upp sig så att man har bra balans mellan tå/hälkant...det e min teori...
Finns ett enkelt svar! Det är svårare att snurra i småhopp med skidor, men MYCKET svårare snurra med bräda i bigjump därför du behöver göra ett skär för få runt hela rotationen! Har åkt båda delarna så jag vet!
Jag åker både snowboard och skidor, det tog mig första säsongen att lära mig 360 på relativt stort hopp med skidor, och det tog mig bra mkt längre att lära mig det på snowboard.
jag tycker att de e svårare med bräda.. åker båda lr de kan va lättare me bräda i ett mellan stort hopp men som nån här sa i big jump e de kycke lätare me skidor
kan bara säga att jag åker bräda men har provat skidor typ 2 gånger och satte 360 på första försöket och gjorde inte de på bräda. men har man väl lärt sig på bräda så har man ju redan tekniken för att snurra så skulle säga att de är lika svårt.
om man missar en trea med skidor trillar man lättare än om man missar med bräda.. vad som rent tekniskt är svårast är väl från person till person, om man börjar rotera med skidor försöker ju kroppen automatiskt reda ut sig själv, men brädåkare har inte den lyxen.. äh, ved fan vet jag
Eftersom några påstår att man lät kan göra en 3:a på plan mark utan fart på skidor kan väl dom visa detta genom att slänga upp en liten film. Skulle gärna vilja se hur det går till, Sj kommer jag runt 270... max
det beror ju helt på en själv.. min polare åker både skidor & bräda o han sätter backflip på skidor o lite andra grejer men han har problem med 3:orna på skidor för han lärde sig på snowboard först så han går ner o skär lite på kicken så han kommer snett i landningen.
Iom att skidor över lag är längre än vad än bräda är torde det kräva lite mer av åkaren att snurra runt med skidor än med bräda? Enklast bör ju isf enligt min teori vara med snowblades, vilket jag inte betvivlar en sekund. Det enda de fjomsiga bladeåkarna gör i backen e ju att snurra sig ner i pisten som om det vore nån jämrans konståkningshall.
jag har åkt både skidor och snowbaoard och jag måste säjja att det är så jävla mycket svårare på snowboard man har ju ingen kontroll i luften typ det har man på skidor.
så mobba inte kompisen som åker snowboard och inte sätter 360 när du själv gjör det på skidor
ni som har skrivit att det är lättare att få snurr på snowboard så är det fel som fan.
men asså det är lätt o gjöra på marken för då har du inte 2 saker och hålla koll på men i ett någolunda stort hopp så är det lätt som fan på skidor.
Jag klarade liksom 360 första gången när jag åkte på mina enga skidor och då hadde jag åkt 1 dag i sälen. På snowboard tog det typ 3 år innan ja klarade det ju.