sveriges mest underskattade åkare?

Gahnis sa:
Hm... "Portbögande"!?!?

Låter ju som ett fantastiskt noga övervägt och moget ord sagt av en sann utövare av sporten skidåkning.
Här känner jag doften av riktigt skidåkar-anda med sporten i fokus och inte allt tjafs runt om kring..
ELLER!?!?!?!??!?

Vad i hela friden är det för korkade idioter som nedvärderar tävling/racing/portåkning till fördel för annan åkning?

Racing/Tävlingsåkarna har tävlat/tränat i stort sett hela deras liv, och med en motivation och styrka som saknar liknelse.
De har dessutom skadat sig mer än i alla fall 90% av alla jibber-wannabies här på Freeride som anser sig vara gjorda av stål och tuffhet..

Skidåkning är en sport eller ett intresse, eller varför inte både och som skall respekteras oavsett vilken kategori av åkare man är. Detta gäller oavsett vilken nivå man är på.

Profiler som ....tja ....hm ska vi säga Ingemar Stenmarck, Anja Pärson, Jeanette Hargin, Anna Ottosson, Jens Byggmark, Markus Larsson, Johan Brolenius, André Myhrer, osv, osv...skulle knappast bli lyckliga över att deras livsverk kallas "portbögeri" av någon idiot som dessutom tycker att hopp/snurr och för stora kläder är skidåkningens mecka..

Få racingåkare nedvärderar jibb. Väldigt många jibbare nedvärderar racing... Kanske för att de inte klarar av det....:)
Haha det märks på vilken sida du står. Om du skippade prettosnacket och faktiskt läste mitt inlägg ( som jagantar att du svarade) så skulle du se att balanseljus skrev (och alltid skriver) negativt om parkåkning. Då får han det svar han förtjänar. För övrigt beter sig nästan alla Old Boys på Free ride lika. " Haha ungdomarna med brallorna långt ner som trixar och tränger sig före i liftkön" mentaliteten skiner igenom. Jag anser mig heller inte gjord av stål och jag tror att de flesta som gör det har 5 skiddagar per år under bältet. Sen är jag mycket väl medveten om att Byggmark är en bra skidåkare, men det hör inte till Freeride.

Tycker Viktor menga (kan inte stava hans efternamn, heter iaf megner här på fr) e fett underskattad, han e juh fan sjuuuk!!!

Detta med underskattning kan ligga en hel del på sig själv. Alla kanske inte vill bli uppmärksammad på samma sätt som andra medans vissa försöker så gott de kan men kanske inte lyckas. Man kanske inte kan hålla sig till sin hemmabacke all the time utan måste ut i övriga sverige och tävla eller bara åka för att förbättra chansen att kunna visa upp sig.

Jesper Nyström har sjuk talang och som mackep säger "ge han en säsong i kläppen och vi har en ny Kim Boberg", kan hålla med om att jag tror det ligger mycket i det!

Puzz

Setermaan sa:
Gahnis sa:
Hm... "Portbögande"!?!?

Låter ju som ett fantastiskt noga övervägt och moget ord sagt av en sann utövare av sporten skidåkning.
Här känner jag doften av riktigt skidåkar-anda med sporten i fokus och inte allt tjafs runt om kring..
ELLER!?!?!?!??!?

Vad i hela friden är det för korkade idioter som nedvärderar tävling/racing/portåkning till fördel för annan åkning?

Racing/Tävlingsåkarna har tävlat/tränat i stort sett hela deras liv, och med en motivation och styrka som saknar liknelse.
De har dessutom skadat sig mer än i alla fall 90% av alla jibber-wannabies här på Freeride som anser sig vara gjorda av stål och tuffhet..

Skidåkning är en sport eller ett intresse, eller varför inte både och som skall respekteras oavsett vilken kategori av åkare man är. Detta gäller oavsett vilken nivå man är på.

Profiler som ....tja ....hm ska vi säga Ingemar Stenmarck, Anja Pärson, Jeanette Hargin, Anna Ottosson, Jens Byggmark, Markus Larsson, Johan Brolenius, André Myhrer, osv, osv...skulle knappast bli lyckliga över att deras livsverk kallas "portbögeri" av någon idiot som dessutom tycker att hopp/snurr och för stora kläder är skidåkningens mecka..

Få racingåkare nedvärderar jibb. Väldigt många jibbare nedvärderar racing... Kanske för att de inte klarar av det....:)
Haha det märks på vilken sida du står. Om du skippade prettosnacket och faktiskt läste mitt inlägg ( som jagantar att du svarade) så skulle du se att balanseljus skrev (och alltid skriver) negativt om parkåkning. Då får han det svar han förtjänar. För övrigt beter sig nästan alla Old Boys på Free ride lika. " Haha ungdomarna med brallorna långt ner som trixar och tränger sig före i liftkön" mentaliteten skiner igenom. Jag anser mig heller inte gjord av stål och jag tror att de flesta som gör det har 5 skiddagar per år under bältet. Sen är jag mycket väl medveten om att Byggmark är en bra skidåkare, men det hör inte till Freeride.
Egentligen vill jag inte stå på någon sida överhuvudtaget i detta ämne i och med att skidåkning är skidåkning oavsett kvalité eller sort, men det bedrivs just nu någon form av smutskastning från herrar som gillar hopp/snurr mot herrar/damer som åker skidor, tävlar, kör portar etc.
Det är irriterande och onödigt. Må hända tycker du inte att det är "freeride", men då måste vi gå djupt in på vad begreppet egentligen innebär. Och i mitt lilla "pretto-sinne" som du själv påpekade så vackert, så innebär Free = Fri och Ride = Åka. Detta tillsammans torde få en svensk översättning någorlunda lik friåkning. Dvs åkning som är fri. Man åker helt enkelt hur man vill, oavsett hopp/park/port/puder/pist eller vad tusan det nu må vara.
Det är väl kanske ett rop till alla jibber - Wannabies och kanske även stridlystna portisar att lägga ner en stridsyxa som faktiskt inte bör finnas till. Vi åker alla skidor! Skit i på vilket sätt! Ha kul bara....

Setermaan och Tittiiiiiii:
var får ni portar ifrån ????
Det är ju sorgligt när ni som hänger på detta forum inte ens inser att det är ni jibberslynglar som har dispens att hänga med friåkarna inte tvärtom. Jag tycker inte ens att jibb har med friåkning att göra , men om man nu inte håller med mig, vilket sannolikt de flesta inte gör så kan man hur man än vänder och vrider på det inte förneka att åtminstone hälften av begreppet "freeride" torde inbegripa skidåkning i offpist och viss piståkning. Det är därför jag reagerar på att slynglarna inte ens nämner (riktiga) friåkare. Innan NI kom hit så var parkåkare en minoritet på detta forum (den gamla goda tiden) och jag må var en stofil men jag tänker f*n inte släppa fighten mot ert förpestande av detta forum lättvindigt.
Ett exempel på varför ni inte hör hit är ju att ni inte ens förstår att alternativet till jibb (inom friåkning) inte är portnötning vilket är helt skrämmande.

För övrigt skriver jag inte alltid negativt om parkåkning, jag tycker det är jättebra om de mindre intressanta människorna håller sig där och inte är i vägen för mig.

om det finns några tonåriga jibbers som inte är slynglar så får jag be om ursäkt till dem.

Jag hoppas att forumet blir helt överhopat av 10 åringar som bombarderar forumet med idiotiska inlägg med vad nu de kan var intresserade av som ett slags karma-straff

Senast ändrad:
balanselius sa:
Det är ju sorgligt när ni som hänger på detta forum inte ens inser att det är ni jibberslynglar som har dispens att hänga med friåkarna inte tvärtom. Jag tycker inte ens att jibb har med friåkning att göra , men om man nu inte håller med mig, vilket sannolikt de flesta inte gör så kan man hur man än vänder och vrider på det inte förneka att åtminstone hälften av begreppet "freeride" torde inbegripa skidåkning i offpist och viss piståkning. Det är därför jag reagerar på att slynglarna inte ens nämner (riktiga) friåkare. Innan NI kom hit så var parkåkare en minoritet på detta forum (den gamla goda tiden) och jag må var en stofil men jag tänker f*n inte släppa fighten mot ert förpestande av detta forum lättvindigt.
Ett exempel på varför ni inte hör hit är ju att ni inte ens förstår att alternativet till jibb (inom friåkning) inte är portnötning vilket är helt skrämmande.

För övrigt skriver jag inte alltid negativt om parkåkning, jag tycker det är jättebra om de mindre intressanta människorna håller sig där och inte är i vägen för mig.

om det finns några tonåriga jibbers som inte är slynglar så får jag be om ursäkt till dem.

Jag hoppas att forumet blir helt överhopat av 10 åringar som bombarderar forumet med idiotiska inlägg med vad nu de kan var intresserade av som ett slags karma-straff
jag bryr mej inte ett skit om friåkning å sådär, men spelar de nån roll? jag är intresserad av "jibbing" inte stora berg, bara för att jag inte är fullt insatt i det ämnet betyder det väl inte att jag inte respekterar stora berg åkare osv.

balanselius sa:

Jag har aldrig sagt att jag har något emot friåkning, däremot verkar ju ni gamla rävar va enorma bakåtsträvare. Bara för att man inte åker runt i Klättermusenkläder och har ett Trangiakök i ryggan betyder det ju inte att man hatar friåkning. Jag skulle kunna nämna en massa friåkande pros men är de underskattade? NEJ!

Jag tänker inte nämna Dr_snow, balanselius och Hasse Mute bara för att du vill det.....

Setermaan:Spelar ju ingen roll vad man skriver, det är det handlar om, du/ni kan ju inte ens läsa och sen svara på inläggen.
Jag skrev inte att ni hatade friåkning, utan ni att började komma med att portåkning inte hör till freeride (vilket stämmer). Antingen så är det portåkning eller så är det klättermusen och ryggsäck, är det så du ser på skidåkare? Finns det inget däremellan? Förstår du ens frågan?

Vad kan ni tillföra till ett forum om ni inte har läsförståelse? Prova att läsa igenom inlägget 2 ggr så kanske du kan svara på det istället för att bli jättedefensiv och komma med vilda påståenden som att jag skulle vilja att du nämnde oss gamla gubbar istället i den här tråden.

Alla får gilla vad de vill såklart men när de förpestar forumet med att konsekvent skriva meningslösa inlägg och visa att det inte förstår normal svenska så stör det mig och nej jag tänker inte bara acceptera det, sånt hör inte hemma på ett forum även om verkligheten ibland verkar säga att det är just precis vad ett forum ska bestå av.

och du behöver inte svara på det här för jag kommer inte kunna läsa det nu när jag blockerat dina inlägg...

Senast ändrad:
Kan väl bidra med att säga Thomas Bergemalm som en av sveriges mest underskattade åkare (friåkning). Aldrig sett ngn åka så fint och kraftfullt men ändå lekfullt. Sjukt trevlig snubbe oxå.

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Kan väl bidra med att säga Thomas Bergemalm som en av sveriges mest underskattade åkare (friåkning). Aldrig sett ngn åka så fint och kraftfullt men ändå lekfullt. Sjukt trevlig snubbe oxå.
Kan instämma i detta sjukt mycket och inte att förglömma Patrik Leistedt. Big Mountain/Jibb/Puckel you name it he did it! Eller Joonas Wikbergs...

Massa kompletta àkare som bàde jibbar och kör stora berg...

//H

Jesper Nyström! han är så sjukt bra! om man tänker på att i våran hemmabacke bygger dom hopp åt oss när sesongen är slut! och vi får låna nyckeln till liftstugan så vi inte behöver hajka.

tittti540 sa:
jag bryr mej inte ett skit om friåkning å sådär, men spelar de nån roll? jag är intresserad av \"jibbing\" inte stora berg, bara för att jag inte är fullt insatt i det ämnet betyder det väl inte att jag inte respekterar stora berg åkare osv.
grattis, sjukt sKi!!

ps. sluta särskriv

Stenman sa:
tittti540 sa:
jag bryr mej inte ett skit om friåkning å sådär, men spelar de nån roll? jag är intresserad av \"jibbing\" inte stora berg, bara för att jag inte är fullt insatt i det ämnet betyder det väl inte att jag inte respekterar stora berg åkare osv.
grattis, sjukt sKi!!

ps. sluta särskriv
åh förlåt så mycket

ps: idiot

Setermaan sa:
balanselius sa:
tittti540 sa:
ja för vi på freeride.se tänker ju så ofta på hur underskattad adam olsson är som åker slalom
Innan jibberkidsen tog över i alla trådar så hette forumet också freeride och handlade om SKIDÅKARE, dvs människor som ÅKTE på skidor i pist och ännu mer i terräng, små och stora berg, så eftersom forumet fortfarande heter freeeride kanske det vore lämpligt att typ vadvetjag kanske skriva om skidåkare och inte bara akrobater, studsmattor, hörlursförsedda hjälmar och allt annat sk*t de funderar över?
Freeride känns sådär väldigt pist/portbögande va? I så fall skulle det heta racerstyle.se och ha runt 1/15 av nuvarande antal medlemar......
Suck... Precis som Balansenius skriver så borde ni båda lära er läsa innan ni svarar. Vart i h-vete hittar ni något om portar i det där inlägget? Och ja, piståkning är fortfarande friåkning även om inte just jag (eller ni) är intresserade av det. Det betyder inte att jag snackar skit om det eller dom som gillar detta.
Med er logik så kan ni dra härifrån då, för sist jag kollade så hette inte sidan "jibbing.se" utan freeride.se. Grunden i friåkning (dvs freeride) är och kommer alltid vara storbergsåkning, puder och linjer. Inte sw 1080 och octograbs.

Kruxelidux sa:
Schompan sa:
Jesper Nyström! han är så sjukt bra! om man tänker på att i våran hemmabacke bygger dom hopp åt oss när sesongen är slut! och vi får låna nyckeln till liftstugan så vi inte behöver hajka.
bor inte ni i skellefteå? Tycker fett synd om er isåfall.... lr inte :)
Hehe jo de gör vi, men vi får snö sjukt sent, vi har tur som FAN om vi har snö så vi kan åka vid jul

Det borde väl vara nån som är så underskattad att han/hon inte ens är aktuell för att kallas "Sveriges mest underskattade åkare".

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp